ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

سونی موبایل
تکنولوژی

تعدیل گسترده کارکنان سونی موبایل در اروپا

سه ماه پس از خروج سونی از خاورمیانه و چند کشور دیگر، تنها ۲ دفتر اصلی این کمپانی در دنیا باقی مانده بود و حالا سونی تصمیم به تعطیلی یک واحد از آنها گرفته است. ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۲ شهریور ۱۳۹۸ | ۱۴:۰۰

سه ماه پس از خروج سونی از خاورمیانه و چند کشور دیگر، تنها ۲ دفتر اصلی این کمپانی در دنیا باقی مانده بود و حالا سونی تصمیم به تعطیلی یک واحد از آنها گرفته است. این مرکز که در سوئد واقع شده، زمانی نقش دفتر مرکزی کمپانی سونی اریکسون را بازی می کرد و برای طرفداران این برند یادآور روزهای خوشی است که ژاپنی ها در بازار موبایل قدرت‌نمایی می کردند.

سونی اوایل امسال از تصمیم خود برای ادغام سه مورد از سودآورترین بخش های کسب و کار خود با بخش موبایل خبر داد که هدف از آن کاهش هزینه های عملیاتی واحد موبایل از طریق لغو برخی پروژه ها و اخراج حدود ۲ هزار نفر بود. کمپانی ژاپنی در ادامه همین سیاست در حال تعطیلی دفتر Communications AB خود در سوئد است که در کنار Communications Inc ژاپن دو مرکز اصلی بخش موبایل این شرکت به شمار می روند.

سونی موبایل

تا کنون حدود ۲۰۰ نفر از پرسنل Communications AB که زمانی دفتر مرکزی سونی اریکسون بود، اخراج شده اند و به گفته رسانه های محلی ۶۰ نفر دیگر هم از بخش های مهندسی و پشتیبانی در صف تعدیل قرار دارند.

علاوه بر این ۱۵۰ نفر دیگر از کارکنان هم به بخش های دیگری از کسب و کار سونی در اروپا انتقال یافته اند. ۱۰۰ نفر از این افراد در واحد تحقیق و توسعه و ۵۰ نفر دیگر هم به واحد ارتباطات شبکه ای منتقل شده اند. از آنجا که این دفتر به کلی بسته خواهد شد به دیگر کارکنان پیشنهاد شده در شعبه اروپایی کمپانی به نام «سونی نوردیک» مشغول به کار شوند.

«استفان اندرسون» مدیر واحد سوئدی سونی تاکید کرده که علیرغم این تغییرات کمپانی ژاپنی کماکان به تولید موبایل ادامه خواهد داد. این شرکت در حالی به ادامه حضور در بازار موبایل تاکید کرده که در سه ماهه دوم ۲۰۱۹ تنها ۹۰۰ هزار موبایل را به فروش رسانده، رقمی که در تاریخ این شرکت بی سابقه عنوان شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی