ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رژیم گیاهی
علمی

یافته‌های جدید پیرامون رژیم گیاهی: فقدان نوعی از مواد مغذی حیاتی در مغز

چند سالی است که مردم از بیم ابتلا به سرطان و دیگر امراض مختلف، به تشخیص خود یا دیگران تصمیم می‌گیرند تا رژیم گیاهی مثل گیاه‌خواری را دنبال کنند. جالب است بدانید بنا بر جدیدترین ...

رسول خردمندی
نوشته شده توسط رسول خردمندی | ۹ شهریور ۱۳۹۸ | ۱۳:۳۰

چند سالی است که مردم از بیم ابتلا به سرطان و دیگر امراض مختلف، به تشخیص خود یا دیگران تصمیم می‌گیرند تا رژیم گیاهی مثل گیاه‌خواری را دنبال کنند. جالب است بدانید بنا بر جدیدترین تحقیقات، مشخص شده که حذف گوشت قرمز و حتی سفید از سبد غذایی خانوار می‌تواند به مغز افراد صدمه بزند.

گروهی از پژوهشگران روی این موضوع تحقیق کرده‌اند که رژیم گیاهی چه عملکردی روی سلامت قلب و ابتلایش به سرطان خواهد داشت. البته که فواید زیادی از رژیم گیاهی عاید فرد می‌شود اما در این پژوهش، دغدغه مهمی مطرح شده و آن هم کمبود مواد مغذی برای ارگان مهمی به نام مغز است.

کاهش گوشت قرمز برای کیفیت بخشیدن به زندگی فرد می‌تواند رویکرد مناسب و مطلوبی باشد. در این وضعیت دستگاه قلبی-عروقی فعالیت بهتری دارد. التهاب‌ها در مقیاسی کمتر، درون بدن ظهور می‌کنند و به همین سبب فرد احتمال کمتری دارد که در سنین پایین به سرطان دچار شود. با این حال افرادی که رژیم گیاهی یا گیاه‌خواری را دنبال می‌کنند، از دریافت ویتامین مهمی به نام B12 محروم خواهند بود که بیشترین میزان این نوع ویتامین، از مصرف محصولات حیوانی حاصل می‌شود. معمولا متخصصین تغذیه برای حل این معضل، اغلب قرص‌های حاوی ویتامین B12 برای فرد تجویز می‌کنند.

رژیم گیاهی

ماده مغذی دیگری به نام «کولین» در سبد غذایی یک فرد عادی وجود دارد که ما می‌توانیم با مصرف لبنیات، تخم مرغ و گوشت این ماده را به سلول‌های بدن به خصوص مغز برسانیم. متخصص‌های گیاه‌خواری در تلاش هستند جایگزین مناسبی برای «کولین» پیدا کنند. با این حال کولین جزو ملزومات مواد مغذی است تا سلول‌های بدن به صورت طبیعی فعالیت کنند. چرا که برای فعالیت بدون عیب و ایرادِ یاخته‌های عصبی در مغز و به تبع، متابولیسم طبیعی بدن به ماده «کولین» به شدت احتیاج دارد.

توصیه بر این است که اگر می‌خواهید رژیم غذایی‌تان را به سمت مواد گیاهی سوق دهید، میزان مصرف گوشت قرمز و سفید را به صفر نرسانید. چرا که بدن‌تان به تمام مواد مغذی برای یک فعالیت سالم و مداوم نیاز دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Sarah
    Sarah | ۹ شهریور ۱۳۹۸

    این ریپورتاژها از نگرانیِ مافیاهای سلاخیِ حیوانات در دنیا حکایت داره ، انسان حق بهره‌کشی از حیوانات رو نداره ؛ با این‌همه احساسات و عشق و مهربانی و از این قبیل ادا و اطوارها که انسان‌ها درمیارن از خودشون ، از طرفی درک می‌کنند که حیوانات درد را احساس می‌کنند
    و به‌طور غریزی هر جانداری از مرگ گریزان است ، باز هم این انسان‌های خیلی با درک و مهربان !! حیوانات را می‌کشند و گوشت تنشان را می‌خورند .

  • فـرزاد
    فـرزاد | ۹ شهریور ۱۳۹۸

    گیاه خواری فقط یک لایف استایل هست و بس...
    اگر تعادل تو مصرف هر دسته از مواد غذایی رعایت بشه و میزان مصرف در هر وعده هم کنترل، بیشتر به سلامتی بدن کمک می کنی تا اینکه به یکباره یک زنجیره غذایی که بدن میلیونها سال بر اساسش تکامل یافته رو حذف کنی!!

مطالب پیشنهادی