ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بنچمارک منتسب به آیفون 11 از بهبود جزئی عملکرد نسبت به نسل قبل خبر می دهد

امروز بنچمارک جدیدی روی سایت گیک بنچ منتشر شده که احتمالاً عملکرد سخت افزاری جانشین آیفون XR را نشان می دهد. نتایج بنچمارک جانشین گوشی آیفون XR توسط کاربری به نام EugW رویت شده. این ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۱۲ شهریور ۱۳۹۸ | ۱۱:۳۰

امروز بنچمارک جدیدی روی سایت گیک بنچ منتشر شده که احتمالاً عملکرد سخت افزاری جانشین آیفون XR را نشان می دهد.

نتایج بنچمارک جانشین گوشی آیفون XR توسط کاربری به نام EugW رویت شده. این کاربر شماره مدل این گوشی را «iPhone12,1» با سیستم عامل iOS 13.1 و مدل مادربرد N104AP شناسایی کرده است. اگر خاطرتان باشد اوایل مرداد ماه خبری منتشر شد که در آن نسل بعد آیفون XR با اسم رمز N104 شناسایی شده بود.

نتایج بنچمارک را ببینید:

بنچمارک جانشین آیفون XR

نتایج فوق جزییاتی از چیپ A13 فاش می کند. احتمالاً جانشین آیفون XR از 4 گیگابایت حافظه رم برخوردار است که نسبت به 3 گیگابایت رم در نسل فعلی پیشرفت داشته. آیفون XS و آیفون XS Max چهار گیگابایت حافظه رم دارند ولی تاکنون اخباری در مورد افزایش رم آنها در نسل بعدی منتشر نشده است.

چیپ A13 از شش هسته پردازشی برخوردار بوده و احتمالاً همانند چیپ A12 از دو هسته پرقدرت برای پردازش های سنگین و از چهار هسته کم مصرف برای پردازش های سبک استفاده می کند.

در مقایسه با هسته های پرقدرت چیپ A12 که در کلاک 2.49 گیگاهرتز فعالیت می کنند، هسته های پرقدرت چیپ A13 در کلاک 2.66 گیگاهرتز کار می کنند. در نتیجه شاهد افزایش 12 الی 13 درصدی در عملکرد تک هسته ای چیپ A13 هستیم که امتیاز 5415 را کسب کرده است. (چیپ A12  امتیاز 4796 را گرفته بود.)

چیپ A13 در محاسبات چند هسته ای امتیاز 11294 را کسب کرده که فرق چندانی با امتیاز  11192 چیپ A12 ندارد. البته ممکن است گرما سبب افت عملکرد (Throttling) شده باشد.

با نگاه دقیق تر به کش پایین L1 و L2 در چیپ A13 پی می بریم. البته بنچمارک مشخص نکرده این اعداد برای هسته های پرقدرت هستند یا کم مصرف. همچنین چون هنوز این چیپ با نرم افزار تست نشده نمی توان قضاوت درستی کرد.

هنوز از صحت نتایج این بنچمارک مطمئن نیستیم. فراموش نکنید بنچمارک را می توان جعل کرد ولی به نظر می رسد تمام داده های این بنچمارک منطقی هستند.

هفته آینده در رویداد رونمایی از آیفون 11 که در تاریخ 19 شهریور برگزار می شود از توانایی های سخت افزاری جانشین آیفون XR آگاه خواهیم شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی