ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

همراه بانک تجارت
نرم افزار و اپلیکیشن

نگاهی به اپلیکیشن موبایل بانک «همراه بانک تجارت»

مطمئنا زمانی را به خاطر دارید که کار با اپلیکیشن‌های همراه بانک مترادف بود با تحمل محیطی خشک، قدیمی و نچسب با امکانات ناقص که گویی توسعه‌دهندگان برای هر چه زشت و بی‌قواره بودن آن ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۱۰ شهریور ۱۳۹۸ | ۱۹:۱۰

مطمئنا زمانی را به خاطر دارید که کار با اپلیکیشن‌های همراه بانک مترادف بود با تحمل محیطی خشک، قدیمی و نچسب با امکانات ناقص که گویی توسعه‌دهندگان برای هر چه زشت و بی‌قواره بودن آن رقابت می‌کردند. این موضوع هم در اپلیکیشن بانک‌های دولتی دیده می‌شد و هم بانک‌های خصوصی، اما خوشبختانه شرایطی به وجود آمد که اپلیکیشن‌های همراه بانک را وارد یک دوران گذار اجباری کرد.

همراه بانک تجارت برای ورود به حساب کاربری سه حالت مختلف دارد

پیشرفت بانکداری الکترونیکی و از سوی دیگر قدرت‌نمایی اپلیکیشن‌های خدمات پرداخت همچون آپ و 724 بانک‌ها را مجبور کرد که تا قافیه را کاملا نباخته و مشتریان قدیمی‌شان را از دست نداده‌اند، دستی به سر و روی اپلیکیشن‌های همراه بانک خود بکشند. این حرکت اجباری سبب شد که امروز شاهد اپلیکیشن‌های همراه بانکی باشیم که عمدتا از کیفیت و خدمات مطلوبی برخوردارند.

نسخه جدید همراه بانک تجارت در دسته همین اپلیکیشن‌ها قرار می‌گیرد، محصولی با نیم‌نگاهی به همراه بانک‌های رقبا که تجربه کاربری مطلوبی از امور بانکی برای مشتریانش رقم زده تا به اپلیکیشن دیگری برای انجام کارهای بانکی نیاز نداشته باشند. این تجربه خوب و خوشایند از بدو کار و صفحه ورود اولیه خودش را نشان می‌دهد.

همراه بانک تجارت

همراه بانک تجارت برای ورود شما به حساب کاربری سه حالت مختلف در نظر گرفته: ورود با وارد کردن رمز (یا استفاده از حسگر اثر انگشت)، ورود با کارت‌های شتابی و ورود آفلاین.

برای استفاده از حالت آفلاین باید ابتدا وارد همراه بانک شوید و سپس در قسمت تنظیمات گزینه ورود آفلاین را فعال کنید. این قابلیت همانطور که از نامش پیداست برای زمان‌هایی کاربرد دارد که به شبکه دسترسی ندارید. توجه داشته باشید که در این حالت سایر کارهای بانکی از طریق اپلیکیشن قابل انجام نیست و فقط می‌توانید سوابق تراکنش‌هایتان را مشاهده کنید.

اگر هم می‌خواهید از خدمات بانکی بدون اینکه اینترنت داشته باشید، استفاده کنید کافیست بعد از وارد کردن کد ملی و رمز عبور و به نمایش در آمدن پیغامی مبنی بر عدم اتصال به اینترنت، گزینه ارتباط پیامکی را انتخاب کرده تا برخی از خدمات را از طریق همراه بانک دریافت کنید.

همراه بانک تجارت رابط کاربری ساده‎ و خلوتی دارد که ترکیب رنگی غالب سفید، آبی پررنگ و آبی فیروزه‌ای و استفاده حداقلی از نوشته‌ها سبب شده که از حضور در آن احساس آرامش داشته باشید، و این نکته بسیار مهمی برای اپلیکیشن‌های پر از خدمات همراه بانک به شمار می‌آید که خوشبختانه بانک تجارت به خوبی از پس آن برآمده است. منوی اصلی به دو بخش «حساب» و «کارت» تقسیم‌بندی شده که می‌توانید میان آن دو سوایپ کرده و به خدمات هر کدام دسترسی پیدا کنید.

جای یک جستجوگر یکپارچه برای جستجو میان خدمات اپلیکیشن خالیست

در بخش حساب، خدمات ویژه حساب بانک تجارت ارائه شده که شامل مشاهده گردش حساب، گرفتن موجودی، انتقال وجه، خرید شارژ سیم کارت و اینترنت، پرداخت قبوض، پرداخت سازمانی، نیکوکاری و خدمات دیگر می‌شوند که در چینشی آشنا، به شکل مربعی در مرکز صفحه قرار داده‌ شده‌اند.

البته برخی از خدمات مثل خرید شارژ، خرید بسته اینترنتی، نیکوکاری، پرداخت سازمانی (حق بیمه تأمین اجتماعی) و پرداخت قبوض هم در بخش حساب و هم در بخش کارت ارائه می‌شود.

یکی دیگر از امکانات این بخش که در همراه بانک سایر بانک‌ها رقیبی ندارد قبض پیامکی است. با این امکان در نسخه اندروید اپلیکیشن قبوضی که به صورت پیامکی ارسال می‌شوند شناسایی شده و پرداخت می‌شود.

کار با اپلیکیشن به طور کلی پیچیدگی خاصی ندارد و دسترسی به بخش‌های مختلف به آسانی انجام می‌گیرد، اگر به راهنمایی احتیاج داشته باشید هم خوشبختانه با فشردن آیکن علامت سؤال می‌توانید به مقصودتان برسید. اما به نظر می‌رسد که جای یک سیستم جستجوگر یکپارچه برای جستجوی دقیق میان خدمات اپلیکیشن خالیست.

در حال حاضر بعضی اپلیکیشن‌های همراه بانک ضمن داشتن آیکن جستجو در منوی اصلی، امکان صدور فرمان‌های صوتی را هم به کاربر ارائه می‌دهند تا دسترسی آسان‌تری به خدمات صورت بگیرد. این در حالیست که فعلا در همراه بانک تجارت برای جابجایی میان خدمات باید به طور دستی در منوها بگردید که تا به محیط اپلیکیشن کاملا مسلط شوید زمان‌بر خواهد بود.

همراه بانک تجارت

اما همراه بانک تجارت در منوی «کارت» اجازه مدیریت کارت‌های مختلف را به شما داده، حتی آن‌هایی که برای بانک تجارت نیستند. با فشردن دکمه + از بالای صفحه می‌توانید کلیه کارت‌های حاضر در شبکه شتاب را وارد کرده و به خدمات مختلف آن‌ها دسترسی پیدا کنید. برای اضافه کردن کارت جدید به همراه بانک نیازی به وارد کردن دستی شماره آن نیست و کافیست کارتتان را اسکن کنید تا به نرم‌افزار اضافه شود. همراه بانک تجارت برای دسترسی به خدمات سایر کارت‌ها از شما رمز عبور هم طلب نمی‌کند و از صفحه لاگین اپ با اشاره روی گزینه «کارت‌های شتابی» می‌توانید به این بخش دسترسی پیدا کنید که جزو نقاط قوت اپلیکیشن به حساب می‌آید.

با همراه بانک تجارت می‌توانید انتقال وجه را از طریق شماره حساب، کارت به کارت و انتقال پایا/ساتنا انجام بدهید. سقف انتقال پایا برای هر تراکنش حداکثر 150 میلیون ریال و سقف تراکنش‌های روزانه 600 میلیون ریال است. در انتقال وجه به روش ساتنا هم کف هر تراکنش 150 میلیون ریال بوده و سقف تراکنش روزانه 500 میلیون ریال است. نکته خوب اینکه نسخه اخیر اپلیکیشن با نرم‌افزار همراز (برای دریافت رمز دوم یکبار مصرف کارت بانک تجارت) همگام شده تا برای دریافت رمز دوم ذره‌ای معطل نشوید. بنابراین اگر حساب تجارت جزو حساب‌های اصلی بانک تجارت، بانک اصلی شماست، این ویژگی می‌تواند بسیار به کارتان بیاید.

کافیست گوشی را تکان بدهید که شارژ سیم‌کارت دریافت کنید

همراه بانک تجارت امکانات ویژه و جالب دیگری هم برای مشتریان این بانک دارد، از جمله این که روی نقشه کلیه شعب بانک تجارت در دور و اطراف را به شما نشان می‌دهد. خصوصیت جالب دیگر هم «تکانک» نام دارد که خرید شارژ سیم‌کارت را به آسانی آب خوردن کرده. کافیست با ورود به حساب کاربری گوشی را تکان بدهید که شارژ سیم‌کارت دریافت کنید، البته اگر از قبل تنظیمات لازم را اعمال کرده باشید. فعالسازی پیامک تراکنش‌ها هم از طریق همراه بانک تجارت امکان‌پذیر است.

همراه بانک تجارت امکان مسدودی حساب و استعلام مسدودی، ثبت شماره کارت دوستان و همکاران در فهرست مخاطبین، مدیریت چک و مدیریت اقساط را نیز برای راحتی کار به شما ارائه می‌کند و از حیث امکانات، تمام ضروریات را در آن مشاهده می‌بینید. اما در بعضی ویژگی‌ها هم به نقاط ضعفی برخورد خواهید کرد. منوی گردش حساب می‌تواند مثال خوبی باشد.

همراه بانک تجارت

با ورود به بخش «گردش حساب» همراه بانک تجارت، کلیه تراکنش‌ها به شکل فهرست‌وار و در ردیف‌ عمودی به نمایش درمی‌آیند که می‌توانید وارد هر کدام شده و جزئیات مربوطه را ببینید. از منظر فنی مشکلی دیده نمی‌شود و آمار به درستی به نمایش درمی‌آیند، با این حال جستجو در میان تراکنش‌های انجام شده ابدا کار آسانی نیست چرا که این کار را باید به طور دستی و با سوایپ انجام دهید.

بانک تجارت در بخش «گردش حساب» فقط چند تراکنش اخیر شما را نشان می‌دهد که در این قسمت گزینه‌ای برای جستجو در تراکنش‌های قدیمی دسترس نیست. برای جستجو در کلیه تراکنش‌ها باید وارد منوی دیگری شوید که سوابق تراکنش نام دارد که از قابلیت جستجو نیز برخوردار شده،. سوابق تراکنش برای تراکنش‌هایی است که در همراه بانک انجام شده و کلیه تراکنش‌های انجام شده را نشان نمی‌دهد.

اما این که نمی‌توان در منوی گردش حساب (که جزو بخش‌های پراستفاده اپلیکیشن هم هست) به جستجو پرداخت را باید یکی از ضعف‌های اپلیکیشن برشماریم. گردش حساب تا 30 گردش را در اپلیکیشن به شما نمایش می‌دهد که می‌تواند شامل تراکنش‌های آخر یا تراکنش‌ها در یک بازه زمانی مشخص باشد. در این قسمت اگر از گزینه ارسال صورت حساب استفاده کنید، گردش حساب برای شما به صورت ایمیل ارسال می‌شود.

مسیر تکامل همچنان برای این اپلیکیشن همراه بانک ادامه دارد

شاید برای برطرف شدن این مشکل، همراه بانک تجارت بتواند در نسخه‌های بعدی یک جستجوگر ویژه را به این قسمت اختصاص داده ضمن اینکه استفاده از نمودارها را هم مد نظر قرار دهد. نمودارها نه تنها پایش گردش حساب را آسان می‌کنند بلکه با ایجاد دیدگاه بصری فرصتی فراهم می‌کنند که به مقایسه گردش حساب امروز و دیروز پرداخته و بیشتر به فکر دخل و خرجتان باشید.

اما در مجموع، و برای جمع‌بندی نکات مثبت و منفی باید گفت که همراه بانک تجارت تجربه خوب و ساده‌ای از انجام امور بانکی برای کاربرانش فراهم کرده تا بتوان آن را یک همراه بانک امن، قابل اتکا و مدرن توصیف کرد. البته همچنان مسیر تکامل برای این اپلیکیشن همراه بانک ادامه دارد و هنوز مشکلات و نقص‌هایی (که بالاتر اشاره شد) هستند که باید با به‌روزرسانی برطرف شوند.

برای دانلود همراه بانک تجارت می‌توانید از وبسایت بانک تجارت یا لینک‌ زیر استفاده کنید. توجه داشته باشید که برای ثبت نام در همراه بانک نیاز به مراجعه حضوری به شعبه نیست و به صورت غیر حضوری هم می‌توان رمز همراه بانک را دریافت نمود. البته این در صورتی ممکن است که اطلاعات کد ملی و شماره موبایل درست در سیستم بانکی ثبت شده باشد و در غیر این صورت برای اصلاح این اطلاعات و ثبت نام در همراه بانک باید به شعبه مراجعه کرد.

همراه بانک تجارت

همراه بانک تجارت

سازنده: بانک تجارت قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: 16 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • Reza Dark
    Reza Dark | ۱۱ شهریور ۱۳۹۸

    عالی بود دمتون گرم

  • farshadbandari1
    farshadbandari1 | ۱۰ شهریور ۱۳۹۸

    اینکه گفتید پیامک های قبوض رو از صندوق پیام میخونه و گفتید تو همراه بانک های دیگه نیست کاملا اشتباهه، همراه بانک سینا و همراه بانک قرض الحسنه مهر این قابلیت رو دارن، ضمن اینکه این دو همراه بانک به قدری قابلیت و فیچرهای جذاب دارن که بهتون قول میدم وقتی بررسیشون کنید نظرتون در مورد همراه بانک خوب عوض میشه. کدوم همراه بانک رو سراغ دارید که وقتی پیامک واریز میاد به جای اس ام اس از طریق نوتیفیکیشن بهتون اطلاع بده و اسم واریز کننده رو بزنه؟ کدوم همراه بانکرو سراغ دارید که وقتی اعتبار حساب اسنپتون رو شارژ میکنید خودش تشخیص بده و سابقه تراکنش رو با عنوان اسنپ ثبت کنه، کدوم همراه بانک رو دیدی که بتونید برای تراکنش های حسابتون دسته بندی و تگ تعریف کنید و تو حسابداری شخصیش به تفکیک هزینه هاتون رو ببینید، اینا تازه ابتدایی ترین ویژگی های منحصر به فرد همراه بانک سینا و مهر هست، بهتون پیشنهاد میکنم حتما یکبار این این دوتا برنامه رو بررسی کنید تا متوجه بشید چقدر پیشرفته هستن، من تو 27 تا بانک حساب دارم و همه همراه بانک ها رو نصب و بررسی کردم، از ملت و پاسارگاد سامان و تجارت بگیر تا بقیه، با اختلاف خیلی زیادی همراه بانک سینا و مهر پیشرفته ترین همراه بانک های کشور هستن.

    • sata
      sata | ۱۱ شهریور ۱۳۹۸

      چه جالب!

    • mahdi mokhtari
      mahdi mokhtari | ۱۱ شهریور ۱۳۹۸

      همراه بانک باید رابطه کاربری خوب و سرعت بالا همیشه در دسترس باشه هیچکدوم به ملت و موبایلت سامان نمیرسن مهر ایران سینا اصلا قابل مقایسه نیستن

  • farshadbandari1
    farshadbandari1 | ۱۰ شهریور ۱۳۹۸

    جناب بیگ زاده وقتی همراه بانک های دیگه رو بررسی نکردید لطفا اطلاعات غلط به بقیه ندید، اینکه گفتید پیامک های قبوض رو از صندوق پیام میخونه و گفتید تو همراه بانک های دیگه نیست کاملا اشتباهه، همراه بانک سینا و همراه بانک قرض الحسنه مهر این قابلیت رو دارن، ضمن اینکه این دو همراه بانک به قدری قابلیت و فیچرهای جذاب دارن که بهتون قول میدم وقتی بررسیشون کنید دیگه نمیتونید به تجارت بگید همراه بانک خوب! کدوم همراه بانک رو سراغ دارید که وقتی پیامک واریز میاد به جای اس ام اس از طریق نوتیفیکیشن بهتون اطلاع بده و اسم واریز کننده رو بزنه؟ کدوم همراه بانکرو سراغ دارید که وقتی اعتبار حساب اسنپتون رو شارژ میکنید خودش تشخیص بده و سابقه تراکنش رو با عنوان اسنپ ثبت کنه، کدوم همراه بانک رو دیدی که بتونید برای تراکنش های حسابتون دسته بندی و تگ تعریف کنید و تو حسابداری شخصیش به تفکیک هزینه هاتون رو ببینید، اینا تازه ابتدایی ترین ویژگی های منحصر به فرد همراه بانک سینا و مهر هست، بهتون پیشنهاد میکنم حتما یکبار این این دوتا برنامه رو بررسی کنید تا متوجه بشید چقدر پیشرفته هستن، من تو 27 تا بانک حساب دارم و همه همراه بانک ها رو نصب و بررسی کردم، از ملت و پاسارگاد سامان و تجارت بگیر تا بقیه، با اختلاف خیلی زیادی همراه بانک سینا و مهر پیشرفته ترین همراه بانک های کشور هستن.

مطالب پیشنهادی