ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

جنگ تجاری بین آمریکا و چین
تکنولوژی

اعمال تعرفه ۱۵ درصدی روی محصولات اپل آغاز شد

جنگ تجاری بین آمریکا و چین از بامداد امروز جبهه اپل را هم درگیر خود کرد و تعدادی از محصولات این شرکت از جمله اپل واچ، ایرپاد، هوم پاد و غیره مشمول تعرفه ۱۵ درصدی ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۰ شهریور ۱۳۹۸ | ۱۲:۰۰

جنگ تجاری بین آمریکا و چین از بامداد امروز جبهه اپل را هم درگیر خود کرد و تعدادی از محصولات این شرکت از جمله اپل واچ، ایرپاد، هوم پاد و غیره مشمول تعرفه ۱۵ درصدی واردات شدند.

این تعرفه که صدها کالای وارداتی از چین را تحت تاثیر قرار می دهد به عنوان بخشی از فشار ایالات متحده به چین توسط دولت ترامپ تصویب شده اند. پیش از این ترامپ طرف مقابل را به وضع مالیات ۳۰ درصدی روی این کالاها تهدید کرده بود اما در نهایت به ۱۵ درصد رضایت داد. همچنین فهرست مذکور ابتدا شامل کالاهایی به ارزش ۳۰۰ میلیارد دلار می شد اما یک آژانس تجاری فدرال در نهایت آن را به ۱۱۲ میلیارد دلار محدود کرد.

جنگ تجاری بین آمریکا و چین

اپل که از نظر ارزش بازار بزرگترین کمپانی فناوری آمریکا محسوب می شود، بسیاری از محصولاتش را به خاطر هزینه تولید پایین در چین مونتاژ می کند و همین امر باعث شده زیر تیغ تعرفه های جدید قرار بگیرد. محصولات درگیر این تعرفه عبارتند از :

  • اپل واچ
  • ایرپاد
  • هوم پاد
  • بعضی هدفون های بیتس
  • کامپیوترهای iMac
  • اپل بندز

هرچند آیفون از این سری جان سالم به در برده اما بر اساس گزارش بلومبرگ ممکن است حافظه های فلش بکار رفته در آنها شامل تعرفه شود. علاوه بر این ممکن است خود گوشی ها در دور دوم اعمال تعرفه که از ۲۴ آذر کلید می خورد، شامل ۱۵ درصد مالیات اضافی شوند.

اپل تنها شرکت الکترونیکی حاضر در این لیست نیست و بسیاری از ابزارهای مصرفی از جمله باتری های لیتیوم یون، اسپیکرها، حافظه های جانبی، دوربین های دیجیتال و غیره به واسطه تولید در چین سر از این فهرست درآورده اند.

کمپانی کوپرتینویی هنوز تصمیم خود درباره افزایش قیمت این محصولات را اعلام نکرده اما برخی کارشناسان از جمله تحلیلگران JP Morgan بر این باورند که این شرکت به واسطه حاشیه سود بالا، امکان حفظ قیمت فعلی را دارد.

 

تماشا کنید: کلکسیون فضایی آیفون 11 معرفی شد

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی