ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اندرو ینگ
علمی

طرح ۵ تریلیون دلاری نامزد انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا برای مقابله با تغییرات اقلیمی

اندرو ینگ کارآفرین آمریکایی که برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا هم نامزد شده است از طرح پیشنهادی ۵ تریلیون دلاری خود برای به صفر رساندن تصاعدات کربنی این کشور تا سال ۲۰۴۹ خبر داد. ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۸ شهریور ۱۳۹۸ | ۰۸:۳۰

اندرو ینگ کارآفرین آمریکایی که برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا هم نامزد شده است از طرح پیشنهادی ۵ تریلیون دلاری خود برای به صفر رساندن تصاعدات کربنی این کشور تا سال ۲۰۴۹ خبر داد.

آقای ینگ که نامزد حزب دمکرات آمریکاست در طرح خود با نام «تصاعدات پایین تر، زمین بهتر» یک رویکرد پنج وجهی را به تصویر کشیده که به باورش به آمریکا امکان خواهد داد تا اواسط قرن جاری تصاعدات کربنی اش را به صفر برساند: مهاجرت از سوخت های فسیلی به انرژی های تجدیدپذیر و به روز رسانی زیرساخت ها و روش های کشاورزی، تمرکز روی پایداری با فراهم نمودن نوآوری و تکنولوژی های جدید برای کشورهای دیگر، انتقال جمعیت به ارتفاعات، انجام تحقیقات در رابطه با چگونگی حذف کربن از اتمسفر و تصویب یک قانون لازم الاجرا برای الزام حکومت های محلی به مراقبت در محیط زیست. در مقایسه با دیگر طرح های ارائه شده برای مقابله با تغییرات جوی میتوان گفت که این طرح بیشتر روی انرژی هسته ای تمرکز دارد.

جدول زمانی ارائه شده توسط این کارآفرین بلندپرواز برای اجرایی کردن این پروژه نیز به شرح زیر است:

  • ۲۰۲۵: تدوین استانداردهای جدید برای ساخت و ساز بناهای انرژی صفر (ساختمان های دارای برآینده سالانه آینده صفر)
  • ۲۰۲۷: فعالسازی رآکتورهای هسته ای جدید
  • ۲۰۳۰: تدوین استانداردهای جدید برای ساخت ماشین های فاقد تصاعدات کربنی
  • ۲۰۳۵: راه اندازی شبکه های برق با انرژی صد درصد تجدید پذیر
  • ۲۰۴۰: به صفر رساندن آلاینده های کربنی تمام بخش های حمل و نقل
  • ۲۰۴۵: تبدیل ۸۵ درصدی آلاینده های کربنی به متان
  • ۲۰۴۹: اقتصاد کاملا سبز

همانطور که در ابتدا اشاره کردیم هزینه اجرایی شدن این پروژه برابر با ۴.۸۷ تریلیون دلار عنوان شده که بخشی از آن از طریق حذف سوبسید شرکت های نفتی و دریافت مالیات از شرکت های آلاینده تامین خواهد شد. ینگ تخمین زده که کلیه این اقدامات میتوانند سالانه صدها میلیارد دلار را عاید دولت آمریکا کنند.

گفتنی است پیشتر برنی سندرس از سناتورهای مستقل شرکت کننده در انتخابات ۲۰۲۰ که خود را یک سوسیالیست دمکرات خوانده از طرحی مشابه به این رونمایی کرد که با هزینه ای به مراتب بیشتر قابل اجرا خواهد بود: در طرح آقای سندرس آمریکا تا سال ۲۰۳۰ بالغ بر ۱۶ تریلیون دلار را صرف از بین بردن کلیه آلودگی های کربنی بخش های حمل و نقل و انرژی می کند و باقی حوزه ها نیز تا سال ۲۰۵۰ به این هدف دست پیدا خواهند کرد.

خانواده اندرو ینگ

آقای ینگ در ۱۳ ژانویه سال ۱۹۷۵ میلادی در نیویورک و در خانواده ای مهاجر اهل تایوان متولد شد. او بنیانگذار Ventures for Americas است؛ شرکتی غیرانتفاعی که تلاش دارد در شهرهای آمریکا شغل ایجاد کند. ینگ در استارتاپ های متعددی کار کرده و از سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۹ میلادی نیز به عنوان مدیرعامل با شرکت های زیادی همکاری داشته است. والدینش هر دو از دانشجویان دانشگاه کالیفرنیا در برکلی بودند که با یکدیگر دیدار کردند. پدرش دارای مدرک دکترای فیزیک است و در آزمایشگاه های تحقیقاتی IBM و جنرال موتورز کار کرده و بالغ بر ۶۹ پتنت را به نام خودش ثبت کرده است. مادرش نیز دارای مدرک کارشناسی ارشد آمار است و به عنوان مدیر سیستم در یک دانشگاه محلی کار کرده است. ینگ برادر دیگری به نام لارنس دارد که پروفسور روانشناسی است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • آریا
    آریا | ۱۰ شهریور ۱۳۹۸

    بشین تا رای بیاری
    ? ?

  • Hossein.Azad
    Hossein.Azad | ۸ شهریور ۱۳۹۸

    امیدواریم همچین شخصی که هم خودش و هم خانواده اش دارای سطح علمی بالائی هستند موفق شوند تا تغییرات عمده و مفیدی در زمینه تغییرات اقلیمی انجام دهند. اگر جای مفیدی برای زندگی نباشد, دو سه درصد رشد اقتصادی کاملا بیهوده است.

  • Hossein.Azad
    Hossein.Azad | ۸ شهریور ۱۳۹۸

    در جدول زمانی, سال مربوط به آیتم "فعالسازی رآکتورهای هسته ای جدید" اشتباه قید شده است.

مطالب پیشنهادی