ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کره شمالی دزدی 2 میلیارد دلاری رمزارز از کشورهای خارجی را تکذیب کرد

کره شمالی هرگونه اتهامی مبنی بر دزدی 2 میلیارد دلار با استفاده از هک بانک‌ها و تبدیلات رمزارز را تکذیب کرده است. بر همین اساس روز 10 شهریور (1 سپتامبر) اعلامیه‌ای توسط شبکه خبری دولتی ...

زینب عابدی راد
نوشته شده توسط زینب عابدی راد | ۱۱ شهریور ۱۳۹۸ | ۱۴:۰۰

کره شمالی هرگونه اتهامی مبنی بر دزدی 2 میلیارد دلار با استفاده از هک بانک‌ها و تبدیلات رمزارز را تکذیب کرده است. بر همین اساس روز 10 شهریور (1 سپتامبر) اعلامیه‌ای توسط شبکه خبری دولتی این کشور یعنی Korea Central News Agency منتشر شد که اتهام دزدی عظیم کره شمالی را رد می‌کرد.

این اتهامات پیشتر توسط کمیته امنیت سازمان ملل متوجه کره شمالی شده بود. بر اساس این ادعا جمهوری دموکراتیک خلق کره شمالی با استفاده از خرابکاری سایبری توانسته مجموعا دو میلیارد دلار برای مقاصدی از جمله توسعه سلاح‌های کشتار جمعی جمع‌آوری کند.

تبدیلات رمزارز

گزارشات حاکی از این بودند که حداقل 35 حمله توسط هکرهای شمالی متوجه مراکز مالی، تبدیلات رمزارز و فعالیت‌های استخراج رمزارز شده که گستره آن 17 کشور خارجی را در بر می‌گرفته است. گفته می‌شود که 10 مورد این حملات متوجه مراکز کره جنوبی بوده و سه حمله هم هند را هدف قرار داده بود.

در پاسخ به این اتهامات، KCNA به  بیانیه‌ای از کمیته ملی سازمان‌دهی کره شمالی برای مقابله با پولشویی و مبارزه با تأمین مالی تروریسم استناد کرد که بر اساس آن، ایلات متحده آمریکا و سایر نیروهای متخاصم در حال شایعه‌پراکنی ضد این کشور هستند:

چنین صحنه‌سازی توسط نیروهای متخاصم خارجی چیزی جز یک بازی کثیف برای لکه‌دار کردن تصویر جهانی جمهوری ما نیست. آن‌ها با این کار می‌خواهد برای تحریم‌ها و کمپین‌هایشان علیه کشور ما دلیل‌تراشی کنند. سازمان ملل نیز از همان حقه‌های قدیمی مبلغین مکتب فاشیستی هیتلر برای رسیدن به مقاصدش استفاده می‌کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی