ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نقد و بررسی‌

بررسی دیجیاتو: اسپیکر بلوتوث تسکو مدل TS 2333

اسپیکر بلوتوث یکی از ملزومات فصل تابستان به شمار می رود، به خصوص برای افرادی که اهل گردش و تفریح هستند. با این حال انتخاب محصول مناسب کار ساده ای نیست. در کنار نام های ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۱۳ شهریور ۱۳۹۸ | ۱۴:۰۰

اسپیکر بلوتوث یکی از ملزومات فصل تابستان به شمار می رود، به خصوص برای افرادی که اهل گردش و تفریح هستند. با این حال انتخاب محصول مناسب کار ساده ای نیست. در کنار نام های بزرگی مثل جی بی ال، مارشال، لیبراتون، بوز و غیره که قیمت بسیار بالایی دارند، شرکت های ایرانی مثل تسکو هم محصولات متنوعی را وارد بازار کرده اند. در این مطلب می خواهیم اسپیکر بلوتوث تسکو TS 2333 را بررسی کنیم.

شرکت توسن سیستم شرق که در سال 1381 تأسیس شده، یکی از قدیمی ترین برندهای لوازم جانبی کشورمان محسوب می شود و محصولات متنوعی مثل کیس، پاور، ماوس، کیبورد، اسپیکر و هدست را تولید می کند. اسپیکر بلوتوث TS 2333 را می توان یکی از مدل های ارزان قیمت این شرکت دانست که در ادامه ویژگی های اصلی آن را مشاهده می کنید:

  • وزن: 167 گرم
  • توان خروجی: 3 وات
  • دامنه فرکانس: 120 هرتز تا 18 کیلوهرتز
  • نسبت سیگنال به نویز: 80 دسیبل
  • ظرفیت باتری: 1200 میلی آمپر ساعت
  • روش های ورودی: بلوتوث، کارت حافظه، AUX
  • نسخه بلوتوث: 4.2
  • قیمت: حدود 120 هزار تومان

قیمت اسپیکر بلوتوث TS 2333 با توجه به مشخصاتش کاملاً معقول و منطقی به نظر می رسد. در ادامه با بررسی این محصول همراه ما باشید.

طراحی و کیفیت ساخت

بررسی دیجیاتو اسپیکر بلوتوث تسکو TS 2333

اسپیکر بلوتوث تسکو TS 2333 در دسته محصولات اسپرت قرار می گیرد و طراحی جالبی دارد. ولوم چرخنده و بزرگ بالای دستگاه وظیفه روشن و خاموش کردن یا تنظیم صدا را انجام می دهد. روی لبه سمت چپ شاهد دکمه های کنترل موزیک یعنی پخش و توقف، قطعه بعدی و قطعه قبلی هستیم. لبه سمت راست هم میزبان درگاه میکرو USB برای شارژ، درگاه کارت حافظه و ورودی AUX است.

بررسی دیجیاتو اسپیکر بلوتوث تسکو TS 2333

درگاه های سمت راست با یک درپوش ویژه محافظت می شوند که به شکل کشویی پایین می آید. طراحی این درپوش بی نقص نیست و اکثر اوقات هنگام پایین آمدن کمی کج می شود یا گیر می کند. حتی در برخورد اول تلاش می کنید تا این درپوش را بیرون بکشید اما کمی بعد متوجه ساختار کشویی آن می شوید. دکمه های کنترلی دستگاه هم صدای خشکی می دهند ولی خوشبختانه لق نمی زنند و در محل مناسبی قرار گرفته اند.

بررسی دیجیاتو اسپیکر بلوتوث تسکو TS 2333

شرکت سازنده یک بند کنفی حدوداً 20 سانتی متری را بالای بدنه این دستگاه تعبیه کرده تا حمل و نقل آن ساده تر باشد. همچنین با استفاده از این بند می توانید اسپیکر بلوتوث را از مکان مناسب آویزان کنید تا از دسترس اطفال به دور بماند. حفره های خروجی صدای اسپیکر با توری همرنگ بدنه پوشانده شده اند ولی با کمی دقت می توانید دو بلندگوی به کار رفته در آن را تشخیص دهید. یکی از این بلندگوها صدای زیر را تولید می کند و دیگری وظیفه تولید صدای بیس را بر عهده دارد.

برخلاف طراحی اسپرت و ظاهر جذاب، اسپیکر بلوتوث تسکو TS 2333 ضد آب نیست و باید مراقبت ویژه ای از آن به عمل بیاورید.

قابلیت ها

بررسی دیجیاتو اسپیکر بلوتوث تسکو TS 2333

همان طور که گفتیم اسپیکر بلوتوث تسکو TS 2333 از ارتباط بلوتوث (نسخه 4.2)، ورودی AUX و کارت حافظه میکرو اس دی پشتیبانی می کند. درگاه میکرو USB تعبیه شده در این دستگاه هم برای شارژ باتری به کار می رود. زمانی که دستگاه را روشن کنید، ابتدا شیار کارت حافظه را بررسی می کند. در صورتی که این درگاه خالی باشد، حالت بلوتوث فعال می شود. اگر بخواهید ورودی را تغییر دهید، باید دکمه پخش آهنگ را نگه دارید. البته این موضوع را باید خودتان حدس بزنید چون هیچ راهنمایی در مورد آن وجود ندارد.

اسپیکر بلوتوث تسکو TS 2333 برای مکالمه تلفنی هم استفاده می شود و از کدک پخش صدای HD در زمان مکالمه پشتیبانی می کند. بنابراین می توانید به راحتی از این اسپیکر برای کنفرانس های تلفنی استفاده کنید. جز این موارد، قابلیت ویژه دیگری را نمی توان در این محصول یافت و مهم تر اینکه موارد فوق تقریباً در تمام اسپیکرهای بلوتوث بازار دیده می شوند.

کیفیت صدا

بررسی دیجیاتو اسپیکر بلوتوث تسکو TS 2333

مهم ترین نکته در مورد اسپیکر، کیفیت صدای آن است و اسپیکر بلوتوث تسکو TS 2333 با توان واقعی 3 وات و دامنه فرکانسی 120 هرتز تا 18 کیلوهرتز روی کاغذ، گزینه مناسبی محسوب می شود.

طی چند روز استفاده از این اسپیکر، به نظر می رسد که توان خروجی آن کمی از 3 وات بیشتر باشد. البته تعیین دقیق این رقم کار سختیست ولی طبق تجربه ای که با اسپیکرهای مشابه داشتیم، محصول جدید تسکو صدای قوی تری را پخش می کند. تقریباً تا ولوم 50 درصد (که آن هم به شکل تقریبی مشخص می شود) فقط صداهای زیر و میانی را می شنوید ولی با افزایش ولوم، کم کم صدای بیس هم آشکار می شود، به گونه ای که در ولوم های بالا بدنه اسپیکر می لرزد و حتی روی سطح صاف جابجا می شود.

بررسی دیجیاتو اسپیکر بلوتوث تسکو TS 2333

نسبت سیگنال به نویز (SNR) در این محصول برابر 80 دسیبل عنوان شده که رقم مطلوبی برای اسپیکرهای بلوتوث محسوب می شود و نشان می دهد شدت سیگنال نویز به مراتب کمتر از صدای اصلی است.

تجربه ما نشان داد با توجه به متوازن نبودن فرکانس های مختلف صدا، اسپیکر بلوتوث تسکو TS 2333 برای مکالمه تلفنی یا تماشای فیلم گزینه بسیار خوبی محسوب می شود اما برای پخش موسیقی باید کمی گزینشی عمل کنید. گوش دادن به موزیک های پاپ یا الکترونیک که محتوای شلوغی ندارند با این اسپیکر نتیجه خوبی دارد، اما در مورد سبک های راک و متال نمی توان چنین نظری داد.

شارژ باتری

بررسی دیجیاتو اسپیکر بلوتوث تسکو TS 2333

باتری 1200 میلی آمپر ساعتی اسپیکر تسکو TS 2333 توانایی پخش مداوم موزیک تا حدود 8 ساعت با ولوم متوسط را دارد. اگر ولوم را تا انتها بالا ببرید، شارژدهی به 5 تا 6 ساعت کاهش می یابد. همچنین در صورتی که دستگاه را بدون اتصال بلوتوث روشن نگه دارید، پس از حدود 10 دقیقه به طور خودکار خاموش می شود.

شارژ باتری این اسپیکر برخلاف انتظار به زمان زیادی نیاز دارد. با توجه به ظرفیت باتری انتظار داشتیم حدود 1 ساعت زمان برای شارژ این دستگاه کافی باشد ولی با استفاده از شارژر استاندارد 10 واتی، شارژ کامل آن کمی بیشتر از 2 ساعت طول کشید. همچنین هیچ نشانگری برای مقدار باتری وجود ندارد و باید حدس بزنید که چه مقدار از شارژ باتری باقی مانده است. در غیر این صورت حین پخش موزیک مورد علاقه تان، گوینده خوش صدای اسپیکر با لهجه عجیب و غریبش مزاحم شما خواهد شد.

جمع بندی

بررسی دیجیاتو اسپیکر بلوتوث تسکو TS 2333

انتخاب اسپیکر بلوتوث مناسب بین این همه برند داخلی و خارجی و اصلی و متفرقه کار دشواریست. اگر محدودیت بودجه نداشته باشید که احتمالاً به سراغ نام های بزرگی مثل جی بی ال، مارشال، بوز، لاجیتک (UE) و مانند اینها می روید، اما اگر به دنبال دستگاهی با قیمت مناسب می گردید، تسکو به عنوان یک تولید کننده داخلی گزینه های متنوعی را در اختیار شما می گذارد. البته جای تعجب دارد که روی بسته بندی این محصول عبارت «تولید شده در چین» درج شده، در حالی که به گفته تسکو، محصولات این شرکت در داخل کشور مونتاژ می شوند.

اسپیکر بلوتوث تسکو TS 2333 به عنوان یک محصول ارزان قیمت، امکانات پایه اما محدودی را در اختیار شما می گذارد. در واقع تسکو TS 2333 یک اسپیکر بلوتوث ساده و ابتدایی محسوب می شود. با این حال فاکتور مهم و تعیین کننده یعنی کیفیت و بلندی صدا در این مدل به راحتی رضایت کاربر را جلب خواهد کرد. در ادامه نقاط قوت و ضعف این محصول را مرور می کنیم.

نقاط قوت اسپیکر بلوتوث تسکو TS 2333
  • طراحی مناسب
  • کیفیت و حجم صدای بسیار خوب
  • شارژدهی مطلوب باتری
  • پشتیبانی از کارت حافظه و ورودی AUX
  • قیمت ارزان
نقاط ضعف اسپیکر بلوتوث تسکو TS 2333
  • کیفیت ساخت معمولی
  • ضد آب نبودن بدنه
  • تداخل صدایی در ولوم های بالا
  • فقدان نشانگر باتری
  • زمان شارژ بالا
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • javadi۱۲
    javadi۱۲ | ۱۷ شهریور ۱۳۹۸

    قیمت اسپیکر توی دجی کالا یا مراجع دیگع خیلی بیشتره..

  • پگاه طوسی
    پگاه طوسی | ۱۳ شهریور ۱۳۹۸

    چقدر زیبا و متفاوت بود آفرین

مطالب پیشنهادی