ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سهم ویندوز 10 از بازار سیستم عامل به 50 درصد رسید

وبسایت Netmarketshare آمار و ارقام مرتبط با ماه آگوست 2019 را منتشر کرده ودر آن خبرهای خوبی برای مایکروسافت به چشم می‌خورد. از زمان عرضه ویندوز 10 برای مشتریان، این نسخه بالاخره در ماه گذشته میلادی ...

زینب عابدی راد
نوشته شده توسط زینب عابدی راد | ۱۱ شهریور ۱۳۹۸ | ۰۹:۲۹

وبسایت Netmarketshare آمار و ارقام مرتبط با ماه آگوست 2019 را منتشر کرده ودر آن خبرهای خوبی برای مایکروسافت به چشم می‌خورد. از زمان عرضه ویندوز 10 برای مشتریان، این نسخه بالاخره در ماه گذشته میلادی توانست به 50 درصد سهم بازار سیستم عامل دست پیدا کند.

در حوزه مرورگرهای اینترنت، مایکروسافت اج و اینترنت اکسپلورر رشد اندکی در سهم بازار این ماه داشته‌اند. با این حال در بخش سیستم عامل، ویندوز 10 حدود 2 درصد دیگر از سهم بازار را به دست آورد تا در مجموع 50.99 درصد از سهم بازار را در اختیار بگیرد.

سهم بازار سیستم عامل
نمودار سهم بازار سیستم‌های عامل

از آن سو سهم ویندوز 7 به 30.44 درصد سهم بازار سیستم عامل کاهش پیدا کرد. در جایگاه سوم هم macOS 10.14 قرار دارد که 5.95 درصد سهم بازار مصرف‌کنندگان را به خود اختصاص داده است. در حالی که خبرهای بخش سیستم عامل برای مایکروسافت خوشایند بوده اما این شرکت هنوز هم باید 30 درصد کاربران را که همچنان از ویندوز 7 استفاده می‌کنند به سمت ویندوز 10 بکشاند چرا که نسخه محبوب 7 در حال نزدیک شدن به پایان دوره زمانی پشتیبانی است.

در بخش مرورگرهای اینترنت مایکروسافت اج همچنان هم برای جذب کاربر دست و پا می‌زند. با این حال مرورگر جدید مایکروسافت توانسته افزایش کوچکی در سهم بازارش داشته باشد. در سمت دیگر هم گوگل کروم قرار دارد که 67.22 درصد سهم بازار را در اختیار داشته و نزدیکترین رقیبش یعنی موزیلا فایرفاکس با 8.43 درصد در جایگاه دوم قرار دارد. سومین مرورگر از نظر سهم بازار کاربران هم اینترنت اکسپلورر است که 7.50 درصد کاربران از آن استفاده می‌کنند. سپس به مایکروسافت اج می‌رسیم که سهمی برابر با 6.34 درصد دارد.

سهم بازار سیستم عامل
نمودار سهم بازار مرورگرهای اینترنت

با این اوصاف مایکروسافت می‌تواند مطمئن باشد که کاربران بیشتری به سمت ویندوز 10 گرایش پیدا کرده‌اند. البته همانطور که اشاره شده این شرکت باید برنامه‌ای هم برای کاربران ویندوز 7 تدارک ببیند تا پیش از پایان مهلت پشتیبانی آن به ویندوز 10 مهاجرت کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی