ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

سیگارهای الکترونیکی
علمی

چه افرادی نباید از سیگار الکترونیکی استفاده کنند

در پی شیوع بیماری و مرگ یک نفر بر اثر استفاده از سیگارهای الکترونیکی، مرکز پیشگیری و کنترل بیماری (CDC) هشدار داده که گروه های مختلفی از جمله افراد غیر سیگاری، جوانان و زنان باردار نباید ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۹ شهریور ۱۳۹۸ | ۱۵:۳۰

در پی شیوع بیماری و مرگ یک نفر بر اثر استفاده از سیگارهای الکترونیکی، مرکز پیشگیری و کنترل بیماری (CDC) هشدار داده که گروه های مختلفی از جمله افراد غیر سیگاری، جوانان و زنان باردار نباید از این محصولات استفاده کنند.

بر اساس بیانیه CDC تا سه شنبه گذشته ۲۱۵ مورد بیماری شدید ریوی در آمریکا شناسایی شده که احتمالا با استفاده از سیگارهای الکترونیکی در ارتباط هستند. این سازمان همچنین فوت یک نفر بر اثر استفاده از همین محصولات را نیز تایید کرده. همین موارد باعث شده مرکز پیشگیری و کنترل بیماری در مورد عواقب استفاده از ویپ هشدار دهد:

فارغ از نتیجه بررسی های فعلی بزرگسالان غیر سیگاری، جوانان، نوجوانان و زنان باردار نباید از سیگارهای الکترونیکی استفاده کنند.

سیگارهای الکترونیکی

CDC و سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) برای جمع آوری اطلاعات در زمینه محصولات مورد استفاده و پیامدهای آنها با ادارات بهداشت محلی وارد همکاری شده اند.

نتایج اولیه بررسی ها حاکی از این است که در بسیاری از موارد بیماران پیش از بستری شدن از علایمی نظیر سختی تنفس، تنگی نفس و درد قفسه سینه شکایت داشته اند. در برخی موارد گزارش هایی مبنی بر مشکلات ابتدایی تا متوسط دستگاه گوارش از جمله استفراغ و اسهال یا تب و ضعف ثبت شده است. برخی بیماران استفاده از سیگارهای الکترونیکی حاوی THC را تایید کرده اند. THC یا تتراهیدروکانابینول یکی از گونه های کانابینویدها و از محرک های عصبی موجود در شاهدانه است.

این سازمان علاوه بر منع گروه های خاص به کاربران تاکید کرده در صورت مشاهده علایمی از قبل سرفه یا تنگی نفس به مراکز پزشکی مراجعه کنند. CDC همچنین نسبت به تهیه سیگارهای الکترونیکی از مراکز غیرمجاز و اضافه کردن مواد دیگر به آنها توسط خود افراد هشدار داده است.

سازمان غذا و داروی آمریکا هم ظاهرا در حال تحقیق در مورد ارتباط بین استفاده از ویپ و ابتلا به تشنج و دیگر اختلالات عصبی است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی