ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

حسین غروی رام
تکنولوژی

رییس انجمن واردکنندگان تلفن همراه: در هر دقیقه 85 موبایل در کشور به فروش می‌رسد

رییس انجمن واردکنندگان تلفن همراه، تبلت و لوازم جانبی ضمن اشاره به تغییر الگوی مصرف کاربران موبایل اعلام کرد که میزان خرید مردم نسبت به سال‌های ۹۵ و ۹۶ پنجاه درصد کاهش یافته و پیش ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۱۳ شهریور ۱۳۹۸ | ۱۶:۵۳

رییس انجمن واردکنندگان تلفن همراه، تبلت و لوازم جانبی ضمن اشاره به تغییر الگوی مصرف کاربران موبایل اعلام کرد که میزان خرید مردم نسبت به سال‌های ۹۵ و ۹۶ پنجاه درصد کاهش یافته و پیش بینی می‌شود این روند در سال پیش رو نیز تکرار شود.

«حسین غروی رام» ضمن اشاره به تغییر الگوی مصرف کاربران موبایل گفت: در سال 95 تا 96 چیزی بالغ بر 24 تا 27 میلیون دستگاه گوشی تلفن همراه در ایران به فروش رسیده است. در حالی که در سال 97 این میزان به 12 میلیون دستگاه کاهش پیدا کرده است. که

به نقل از انجمن وارد کنندگان تلفن همراه، تبلت و لوازم جانبی و به گزارش دیجیاتو «حسین غروی رام» رییس انجمن واردکنندگان تلفن همراه، تبلت و لوازم جانبی با اعلام آمار فروش ۲۴ تا ۲۷ میلیون دستگاه گوشی تلفن همراه در ایران در سال‌های ۹۵ و ۹۶ تصریح کرد این آمار در سال ۹۷ به ۱۲ میلیون دستگاه گوشی کاهش یافته است: « پیش بینی می‌کنیم در سال 98 نیز همین تعداد گوشی در کشور به فروش برسد.»

غروی رام دلیل کاهش تقاضا در بازار را تغییر رفتار کاربران تلفن همراه دانست و اظهار داشت : «با افزایش ضریب نفوذ تلفن هوشمند در کشور، الگوی رفتاری کاربران این دستگاه ارتباطی تغییر کرد و استفاده‌ی روزمره از این ابزار به سرعت برای مردم تبدیل به یک ضرورت شد. این روزها ممکن است مردم هنگام خروج از خانه هرچیزی را جا بگذارند اما امکان ندارد تلفن همراهشان را فراموش کنند.»

سال ۹۷، عرصه بر واردکنندگان رسمی تلفن همراه تنگ شده بود و همانطور که در نمودار پایین می‌بینید، از تیر ۹۷ تا پایان سال ۹۷، واردات مسافری در هر ماه بیشتر از واردات تجاری تلفن همراه در کشور بود و به طور کل ۷ میلیون گوشی وارد کشور شده که با آمار اعلام شده از غروی رام مغایرت فاحشی دارد.

غروی رام با اشاره به حجم اطلاعاتی که همواره در تلفن های هوشمند همراه کاربران است و لزوم در دسترس بودن این اطلاعات، اعلام کرده که مردم برای این تمایلی به خرید گوشی جدید ندارند که انتقال اطلاعات به گوشی تلفن هوشمند جدید را تجربه نکنند.:

«از سوی دیگر تلفن های همراه نسل جدید تفاوت چشمگیری از لحاظ تکنولوژیک با یکدیگر ندارند و کاربران ترجیح میدهند؛ تا زمان بیشتری از تلفن همراه فعلی خود استفاده کنند. مگر اینکه پای یک تکنولوژی انقلابی مثل 5G درمیان باشد. آن وقت است که الگوی مصرف تغییر می‌کند و جهش برای خرید محصولاتی با این تکنولوژی در بازار ایجاد می‌شود. و البته حجم بالای اپلیکیشن های کاربردی که این روزها بر روی تلفن های هوشمند نصب می‌شود نیز یکی دیگر از عوامل عدم تمایل کاربران به خرید گوشی تلفن همراه جدیدتر است. چرا که پس از این تغییر ناچار به انتقال یا بارگذاری مجدد تمام این اپلیکیشن ها هستند و این امر را کاری دشوار می‌دانند.»

رییس انجمن وارد کنندگان تلفن همراه کشور ضمن برشمردن دلایل مختلف عدم تمایل جامعه به ارتقاء گوشی های تلفن همراه گفت:

«مجموع این عوامل بعلاوه نوسانات قیمت ارز باعث شد تا عامه‌ی مردم، با ورود گوشی‌های موبایل جدید چندان تمایلی به بروز رسانی گوشی قبلی خود نداشته باشند و همین عامل به مرور باعث کاهش تقاضا در بازار شده است.»

حسین غروی رام

وی خاطر نشان کرده که در حال حاضر در هر دقیقه 85 دستگاه تلفن همراه در کشور به فروش می‌رسد: «با تحلیل وضعیت بازار و رفتار مصرف کننده بر این باوریم که تا پایان سال میزان مصرف ماهانه همان یک میلیون دستگاه تلفن همراه باقی بماند. و البته امیدواریم با تسهیل امر واردات و کنترل قیمت ارز، بتوانیم شاهد کاهش قیمت گوشی تلفن همراه و ترغیب کاربران این دستگاه‌های کاربردی به بروزرسانی موبایل‌های خود باشیم.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • abozorgi80
    abozorgi80 | ۱۳ شهریور ۱۳۹۸

    گوشی گرونه که کسی نمیخره! بعد این یارو میاد جفنگ میگه

مطالب پیشنهادی