ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اولین گواهی‌های تولد با استفاده از تکنولوژی بلاکچین در برزیل صادر شد

اولین گواهی تولد دیجیتال که به صورت اختصاصی با استفاده از تکنولوژی بلاکچین ثبت شده در برزیل صادر شد. «آلوارو د مدیروش مندونسا» جزو اولین کودکان برزیلی است که گواهی تولدش با تکنولوژی بلاکچین و ...

زینب عابدی راد
نوشته شده توسط زینب عابدی راد | ۱۱ شهریور ۱۳۹۸ | ۱۹:۳۰

اولین گواهی تولد دیجیتال که به صورت اختصاصی با استفاده از تکنولوژی بلاکچین ثبت شده در برزیل صادر شد.

«آلوارو د مدیروش مندونسا» جزو اولین کودکان برزیلی است که گواهی تولدش با تکنولوژی بلاکچین و بی نیاز از مراجعه به سازمان ثبت این کشور صادر می‌شود. اینطور گزارش شده که بیمارستان والدین این کودک را دعوت کرده تا در پروژه شرکت Growth Tech با همکاری IBM شرکت کنند.

پدر این کودک می‌گوید که پروسه دریافت گواهی تولد و ثبت هویت با تکنولوژی بلاکچین بسیار سریعتر انجام شده و کمتر از 5 دقیقه زمان برده است. روند ثبت از طریق پلتفرم Notary Ledgers متعلق به شرکت Growth Tech انجام شد. این پلتفرم خدمات دفاتر اسناد رسمی را به صورت مجازی ارائه می‌کند.

بنیانگذار این شرکت «هوگو پیر» می‌گوید که استارتاپ آن‌ها به دنبال راهکاری جدید برای بهره‌وری بیشتر در پروسه دریافت گواهی تولد و ثبت هویت نوزادان است.

گواهی تولد دیجیتال

سرپرست بخش بلاکچین IBM در آمریکای لاتین «کارلوس ریسکیوتو» هم توضیح داد که روند ثبت هویت کودکان در این پلتفرم سه مرحله دارد. اولین مرحله اعلام تولد است که توسط بیمارستان انجام می‌شود. پس از آن والدین کودک روی این پلتفرم هویت دیجیتال می‌سازند و در مرحله آخر هم اطلاعات وارد شده برای ثبت نهایی به دفتر اسناد فرستاده می‌شود.

ریسکیوتو گفته که این سامانه کاغذبازی‌های متداول را از مسیر ثبت تولد حذف می‌کند و عملکردی کارآمدتر و شفاف‌تر دارد.

در حال حاضر روند استفاده از تکنولوژی بلاکچین برای مدیریت داده و اطلاعات در حوزه پزشکی سیر صعودی را به خود می‌بیند. چند ماه پیش بیمارستانی در کره جنوبی هم همکاری با بازار داده‌های پزشکی Longenesis و شرکت بایوتکنولوژی Insilico Medicine را آغاز کرد تا راهکاری برای مدیریت داده‌های سلامت بر پایه بلاکچین بنا کنند.

به نظر می‌رسد Longenesis نوعی پلتفرم امن برای این بیمارستان طراحی خواهد کرد تا داده‌های پزشکی شخصی بیماران در آن آپلود، ذخیره و مدیریت شده و برای هر بیمار امکان دسترسی به داده‌های پزشکی خودش هم فراهم باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی