ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

جاسوسی از آیفون
تکنولوژی

سایت‌های هک آیفون به اندروید و ویندوز هم نفوذ کرده‌اند

سایت های مخربی که محققان گوگل چند روز قبل از شکار آنها خبر دادند، علاوه بر آیفون، کاربران اندروید و ویندوز را هم هدف گرفته اند. گستردگی کمپین به حدی است که برخی از احتمال ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۱ شهریور ۱۳۹۸ | ۰۹:۵۴

سایت های مخربی که محققان گوگل چند روز قبل از شکار آنها خبر دادند، علاوه بر آیفون، کاربران اندروید و ویندوز را هم هدف گرفته اند. گستردگی کمپین به حدی است که برخی از احتمال دست داشتن دولت چین در آن خبر می دهند.

تیم تحلیل تهدیدات گوگل اوایل سال جاری میلادی به یکی از بزرگترین حمله های تاریخ علیه کاربران آیفون پی برده بود که از طریق چند سایت مخرب اجرا می شد. این سایت ها با آلوده کردن دستگاه کاربر به اطلاعات محرمانه او از جمله موقعیت مکانی و داده های کدگذاری شده اپ هایی نظیر واتس اپ، iMessage و تلگرام دسترسی پیدا می کردند.

این کمپین برای دو سال به قوت خود باقی بود تا اینکه محققان تیم امنیتی گوگل حفره امنیتی خطرناک را اوایل سال جاری میلادی به اپل گزارش کرده و کمپانی کوپرتینویی پس از شناسایی مشکل در مموری با انتشار iOS 12.1.4 آن را رفع کرد.

در حالی که گوگل در گزارش خود تنها کاربران آیفون را قربانی این کمپین اعلام کرده بود، یک منبع آگاه در گفتگو با فوربس مدعی شده که دستگاه های مبتنی بر اندروید و ویندوز هم هدف این سایت ها بوده اند. به گفته این منبع احتمالا در اوایل پروژه تنها جاسوسی از آیفون مد نظر عاملان بوده اما با گذشت زمان سیستم عامل های دیگری هم به آن اضافه شده اند.

گوگل در واکنش به این موضوع اعلام کرده که هیچ اطلاعات جدیدی برای ارائه ندارد. هنوز مشخص نیست که سایت های مذکور برای دسترسی به گوشی های اندروید و ویندوز از همان روش تزریق کدهای مخرب حین بازدید کاربر استفاده کرده اند یا خیر. مایکروسافت هم به درخواست رسانه ها برای اطلاع رسانی در این زمینه پاسخ نداده است.

هرچند هدف این کمپین ظاهرا نظارت بر مسلمانان اویغور چین بوده اما به واسطه روش پیاده سازی احتمالا گروه های دیگری نیز قربانی آن شده اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی