ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

گوشی پیکسل
تکنولوژی

گوگل اندروید 10 را رسماً برای خانواده پیکسل منتشر کرد

همانطور که پیش تر گزارش شده بود گوگل سرانجام رسماً نسخه پایدار اندروید 10 را برای خانواده پیکسل منتشر کرد. گوشی های پیکسل، پیکسل XL، پیکسل 2، پیکسل 2 XL، پیکسل 3، پیکسل 3 XL، ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۱۳ شهریور ۱۳۹۸ | ۱۰:۰۰

همانطور که پیش تر گزارش شده بود گوگل سرانجام رسماً نسخه پایدار اندروید 10 را برای خانواده پیکسل منتشر کرد.

گوشی های پیکسل، پیکسل XL، پیکسل 2، پیکسل 2 XL، پیکسل 3، پیکسل 3 XL، پیکسل 3a و پیکسل 3a XL آپدیت به روز رسانی اندروید 10 را دریافت خواهند کرد. این آپدیت پچ های امنیتی ماه سپتامبر را نیز شامل می شود.

نکته جالب آپدیت شدن پیکسل های قدیمی به اندروید 10 است. گوشی های قدیمی از پنجره آپدیت رسمی خارج شده اند ولی با این وجود آپدیت اندروید 10 را دریافت کرده اند. همانند ادوار گذشته باید چند روز یا احتمالاً چند هفته برای آپدیت شدن تمام گوشی های منتظر ماند.

اگر صبر ندارید می توانید فایل OTA یا ایمیج کارخانه را گرفته و به صورت دستی آپدیت پیکسل به اندروید 10 را انجام دهید.

پیکسل 4

بزرگ ترین ویژگی جدید اندروید 10 اضافه شدن حالت تاریک (Dark Theme) است که کاربران پیکسل از مدت ها قبل درخواست آن را می کردند. گوگل سیستم نویگیشن به کمک جسچرها را نیز به اندروید 10 آورده که کاربر را از نویگیشن بار به کلی خلاص می کند. البته ظاهراً بعضی از جسچرها به درستی عمل نمی کنند. این مشکل در آپدیت های بعدی مرتفع خواهد شد.

قابلیت پاسخ هوشمند یا اسمارت ریپلای (Smart Reply) از این پس علاوه بر پاسخ ها، اکشن ها را نیز پیشنهاد می کند. به عنوان مثال اگر پیام کوتاهی حاوی آدرس یا یا لینک یوتیوب دریافت کنید می توانید به سادگی و با لمس نوتیفیکیشن موقعیت مکانی را در گوگل مپس و لینک را در اپ یوتیوب باز کنید. قابلیت اسمارت ریپلای در اپلیکیشن های پیامرسان هم قابل استفاده است.

امنیت اندروید 10 هم بیشتر شده و کاربر می تواند موقعیت مکانی خود را فقط در اپلیکیشنی به اشتراک بگذارد که در حال استفاده مداوم از آن است. نوتیفیکیشن های مزاحم را نیز می توان به عنوان بی صدا نشانه گذاری کرد تا دیگر صدا ایجاد نکرده یا در صفحه قفل گوشی ظاهر نشوند.

اینها تنها چند مورد از قابلیت های اندروید 10 بودند. با رفتن به سایت رسمی اندروید می توانید لیست کامل ویژگی های این سیستم عامل را ببینید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی