ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویزای آمریکا
نرم افزار و اپلیکیشن

اخراج شهروند پاکستانی از آمریکا به خاطر ذخیره تصویری دلخراش در موبایل

در پی انتشار خبر اخراج دانشجوی فلسطینی هاروارد از آمریکا، افراد بیشتری هم از لغو ویزای خود به خاطر محتوای گجت هایشان خبر داده اند. هفته گذشته ماموران مرزی آمریکا با استناد به قانونی جدید ویزای ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۲ شهریور ۱۳۹۸ | ۱۲:۰۰

در پی انتشار خبر اخراج دانشجوی فلسطینی هاروارد از آمریکا، افراد بیشتری هم از لغو ویزای خود به خاطر محتوای گجت هایشان خبر داده اند.

هفته گذشته ماموران مرزی آمریکا با استناد به قانونی جدید ویزای یکی از دانشجویان جدید الورود هاروارد به نام «اسماعیل عجاوی» را باطل کردند. این قانون داوطلبان ویزای این کشور و مسافران را در بدو ورود به ارائه اطلاعات در مورد حسابشان در شبکه های اجتماعی مجبور می کند و تا کنون زندگی افراد زیادی را تحت تاثیر قرار داده که خبرهای آن تازه به رسانه ها درز می کند.

ویزای این فرد به خاطر تصویری در یک گروه واتس اپ باطل شده

یکی از این موارد به فردی پاکستانی مربوط می شود که او هم مثل عجاوی به واسطه محتوایی که افراد دیگر در واتس اپ به اشتراک گذاشته اند، از ورود به آمریکا محروم شده است. این فرد خواستار پنهان ماندن هویت واقعی‌اش شده و به همین خاطر در منبع گزارش «دخیل» خوانده می شود که ما هم در ادامه از همین اسم استفاده می کنیم.

دخیل قصد دیدار با اقدامش در آمریکا را داشته و پس از دریافت ویزای B1/B2 اجازه اقامت موقت در این کشور را پیدا کرده بود. او بعد از چندین ماه در نهایت راهی آمریکا شد اما به محض ورود به فرودگاه «جورج بوش» در هیوستون تگزاس به مشکل خورد.

ماموران «اداره گمرک و محافظت مرزی» پس از بررسی مدارک دخیل علت سفر وی به عربستان را جویا شدند که ظاهرا به قصد انجام حج صورت گرفته بود. ماموران از این پاسخ قانع نشده و او را به اتاقی خارج از تالار فرودگاه راهنمایی کردند.

ویزای آمریکا

در این اتاق سوال هایی درباره دلیل سفر، مدت اقامت و برنامه های وی در آمریکا پرسیده شد و سپس نوبت به بازرسی کامپیوتر و دیگر ابزارهای او رسید. این شهروند پاکستانی برای بیش از ۶ ساعت در این اتاق سرد و بدون پنجره تحت بازرسی بود و در ادامه هم یک افسر او را متهم کرده که قصد ماندن در آمریکا و کار کردن در جایگاه گاز پسرعمویش دارد، اتهامی که از سوی این فرد پذیرفته نشده است.

ماموران پس از بررسی گوشی تصویری از یک کودک مثله شده را پیدا کردند که ظاهرا یک دهه قبل در پاکستان به قتل رسیده و همان زمان تصویرش در این کشور پخش شده بود. دخیل در پاسخ به ماموران تاکید کرده که تصویر این کودک در یک گروه واتس اپ به اشتراک گذاشته شده و اپ پیام رسان به صورت خودکار آن را ذخیره کرده است.

ماموران به قاچاق اعضا توسط وی مشکوک شده‌اند

به گفته دخیل آن زمان کاربران برای هشدار در مورد کودک ربایی در کراچی و حفاظت بیشتر از کودکان این تصویر را برای پدر و مادرها ارسال می کردند. با این حال ماموران قانع نشده و حتی سوال هایی در مورد احتمال قاچاق اعضا توسط وی مطرح کرده اند. علاوه بر این اسامی افراد عضو گروه هم توجه ماموران مرزی را به خود جلب کرده بود.

در نهایت پس از ساعت ها بازرسی اداره گمرک و محافظت مرزی نه تنها ویزای ۵ ساله دخیل را باطل کرد بلکه به وی اعلام شد که با درخواست ویزای آمریکا برای همسر و دخترش هم موافقت نخواهد شد. وی پس از بازگشت به پاکستان تا کنون دو بار به سفارت آمریکا مراجعه کرده اما کارکنان سفارتخانه امکان صدور مجدد روادید پس از ابطال ویزا توسط اداره مذکور را ندارند.

ویزای آمریکا

بر اساس اسنادی که دخیل در اختیار تک کرانچ قرار داده دلیل بازرسی بیشتر ماموران از او اسمش بوده، به گونه ای که به نظر می رسد این ماموران فهرست خاصی از اسامی را در اختیار دارند که باید در مورد آنها احتیاط بیشتری به خرج داده شود.

حتی در بخشی از این سند به آپلود محتوای گوشی دخیل در دیتابیس مرکزی اداره گمرک و حفاظت مرزی و همچنین ارسال آن به «کارگروه مشترک تروریسم» پلیس فدرال اشاره شده است. دخیل امید چندانی به دریافت مجدد ویزای آمریکا ندارد اما امیدوار است اسماعیل عجاوی از تحصیل در آمریکا محروم نشود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (8 مورد)
  • molavy
    molavy | ۱۳ شهریور ۱۳۹۸

    مگه آمریکایی ها هم پلیس امنیت اخلاقی دارن؟

  • molavy
    molavy | ۱۳ شهریور ۱۳۹۸

    اههه مگه اونجا هم پلیس امنیت اخلاقی داره،
    مگه اینا خدای حریم خصوصی نبودن
    گوشی چک میکنن؟!!!

  • AK.۰۱۱۱
    AK.۰۱۱۱ | ۱۲ شهریور ۱۳۹۸

    از وقتی خود ترامپ گفت دولت آمریکا داعش رو ساخته دیگه کل دنیا میدونن تروریست کیه!! این سیاه نمایی ها برای چیه دیگه؟

  • آریا
    آریا | ۱۲ شهریور ۱۳۹۸

    کار خوبیه. باید سفت و سخت جلوی ورود اشخاص مشکوک گرفته بشه

    • AK.۰۱۱۱
      AK.۰۱۱۱ | ۱۲ شهریور ۱۳۹۸

      چقدر تو عقده ای هستی!! چه بلایی سرت اومده؟؟ فکر میکنی با این دستمال اندازی ها بهت میگن بفرما بیا آمریکا زندگی کن؟؟

      • Ali_Hajipour
        Ali_Hajipour | ۱۲ شهریور ۱۳۹۸

        دقیقا! یه یوزر زیاده گو که اکثر کامنتاش دور از یه ارزن انصافه؛ اگه یه سر داستان به ترامپ یا آمریکا بخوره دیگه هیچی متوجه نمیشه و کورکورانه تایید میکنه. فرقی با ساندیسیا توی حمق نداره، فقط جهتش متفاوته.

    • molavy
      molavy | ۱۳ شهریور ۱۳۹۸

      خدایی ساندیس خور ها خیلی از این لاشخور های یک سنتی با شرف تر هستن

  • ARRIIA
    ARRIIA | ۱۲ شهریور ۱۳۹۸

    این آمریکایی ها اگه شعور داشته باشن باید تمام اطباغ خارجی مسلمان رو از کشورشون اخراج کنن.

مطالب پیشنهادی