ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تلگرام هویت معترضان سیاسی هنگ کنگ را پنهان می کند

تلگرام طی روزهای آینده آپدیت جدیدی را که برای محافظت از هویت معترضان سیاسی هنگ کنگ طراحی شده به مرحله اجرا در خواهد آورد. بر اساس گزارش رویترز این قابلیت جدید شماره تلفن کاربران را ...

زینب عابدی راد
نوشته شده توسط زینب عابدی راد | ۱۰ شهریور ۱۳۹۸ | ۱۰:۰۰

تلگرام طی روزهای آینده آپدیت جدیدی را که برای محافظت از هویت معترضان سیاسی هنگ کنگ طراحی شده به مرحله اجرا در خواهد آورد. بر اساس گزارش رویترز این قابلیت جدید شماره تلفن کاربران را پنهان می‌کند تا مقامات قادر به ردیابی هویت افراد حاضر در گرو‌ه‌های چت معترضانه نباشند.

تا به حال قابلیت‌های مبتنی بر امنیت تلگرام آن ‌را به اپلیکیشن قابل اعتمادی برای فعالان سراسر دنیا تبدیل کرده است. در حال حاضر هم معترضان هنگ‌کنگی از بستر تلگرام برای به اشتراک‌گذاری اطلاعات مرتبط با فعالیت‌هایشان استفاده می‌کنند. اطلاعاتی از جمله محل تظاهرات، دست به دست کردن کد ورود به ساختمان‌ها برای پنهان شدن از چشم ماموران و همینطور اعلام هویت ماموران مخفی در تلگرام بین معترضان این کشور رد و بدل می‌شود.

 معترضان سیاسی هنگ کنگ

بنیانگذار تلگرام پاول دوروف چند ماه پیش و اندکی بعد از شروع اعتراضات اعلام کرده بود که شبکه این پیامرسان تحت حمله‌های DDoS قرار گرفته است و IP بیشتر حمله کنندگان از چین بود. از آنجایی که هر کسی می‌تواند به چت‌های گروهی اضافه شود معترضان بر این باور هستند که مقامات برای فهمیدن هویت اعضای گرو‌ه‌ها وارد آن‌ها شده و تعداد زیادی شماره تلفن به آن اضافه می‌کردند. بعد از اینکه اپ شماره تلفنی را با یکی از نام‌های کاربری در گروه تطبیق می‌داد، مقامات می‌توانستند اطلاعات کامل آن کاربر را با شماره تلفنش و از طریق اپراتور سرویس دهنده به دست بیاورند.

به گفته منبع رویترز، تلگرام شواهدی مبنی بر استفاده مقامات از این روش پیدا کرده اما هنوز مشخص نیست که آیا این روش امکان شناسایی و ردیابی معترضان را برای آن‌ها فراهم کرده یا 900 دستگیری اخیر با همین روش ممکن شده است یا خیر.

به هر حال آپدیت جدید تلگرام به کاربران اجازه می‌دهد تطبیق با استفاده از شماره تلفن را غیر فعال کنند. البته این قابلیت می‌تواند پیدا کردن افراد را در تلگرام با استفاده از وارد کردن شماره تلفنشان سخت‌تر کند اما به معترضان سیاسی هنگ کنگ برای مخفی نگه داشتن هویتشان کمک خواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • سونیا پارسی
    سونیا پارسی | ۱۱ مهر ۱۳۹۹

    اونم یک سودی داره که مخفی کرده بود،وگرنه بدون سود نمیاد چنین کاری را انجام بده،پیامرسان سروش و سروش پلاس بهترین جایگزین های ایرانی هستن
    تازشم سروش دیگه مثل پراید ۲۰۰ میلیون پولش نیست راحت میشه نصبش کرد و هزینه استفاده ازش هم یک سوم هست

مطالب پیشنهادی