ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

هک آیفون
تکنولوژی

دولت چین از هک آیفون علیه مسلمانان اویغور استفاده کرده است

بر اساس گزارشات اخیر وبسایت‌های مخرب مورد استفاده برای هک آیفون‌ها در بازه زمانی دو سال اخیر، در واقع مسلمانان اویغور چین را هدف قرار داده بودند. منابع آگاه گزارش داده‌اند که این وبسایت‌ها بخشی ...

زینب عابدی راد
نوشته شده توسط زینب عابدی راد | ۱۰ شهریور ۱۳۹۸ | ۱۶:۰۰

بر اساس گزارشات اخیر وبسایت‌های مخرب مورد استفاده برای هک آیفون‌ها در بازه زمانی دو سال اخیر، در واقع مسلمانان اویغور چین را هدف قرار داده بودند.

منابع آگاه گزارش داده‌اند که این وبسایت‌ها بخشی از یک حمله با پشتیبانی دولت بوده‌اند که هدف آن مسلمانان اویغور در استان شین‌جیانگ چین بوده است. احتمال می‌رود که دولت چین پشت این حملات قرار داشته باشد.

این حملات بخشی از تلاش‌های دولت چین برای سرگوب اقلیت مسلمان منطقه اویغور است که طی چند سال اخیر انجام می‌شود. سال گذشته پکن بیش از یک میلیون مسلمان اویغور را به کمپ‌های عمومی فرستاد.

مسلمانان اویغور

محققان گوگل اخیرا این وبسایت‌های مخرب را شناسایی و متوقف کردند، با این حال تا پیش از این گزارش مشخص نبود که حملات آن‌ها متوجه چه گروهی است. راه‌اندازی این وبسایت‌ها بخشی از یک کمپین است که برای هرف قرار دادن گروه‌های مذهبی از رخنه کردن در گوشی‌های آیفون استفاده کرده و با هدایت کاربران به وبسایت‌های تله، کدهای مخرب را روی گوشی آن‌ها اجرا می‌کند.

با استفاده از این روش هکرها به پیام‌ها و پسوردهای کاربر دسترسی پیدا کرده و قادر به ردیابی موقعیت آن‌ها نیز بودند.

بعد از اقدام گوگل برای جلوگیری از این شکاف‌ها اپل این رخنه را فوریه سال جاری و در iOS 12.1.4 برطرف کرد اما اخبار علنی این کمپین خرابکاری طی هفته اخیر در رسانه‌ها پخش شد. به گفته گوگل این وبسایت‌ها طی دو سال اخیر هزاران بازدید کننده هفتگی داشتند.

هنوز مشخص نیست که آیا از این وبسایت‌ها برای حمله به کاربران اندروید هم استفاده می‌شد یا خیر.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • آریا
    آریا | ۱۱ شهریور ۱۳۹۸

    استثنا چین در این مورد خوب کاری کرد

  • opda511
    opda511 | ۱۰ شهریور ۱۳۹۸

    لطفا برای کشور دوست و برادر، چین معظم پاپوش درست نکنید?

  • Ramin joelson
    Ramin joelson | ۱۰ شهریور ۱۳۹۸

    پس این همه بوق و شیپور جهت حمایت از مسلمانان فقط مختص فلسطینه!! راه قدس از هنگ کنگ نمیگذره؟ چرا اخبار ضد مردمی 20:30 گزارشی از رفتار وحشیانه پلیس چین علیه مسلمانان و شهروندان هنگ کنگ تهیه نمیکنه؟ کامران نجف زاده، حمید معصومی نژاد و .... فقط بلدین گزارشات غیر واقعی از نژادپرستی در آمریکا و ایتالیا تهیه کنید؟ محسن قرائتی فقط بلدی از نژادپرستی و توحش علیه سیاهان در آمریکا بگی؟ رائفی پور فقط تو جلساتت از مظلومیت تروریست های یمن میگی؟ امام جمعه اندیکا فقط بلدی از مظلومیت مردم سوریه حرف بیزنی؟ تف به شرافت نداشتتون.

    • Ali
      Ali | ۱۰ شهریور ۱۳۹۸

      دمت گرم حرف من رو زدی ظاهرا برادران عن زشی و عربده کش و ساندیسی اعتقادی به راه قدس از هنگ کنگ نمیگذره؟ دارن...برادران چینی پارتیشون بسیار کلفته..حتی توی اعتقاداتشون و دینشون هم سبک سنگین می کنن ...روی هرچی مسلمونه سفید کردن

    • آریا
      آریا | ۱۰ شهریور ۱۳۹۸

      حالا اینا به کنار همش بحث منافع وسطه و گرنه خودشون هم به این مزخرفات ایدئولوژیک که شبانه روز به خورد ملت میدهند اعتقادی ندارن من فقط موندم پروژه محو سازی ایس... چرا یدفعه از 25 سال شد 21 سال چهار سال جهشی شده یا کانتر تابلو خراب شده!! ?? ?...

مطالب پیشنهادی