ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سونی اکسپریا 5؛ پرچمداری کوچک با پشتیبانی از کنترلر PS4

سونی امروز در جریان کنفرانس خبری کوتاه خود در نمایشگاه ایفا 2019 از گوشی پرچمدار سونی اکسپریا 5 رونمایی کرد. بله، درست خواندید. در حالی که همه منتظر اکسپریا 2 بودند، سونی از روی اعداد ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۱۴ شهریور ۱۳۹۸ | ۱۶:۰۰

سونی امروز در جریان کنفرانس خبری کوتاه خود در نمایشگاه ایفا 2019 از گوشی پرچمدار سونی اکسپریا 5 رونمایی کرد. بله، درست خواندید. در حالی که همه منتظر اکسپریا 2 بودند، سونی از روی اعداد 2 و 3 و 4 پرید و به 5 رسید.

سونی اکسپریا 5 در واقع نسخه کوچک تر و خوش دست تر اکسپریا 1 محسوب می شود و تفاوت فاحشی با پرچمدار قبلی این شرکت ندارد، به گونه ای که می توان آن را اکسپریا 1 کامپکت نامید. مهم ترین ویژگی این گوشی را می توان پشتیبانی از کنترلر PS4 به شکل بیسیم دانست. بنابراین می توانید بازی هایی مثل فورتنایت را با کنترلر دوال شاک 4 سونی بازی کنید. این قابلیت در آینده از طریق آپدیت نرم افزاری به اکسپریا 1 هم می آید.

طراحی سونی اکسپریا 5 کاملاً مشابه با مدل قبلی یعنی اکسپریا 1 است. پشت و روی گوشی با شیشه پوشانده شده که با اندکی خمیدگی به فریم فلزی می رسند. حاشیه بالا و پایین نمایشگر 6.1 اینچی دستگاه هم اندازه قابل قبولی دارد و مثل قبل توی ذوق نمی زند.

سونی از نمایشگر 6.1 اینچی اولد با نسبت تصویر سینماتیک 21:9 در اکسپریا 5 استفاده کرده است. برخلاف پرچمدار قبلی که اولین گوشی با صفحه 4K اولد محسوب می شد، اکسپریا 5 از صفحه تمام اچ دی با رزولوشن 2520×1080 پیکسل استفاده می کند که تصاویر را با تراکم 449 پیکسل در هر اینچ به نمایش در می آورد. این نمایشگر از جدیدترین فناوری های روز مثل موتور X-Reality بهره می برد و فضای رنگی وسیع DCI-P3 را به طور کامل پوشش می دهد.

سونی اکسپریا 5 به چیپست اسنپدراگون 855 مجهز شده، یعنی خبری از مدل پلاس نیست. همچنین عدد 5 در نام این گوشی با فناوری 5G ارتباطی ندارد و ژاپنی ها به مودم X24 LTE بسنده کرده اند. 6 گیگابایت حافظه رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی هم این چیپست را همراهی می کنند.

ترکیب دوربین های اکسپریا 5 هم مثل پرچمدار قبلی ژاپنی هاست. پشت این گوشی در ماژول عمودی، سه دوربین 12 مگاپیکسلی را می بینیم که از لنزهای عریض، فوق عریض و تله فوتو بهره می برند. دوربین اصلی این دستگاه به سنسور 1/2.6 اینچی با پیکسل های 1.4 میکرونی و لنزی با ضریب اف 1.6 مجهز شده است. دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی هم این مجموعه را کامل می کند.

ترکیب بلندگوی اصلی روی لبه پایینی و اسپیکر مکالمه، قابلیت پخش صدای فراگیر تحت استاندارد دالبی اتموس را برای اکسپریا 5 فراهم می کنند. قابلیت دیگری به نام «ارتباط هوشمند» هم وضعیت ارتباط LTE و وای فای را ارزیابی کرده و زمانی که متوجه شود اینترنت وای فای کیفیت مطلوبی ندارد، به شکل هوشمند به اینترنت LTE روی می آورد.

گوشی کوچک تر، باتری ضعیف تری هم خواهد داشت و به همین دلیل سونی اکسپریا 5 به باتری 3140 میلی آمپر ساعتی مجهز شده است. باتری این گوشی از استاندارد پاور دلیوری و شارژ سریع 18 واتی پشتیبانی می کند.

پیش فروش این گوشی از هفته آینده آغاز می شود و سونی برای خریداران اولیه، یک دستگاه هدفون WF-1000XM3 هم به عنوان هدیه کنار گذاشته است. اکسپریا 5 در اروپا با قیمت 799 یورو به فروش می رسد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Mhbch
    Mhbch | ۱۵ شهریور ۱۳۹۸

    احتمالا بعد از L1, 10, 10 plus و 1 چون این پنجمین گوشی از سری جدید گوشی های سونی هست Xperia 5 نامگذاری شده.

  • reza_zarchi
    reza_zarchi | ۱۴ شهریور ۱۳۹۸

    مگه گوشی های قبلی سونی هم از کنترلر پلی‌استیشن۴ پشتیبانی نمی‌کردن؟

مطالب پیشنهادی