ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آیا گوگل و آمازون با اسپیکر هوشمند از کاربران جاسوسی می‌کنند؟

یکی از سرمایه گذاران دنیای تکنولوژی در صحبت هایی قابل تامل مدعی شده گوگل و آمازون با اسپیکر هوشمند در حال جاسوسی از مردم هستند. «جان بورث ویک» (John Borthwick) بنیانگذار شرکت سرمایه گذاری خطرپذیر ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۱۱ شهریور ۱۳۹۸ | ۲۰:۳۰

یکی از سرمایه گذاران دنیای تکنولوژی در صحبت هایی قابل تامل مدعی شده گوگل و آمازون با اسپیکر هوشمند در حال جاسوسی از مردم هستند.

«جان بورث ویک» (John Borthwick) بنیانگذار شرکت سرمایه گذاری خطرپذیر Betaworks در مصاحبه ای با سایت Yahoo گفته آمازون و گوگل به کمک اسپیکرهای هوشمند و هوش مصنوعی کاربران را تحت نظر گرفته اند.

بورث ویک می گوید باید قوانین جدیدی در این زمینه تدوین شود چون بسیاری از مصرف کنندگان نمی دانند شرکت های بزرگ فناوری در حال گوش دادن به صحبت های آنان با دستیار صوتی محصولاتشان هستند.

بنیانگذار شرکت Betaworks که سابقه فعالیت در شرکت های AOL و Time Warner را دارد، اعلام می کند که شرکت های آمازون، گوگل و اپل در پروسه ارزیابی توانایی های هوش مصنوعی دستیار هوشمند خود از کارمندان متفرقه کمک می گیرند. در این روند صحبت های کاربران با دستیار صوتی بدون رضایت آنها در اختیار کارمندان قرار می گیرد.

شرکت اپل نیز با در اختیار دادن گفتگوهای کاربران با سیری بدون رضایت آنها به کارمندان متفرقه حاشیه ساز شد. در پی جنجال های به بوجود آمده این شرکت مجبور به توقف ارسال گفتگوی کاربران با سیری به کارمندان متفرقه شد.

اسپیکرهای هوشمند محبوبیت بالایی نزد کاربران پیدا کرده اند

جالب است بدانید یکی از پرفروش ترین گجت های این روزهای دنیای فناوری اسپیکرهای هوشمند هستند. صادرات جهانی این محصول در سه ماه دوم سال جاری میلادی 55.4 درصد نسبت به مدت مشابه در سال گذشته میلادی افزایش داشته است. بسیاری از کاربران برای اولین بار اسپیکر هوشمند می خرند و عده بسیاری نیز در حال خرید دومین یا چندمین اسپیکر هوشمند هستند.

اسپیکر هوشمند از بلندگو و دستیار صوتی تشکیل شده و کاربر می تواند با آن به موزیک یا اخبار گوش دهد، لوازم هوشمند خانه را کنترل کند، بازی کند، پیام کوتاه بفرستد، تماس تلفنی بگیرد، کالا سفارش دهد و بسیاری از کارهای دیگر را انجام دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی