ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تاثیر قهوه بر بدن انسان
علمی

نتایج تحقیقات جدید: قهوه می تواند با چاقی مبارزه کند

اولین نتایج مشهود از تاثیر قهوه بر بدن انسان: قهوه می‌تواند با چاقی مبارزه کند اخبار ضد و نقیض زیادی را همواره می‌شنویم که مصرف قهوه بر سلامتی انسان تاثیر مثبت یا منفی زیادی به ...

رسول خردمندی
نوشته شده توسط رسول خردمندی | ۹ شهریور ۱۳۹۸ | ۲۳:۵۹

اولین نتایج مشهود از تاثیر قهوه بر بدن انسان: قهوه می‌تواند با چاقی مبارزه کند

اخبار ضد و نقیض زیادی را همواره می‌شنویم که مصرف قهوه بر سلامتی انسان تاثیر مثبت یا منفی زیادی به دنبال دارد. با این حال در تحقیقات زیادی ثابت شده که مصرف قهوه می‌تواند جلوی پیشروی بیماری‌های‌ قلبی-عروقی، آلزایمر، پارکینسون و حتی سرطان پروستات را تا حد زیادی بگیرد. دانشمندان هم اینک با انجام تحقیق دیگری پی برده‌اند که مصرف قهوه می‌تواند با بیماری چاقی نیز مبارزه کند.

در بدن ما دو نوع چربی سفید و قهوه‌ای وجود دارد. چربی سفید، کالری مازاد را ذخیره می‌کند. در حالیکه چربی قهوه‌ای از کالری برای تولید گرمای بدن بهره می‌برد. ذخیره بیش از حد چربی می‌تواند موجب ایجاد بیماری چاقی شود.

دانشمندان در محیط‌ آزمایشگاهی سعی کرده‌اند تا با تزریق کافئین به سلول‌ها، چربی قهوه‌ای را تحریک کنند. آنها توانسته‌اند در یک دوز مشخص ثابت کنند قهوه با فعالیت این سلول‌ها در ارتباط است و با همین طرز تفکر، روی سلول‌های انسانی آزمایشی را ترتیب دادند.

تاثیر قهوه بر بدن انسان

پژوهشگران با بهره جستن از تکنیک تصویربرداری گرمایی، فعالیت سلول‌های چربی قهوه‌ای در ناحیه گردن را مورد بررسی قرار داده‌اند. پس از آنکه ۹ سوژه آزمایشگاهی، قهوه نوشیدند، دانشمندان پس از نیم ساعت از این واقعه دریافتند که چربی قهوه‌ای بدن افراد در این آزمایش گرم‌تر می‌شود و به نظر می‌رسد چربی‌های قهوه‌ای، میل بیشتری به سوزاندن کالری از خود نشان می‌دهند. با این اوصاف دانشمندان هنوز با قاطعیت اظهار نظر نمی‌کنند. چرا که شاید متغیر دیگری در این فرآیند دخیل بوده و آنها متوجه‌اش نشده باشند. پروفسور مایکل سیموندز، نویسنده دوم مقاله این پژوهش توضیح می‌دهد:

این اولین پژوهش روی انسان‌ها بوده که نشان می‌دهد نوشیدن یک لیوان قهوه به صورت مستقیم چه تاثیری بر عملکرد چربی‌های قهوه‌ای بدنمان دارد. نتایج پژوهشمان حاکی از آن است که می‌توان روی درمان چاقی و به تبع دیابت که فراگیر شده، به صورت اساسی فکر کنیم.

نتایج این پژوهش در ژورنال معتبر Scientific Reports به انتشار رسیده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی