ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ابر آروان از مدال‌آوران ایرانی Worldskill 2019 تجلیل کرد؛ ایران جای ماندن است

چهل و پنجمین دوره مسابقات Worldskill 2019 کازان روسیه در بین ۶۳ کشور برگزار شد و ایران با یک مدال نقره، دو مدال برنز و دو دیپلم افتخار توانسته در این رقابت‌های فناورانه افتخار آفرینی ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۱۳ شهریور ۱۳۹۸ | ۱۳:۲۹

چهل و پنجمین دوره مسابقات Worldskill 2019 کازان روسیه در بین ۶۳ کشور برگزار شد و ایران با یک مدال نقره، دو مدال برنز و دو دیپلم افتخار توانسته در این رقابت‌های فناورانه افتخار آفرینی کند. «پارسا یوسفی» و «مهیار جباری» و «حسین مکتوبیان» از جمله افتخار آفرینان ایرانی این مسابقات بودند که امروز در شرکت ابر آروان از آنها با حضور «غلامرضا راز» دبیر مسابقات ملی مهارت و «پویا پیرحسین‌لو» ناخدای اجرایی ابر آروان تقدیر و تشکر به عمل آمد.

Worldskill 2019 کازان روسیه

پویا پیرحسین‌لو ناخدای اجرایی شرکت آروان با اشاره به اهمیت این مسابقات در جهان تاکید کرد که متاسفانه این مسابقات آنچنان در کشور دیده نمی‌شود در صورتی که درهمین مسابقات روسیه نخست وزیر این کشور در افتتاحیه و ریاست جمهوری کشور در اختتامیه آن حضور داشتند و این نشان از مهم بودن Worldskill از دید جهانیان دارد. پیر‌حسین‌لو که خود مدال‌آور پیشین این مسابقات است اذعان داشت که ایرانیان برای دهمین دوره بود که در این مسابقات شرکت می‌کردند و به خوبی افتخارآفرینی کردند: «اتفاقی که لازم است که یک نفر مدال بگیرد دو بخش است، یک بخش میزان تجربه، دانش و هوش هیجانی شرکت‌کننده دارد و همچنین ستاد و تیمی که پشت آدم است نیز در این مساله نقش بسزایی دارد.»

به گفته او مسابقات مهارت در دنیا دو سال یکبار انجام می‌شود و تمرکز خاصی روی رشته‌های مهارتی دارد: «در ایران این مسابقات در سطح ملی هر سال برگزار می‌شود و برگزیدگان برندگان هر دو سال در یک اردویی انتخاب می‌شوند به مسابقات جهانی می‌روند.»

غلامرضا راز نیز با اشاره به محدودیت‌ها و تحریم‌هایی که در خارج کشور برای ایران رخ داده، حضور در این دوره از مسابقات را سخت دانست ولی از آنسو دستاورد این دوره را یکی از بهترین‌ دوره‌ها دانست. راز به دیجیاتو درباره تحریم‌ها بیشتر توضیح داد و گفت:

«اسپانسرهایی که در این مسابقات حضور دارند بیش از ۳۰۰ شرکت از غول‌های فناوری به شمار می‌روند و برخی از تجهیزات و دستگاه‌هایی که در این مسابقات برای برخی بخش‌ها دارند، جزو تحریم‌هایی است که به ایران وارد شده است. نتیجتا برگزار کنندگان این مسابقات و خود این شرکت‌ها، نمی‌گذارند که ایرانیان حتی برای چند روز هم به این تجهیزات و دستگاه‌ها دسترسی داشته باشند تا دانش مربوط به آنها را کسب کنند و برای همین هم شرکت در برخی رشته‌های Worldskill برای ایرانیان با تحریم مواجه است.»

Worldskill 2019 کازان روسیه

راز به دیجیاتو اعلام کرد که هنوز جوایز مربوط به این افتخار آفرینان از سوی سازمان فنی حرفه‌ای کشور مشخص نشده و با اینکه سال‌های گذشته هر نفر یک دستگاه خودرو جایزه می‌گرفت اما به نظر می‌رسد امسال جایزه دیگری برای آنها در نظر گرفته شده است. او به دیجیاتو گفت: «از خود مسابقات نیز یک مدال و یک مدرک معتبر جهانی به برندگان اهدا شده است.»

مدال آفرینان کشورمان نیز در گفتگو با دیجیاتو اعلام کردند که متاسفانه نه رسانه‌ها و نه شرکت‌های داخلی آنچنان به این مسابقات و افتخاری که آنها کسب کردند توجه کافی ندارند و از نظر آنها همین موضوع باعث به وجود آمدن معضلی همچون فرار مغزها خواهد شد. «مهیار جباری» یکی از این برندگان که شرکت خودش را اداره می‌کند در این مورد به دیجیاتو گفت: «از زمانی که در این مسابقات مدال کسب کردم، چند شرکت خارجی برایم پیشنهاد کار فرستادند اما در ایران هنوز هیچ شرکت ایرانی به ما پیشنهاد شغلی نداده است. همین موضوعات است که باعث می‌شود من و افرادی مانند من امیدی به شرکت‌های داخل نداشته باشیم و بسیاری از دوستان نیز از کشور مهاجرت کنند. ایران جای ماندن است به شرطی که این شرکت‌ها و رسانه‌ها بتوانند از افتخار آفرینان و پتانسیل آنها استفاده کنند.»

حسین مکتوبیان یکی دیگر از برندگان نیز با اشاره به اینکه دوست دارد روزی در شرکت‌هایی چون اپل و گوگل کار کند می‌گوید که این تفکر به خاطر تفکر جهانی است که او دارد و نه اینکه شرکت‌های داخلی را دوست نداشته باشد. او به همراه پارسا یوسفی هر دو شرکتی مانند ابر آروان را جایگاهی مناسب برای کار کردن و کسب دانش دانستند و پیرحسین‌لو در این مراسم از آنها برای همکاری در آینده نزدیک دعوت به عمل آورد.

Worldskill 2019 کازان روسیه

شایان ذکر است پیر‌حسین‌لو در خاتمه این مراسم اعلام کرد با صحبت‌هایی که با سازمان فناوری اطلاعات و سازمان فنی‌حرفه‌ای کشور انجام داده امیدوار است که بتواند مسابقات سطح کشوری Worldskill  را در ابعاد بهتر و با برندینگ بسیار قوی‌تری با کمک ابر آروان و نهادهای دولتی برگزار کنند: «در این مسابقات می‌خواهیم از هر ۵ رشته مهم IT و بخش‌های جانبی و مهمی مانند سایبرکلاود، امنیت و بلاکچین-بیگ‌دیتا را نیز داشته باشیم و در هر ۸ رشته مدال داشته باشیم.»

گفتنیست این مراسم با اهدای جوایزی از سوی ابر آروان به افتخار آفرینان کشورمان در مسابقات جهانی Worldskill 2019 کازان روسیه به اتمام رسید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • delta7
    delta7 | ۱۳ شهریور ۱۳۹۸

    ایران جای ماندن ننننننیست

    • molavy
      molavy | ۱۳ شهریور ۱۳۹۸

      با این قطعیتی که میگی مطمئنا شما هم از تو ایران پیام نمیدی

مطالب پیشنهادی