ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

فرصت طلبی رقبا از فروش ضعیف آیفون برای تولید گوشی تاشو در سال 2020

اشباع شدن بازار از نمایشگر OLED انعطاف پذیر سبب شده تا سازندگان تلفن هوشمند برای تولید گوشی تاشو دست به کار شوند. گفته می شود سال آینده حدود 19 گوشی تاشو خواهیم دید. سایت کره ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۱۱ شهریور ۱۳۹۸ | ۱۳:۴۰

اشباع شدن بازار از نمایشگر OLED انعطاف پذیر سبب شده تا سازندگان تلفن هوشمند برای تولید گوشی تاشو دست به کار شوند. گفته می شود سال آینده حدود 19 گوشی تاشو خواهیم دید.

سایت کره ای Etnews گزارش می دهد فروش ضعیف آیفون باعث شده تا بازار از نمایشگرهای OLED انعطاف پذیر اشباع شود. همین مسئله کافی بوده تا شرکت هایی نظیر سامسونگ، هواوی، شیائومی، اوپو، ویوو، لنوو، Royole و TCL به تولید گوشی هوشمند روی بیاورند. حتی گوگل نیز در حال توسعه گوشی تاشو است.

شرکت سامسونگ با این فرض که آیفون فروش بسیار بالایی خواهد داشت دست به تولید تعداد بیشماری نمایشگر OLED انعطاف پذیر زده. اما با فروش ضعیف آیفون معادلات به هم ریخت و آیفون فروش خوبی را تجربه نکرد. عاملی که منجر شد کمپانی کوپرتینویی به سامسونگ جریمه پرداخت کند.

گلکسی فولد

طبق گزارش مؤسسه تحلیلگر DSCC، تولید نمایشگر OLED انعطاف پذیر 47 درصد بیشتر از میزان تقاضاء در سال 2018 بوده است. این رقم در سال جاری میلادی به 52 درصد خواهد رسید.

پیش بینی می شود تا سال 2021 روند اشباع بودن بازار از نمایشگرهای OLED انعطاف پذیر که شرکت هایی همچون سامسونگ، ال جی، BOE، Visionox و China Star سازنده آن هستند ادامه داشته باشد.

احتمالاً تا پایان سال جاری میلادی حداقل چهار گوشی تاشو به بازار عرضه خواهد شد که دو تا از آنها یعنی گلکسی فولد و موتورولا ریزر 2019 در ایالات متحده قابل خریداری خواهند بود. میت ایکس و گوشی تاشوی شیائومی با سه پنل نیز دو محصول دیگر با نمایشگر تاشو هستند.

رقبای گوگل و اپل امیدوارند این دو شرکت تا یکی دو سال آینده و تا پایان اشباع بازار از نمایشگر OLED انعطاف پذیر، وارد عرصه تولید گوشی تاشو نشوند.

جالب است بدانید سامسونگ یکه تاز بازار نمایشگرهاست و اپل نیز یکی از مشتریان اصلی آن محسوب می شود. این شرکت دو سال پیش برای تولید آیفون 8 به غول فناوری کره ای سفارش تولید 70 میلیون نمایشگر OLED انعطاف پذیر را داده بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی