ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مرورگر جدید مایکروسافت اج هم از ادوبی فلش پشتیبانی نخواهد کرد

مایکروسافت اعلام کرده که قرار است قابلیت فلش را در مرورگر اج بر پایه کرومیوم به صورت کامل حذف کرده و احتمالا این برنامه را تا سال 2020 به مرحله اجرا در بیاورد. شرکت ادوبی ...

زینب عابدی راد
نوشته شده توسط زینب عابدی راد | ۱۲ شهریور ۱۳۹۸ | ۱۹:۰۰

مایکروسافت اعلام کرده که قرار است قابلیت فلش را در مرورگر اج بر پایه کرومیوم به صورت کامل حذف کرده و احتمالا این برنامه را تا سال 2020 به مرحله اجرا در بیاورد.

شرکت ادوبی در سال 2017 اعلام کرده بود که تا انتهای سال 2020 پشتیبانی از فلش را متوقف خواهد کرد و به همین خاطر اندکی پس از آن گوگل هم از برنامه‌های خود برای توقف استفاده از فلش در کروم خبر داد بود.

در حال حاضر مایکروسافت، اپل و موزیلا هم اعلام کرده‌اند که دیگر از قابلیت فلش در مرورگرهایشان استفاده نخواهند کرد. با این حال مایکروسافت این تصمیم را زمانی اتخاذ کرده بود که هنوز برنامه‌ای برای توسعه مروگر اج جدید بر پایه کرومیوم نداشت و قرار بود این مرورگر روی EdgeHTML توسعه پیدا کند.

اج بر پایه کرومیوم

بر اساس گفته‌های «کالین ویلیامز» مدیر ارشد برنامه‌های مایکروسافت اج:

ابتدا فلش در اج غیر فعال خواهد شد و کاربر باید آن را به صورت سایت به سایت فعال کند. این قابلیت در نهایت و تا پایان سال 2020 به صورت کامل حذف خواهد شد.

مایکروسافت 29 مرداد امسال (20 آگوست) اولین نسخه بتای مرورگر اج بر پایه کرومیوم را منتشر کرد. هنوز مشخص نیست که این شرکت چه زمانی را برای عرضه نسخه پایدار این مرورگر در نظر گرفته است. بعد از انتشار، نسخه جدید اج به صورت کامل جایگزین اج فعلی خواهد شد.

به هر حال اینطور که مشخص شده، قابلیت فلش از هر دو نسخه مرورگر اج تا پایان سال 2020 حذف خواهد شد و این موضوع تداخلی با برنامه‌های مایکروسافت برای جایگزین کردن اج کرومیوم نخواهد داشت.

گوگل هم از نسخه 76 کروم که جولای امسال عرضه شد، فلش را به صورت پیشفرض برای تمام سایت‌ها غیر فعال کرد و کاربر در صورت نیاز به فلش در هر سایت باید آن را به صورت دستی فعال کند. گوگل همچنین اعلام کرده که از دسامبر 2020 فلش را به صورت کامل از کروم حذف خواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی