ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

هایابوسا
علمی

کاوشگر ژاپنی نمونه های جمع آوری شده از سیارک ریوگو را به زمین ارسال می کند

سازمان فضایی ژاپن (JAXA) قصد دارد فرودگر دیگری را روی سیارک «ریوگو» (Ryugu) نشانده و قطعاتی از آن را به زمین بازگرداند. چالش بعدی برای فضاپیمای هایابوسا 2 رها کردن فرودگر MINERA-II2 روی سیارک ریوگو ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۱۱ شهریور ۱۳۹۸ | ۱۴:۳۰

سازمان فضایی ژاپن (JAXA) قصد دارد فرودگر دیگری را روی سیارک «ریوگو» (Ryugu) نشانده و قطعاتی از آن را به زمین بازگرداند.

چالش بعدی برای فضاپیمای هایابوسا 2 رها کردن فرودگر MINERA-II2 روی سیارک ریوگو خواهد بود. قبلاً دو سطح نشین MINERA-II برای تصویربرداری نزدیک از سطح این سیارک روی آن نشسته بودند.

در تاریخ 5 سپتامبر (14 شهریور) MINERA-II2 به جمع دو فرودگر قبلی اضافه خواهد شد و پس از نمونه برداری از سطح ریوگو توسط فضاپیمای هایابوسا 2 به سمت زمین بر خواهد گشت. فضاپیما کپسول حاوی نمونه ها را در جو زمین رها کرده و برای انجام مأموریت های بعدی در فضا خواهد ماند.

طبق برنامه ریزی ها کپسول در منطقه ممنوعه وومرا (Woomera Prohibited Area) در استرالیا فرود خواهد آمد و با جمع آوری آن آخرین قسمت از مأموریت نیز به پایان خواهد رسید. سازمان فضایی ژاپن با بررسی های میدانی، این منطقه را برای فرود کپسول مناسب دیده و در حال مذاکره با دولت استرالیا برای جمع آوری کپسول و محتویات ارزشمندش از این منطقه است.

نمایی از منطقه ممنوعه وومرا در استرالیا

پژوهشگران ژاپنی برای پیدا کردن کپسول در این منطقه 122 هزار کیلومتر مربعی یک ایستگاه جستجو در نزدیکی منطقه برپا خواهند کرد. سپس آنتن های ایستگاه سیگنال کپسول را حین سقوط دریافت کرده و مختصات آن را به کمک تکنیک مثلث بندی (Triangulation) محاسبه خواهند کرد. آنها علاوه بر آنتن از دوربین های فروسرخ نیز کمک خواهند گرفت.

اگر اتفاق پیش بینی نشده ای بیفتد و یا چتر کپسول حین سقوط باز نشود پژوهشگران از طریق ردی که کپسول حین اصطکاک با جو زمین ایجاد می کند محل سقوط آن را پیش بینی می کنند.

کاوشگر هایابوسا 2 اواسط اسفند ماه روی سیارک ریوگو فرود آمد و مدتی بعد نمونه هایی از سطح آن جمع آوری کرد. پیش بینی می شود این فضاپیما اواخر سال آینده میلادی به زمین بازگردد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی