ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

یک سوم وسایل نقلیه کشور بیمه شخص ثالث ندارند؛ تاثیر مهلک افزایش قیمت ها و فشار اقتصادی

در میان انواع طرح‌های بیمه‌ای که از جانب شرکت‌های مختلف ارائه می‌شوند، بیمه شخص ثالث همچنان پرمخاطب‌ترین نوع بیمه است. بدون شک یکی از دلایل اصلی سهم بالای بیمه شخص ثالث در بازار ایران، اجباری ...

غزاله زاهدی
نوشته شده توسط غزاله زاهدی | ۱۴ شهریور ۱۳۹۸ | ۱۹:۳۰

در میان انواع طرح‌های بیمه‌ای که از جانب شرکت‌های مختلف ارائه می‌شوند، بیمه شخص ثالث همچنان پرمخاطب‌ترین نوع بیمه است. بدون شک یکی از دلایل اصلی سهم بالای بیمه شخص ثالث در بازار ایران، اجباری بودن این بیمه است. به‌صورتی‌که اگر وسیله نقلیه‌ای تحت این پوشش نباشد، ممکن است عواقب جبران‌ناپذیری داشته باشد.

با این حال آمارهای ارائه شده از وضعیت پوشش بیمه‌ای در کشور نشان می‌دهد، یک سوم از وسایل نقلیه کشور یعنی ۹ میلیون خودرو و موتورسیکلت بدون پوشش بیمه‌ شخص ثالث هستند که از این میان قسمت عمده وسایل نقلیه فاقد بیمه‌نامه شخص ثالث را موتوسیکلت‌ها تشکیل می‌دهند.

بیمه شخص ثالث

با این حساب حدود هفت میلیون موتورسیکت فاقد بیمه شخص ثالث هستند. تعداد خودروهای فاقد بیمه ‌نامه شخص ثالث نیز به یک میلیون دستگاه می‌رسد. عدم پوشش بیمه‌ شخص ثالث برای این حجم بالا از وسایل نقلیه پیامدهای جبران ناپذیری برای مالکان این وسایل خواهد داشت.

کارشناسان یکی از مهم‌ترین دلایل این مشکل را ناتوانی مالی افراد برای خرید بیمه شخص ثالث عنوان می‌کنند. این در حالی است که نرخ حق‌ بیمه‌های وسایل نقلیه موتوری و شخص ثالث، بسیار پایین‌تر از مبلغ واقعی آن تعیین می‌شود و راهکار خاصی برای کاهش بیشتر مبلغ حق ‌بیمه‌ها وجود ندارد.

هرچند این با حذف مالیات بر ارزش افزوده و در نتیجه پایین‌تر آمدن نرخ بیمه‌نامه‌های شخص ثالث می توان نرخ نهایی بیمه را برای مشتریان اندکی کاهش داد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی