ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ماهواره ناهید ۱
تکنولوژی

سخنگوی دولت: زمان انفجار مرکز فضایی سمنان، ماهواره ناهید ۱ در محل تست بود

«علی ربیعی» سخنگوی دولت در رابطه با حادثه انفجار مرکز فضایی امام خمینی درسمنان، اعلام کرد انفجار در سکو رخ داده اما زمانی‌ که ماهواره‌ ناهید ۱ به سکو منتقل نشده بود. به گفته او در ...

پگاه طوسی
نوشته شده توسط پگاه طوسی | ۱۱ شهریور ۱۳۹۸ | ۱۸:۳۰

«علی ربیعی» سخنگوی دولت در رابطه با حادثه انفجار مرکز فضایی امام خمینی درسمنان، اعلام کرد انفجار در سکو رخ داده اما زمانی‌ که ماهواره‌ ناهید ۱ به سکو منتقل نشده بود. به گفته او در زمان انفجار، ماهواره در محل تست قرار داشته و نه در محل پرتاب نبوده است.

سخنگوی دولت در توضیح به این انفجار توضیح داد که در زمان انفجار ماهواره ناهید ۱ در محل تست بوده است. او تاکید کرد که انفجار در این میادین موضوع عجیبی نیست و در کل دنیا رخ می‌دهد:

«حتی در کشورهای پیشرفته هم چنین انفجارهای مهیبی را داشته‌ایم. خوشبختانه در این اتفاق خسارت‌ جانی نداشته‌ایم. خطا فنی بوده و جزئیات این موضوع کاملا روشن است. در این مورد دو جریان خبری شکل گرفت که یکی از آنها در صدد القای این بود که دشمنان قادر به جاسوسی و خرابکاری هستند که هیچ کدام از کارشناسان بر آن صحه نمی‌گذارند و این نوعی سواستفاده برای قدرت نمایی است. ضمن اینکه ما نمی‌دانیم چطور رئیس جمهور آمریکا عکس ماهواره‌ای توییت می‌کند و با ذوق‌زدگی با این موضوع رفتار می‌کند و این موارد اصلا قابل درک نیست و شاید هم از بی‌سوژگی در مورد ایران چنین موضوعاتی را مطح می‌کنند.»

ماهواره ناهید ۱

چند روز قبل بود که برخی رسانه‌های خارجی اعلام کردند که پرتاب ماهواره ایرانی در مرکز فضایی امام خمینی سمنان ناموفق بوده و این ماهواره در سکوی پرتاب منفجر شده است. «دونالد ترامپ» نیز در توییتی با انتشار عکس‌هایی از این محل اعلام کرد که آمریکا نقشی در این موضوع نداشته و ابراز امیدواری کرد که مسئولان ایرانی به مشکلات فنی پیش‌آمده فائق آیند.

«محمد جواد آذری جهرمی» نیز در پاسخ عکس سلفی با ماهواره ناهید گرفت و اعلام کرد حال ماهواره ناهید خوب است. جهرمی همچنین خبرنگاران را به بازدید از این ماهواره دعوت کرد و گفت: «ماهواره ناهید اینجاست و هنوز برای پرتاب تحویل وزارت دفاع نشده است.» جهرمی همچنین تاکید کرد که وزارت ارتباطات اطلاع دقیقی ازآنچه در سمنان اتفاق افتاده ندارد و بهتر است در این زمینه وزارت دفاع توضیح دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی