ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پهپاد جدید Parrot با هدست مخصوصش تجربه پرواز را به شما هدیه می دهد

شرکت Parrot که در زمینه ساخت پهپاد فعالیت دارد با تغییراتی جدید در محصول پرچمدارش یعنی Anafi بازگشته تا با آن وارد بازار پهپادهای اول شخص شود. پهپاد جدید Anafi FPV به صورت یک پکیج و به ...

زینب عابدی راد
نوشته شده توسط زینب عابدی راد | ۱۲ شهریور ۱۳۹۸ | ۱۱:۰۰

شرکت Parrot که در زمینه ساخت پهپاد فعالیت دارد با تغییراتی جدید در محصول پرچمدارش یعنی Anafi بازگشته تا با آن وارد بازار پهپادهای اول شخص شود. پهپاد جدید Anafi FPV به صورت یک پکیج و به همراه هدستی عرضه می‌شود که برای هدایت کننده زاویه دید اول شخص را با کمک دوربین‌های پهپاد فراهم می‌کند.

البته به جای اینکه برای این هدست یک نمایشگر اختصاصی تعبیه شود، اسلاتی در آن قرار داده شده تا هدایت کننده اسمارت فونش را وارد آن کند. این روش به رویکرد Samsung Gear VR یا Google Cardboard شباهت دارد.

پکیج  Anafi FPV ماه آینده به قیمت 799 دلار عرضه خواهد شد. این پکیج شامل پهپاد، هدست، کنترلر، پروانه‌های یدکی، باتری، کارت حافظه میکرو اس‌دی 16 گیگابایت و کابل USB-C می‌شود.

در حال حاضر پهپادهای اول شخص در اوج هستند و برای کاربردهایی همچون ضبط ویدیوهای تبلیغاتی و فیلم گرفتن از رویدادهای ورزشی و... مورد استفاده قرار می‌گیرند. اخیرا شرکت بزرگ این حوزه یعنی DJI هم هدستی عرضه کرده که زاویه دید اول شخص را برای هدایت کنندگان پهپاد فراهم می‌کند.

با این حال رویکرد ماژولار Parrot که از اسمارت‌فون به عنوان نمایشگر بهره می‌گیرد، قطعا رزولوشن پایینتری نسبت به محصولات شرکت‌هایی همچون DJI یا Fat Shark در اختیار کاربران قرار می‌دهد. بعلاوه با وجود اینکه هدست Parrot از نمایشگرهایی تا ابعاد 6.5 اینچ هم پشتیبانی می‌کند اما به هر حال تقسیم نمایشگر بین دو چشم می‌تواند تجربه ناخوشایندی برای کاربر در پی داشته باشد.

در واقع پهپاد Anafi برای رقابت مستقیم با Mavic Air شرکت DJI در اواسط سال 2018 روانه بازار شد که برای دوربین آن قابلیت چرخش عمودی 180 درجه فراهم شده است. با این حال کیفیت تصاویر این دوربین 21 مگاپیکسلی 1/2.4 اینچ در بررسی‌ها چندان راضی کننده به نظر نمی‌رسید.

علاوه بر این Anafi برخی از امکانات مد پرواز و قابلیت‌های ایمنی Mavic Air را ندارد اما به نظر Parrot تلاش کرده تا با اضافه کردن برخی از امکانات دیگر به Anafi FPV این خلا را جبران کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی