ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

Paris suburb pioneers noise radar (3)
خودرو

رادارهای صوتی برای جریمه موتورسیکلت های پر سر و صدا معرفی شدند

همه جای دنیا افرادی وجود دارند که خواهان جلب توجه به شیوه های مختلف هستند. در بین رانندگان و موتورسواران این مساله معمولا به شکل انجام حرکات خطرناک یا ایجاد صدای بلند از طریق گاز ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۴ شهریور ۱۳۹۸ | ۱۴:۰۰

همه جای دنیا افرادی وجود دارند که خواهان جلب توجه به شیوه های مختلف هستند. در بین رانندگان و موتورسواران این مساله معمولا به شکل انجام حرکات خطرناک یا ایجاد صدای بلند از طریق گاز دادن های پیاپی در خیابان های شلوغ و پر تردد نمود پیدا می کند. برای مقابله با این افراد و بازگرداندن آرامش به خیابان ها، مقامات پاریس قصد دارند از یک دستگاه پیشرفته و مدرن استفاده کنند. این دستگاه که "رادار صوتی" (noise radar) نامگذاری شده، شبیه به یک جعبه بوده و به تیرهای برق متصل می شود.

رادار صوتی پلیس

دستگاه جالب فرانسوی ها توسط یک شرکت غیر انتفاعی فعال در حوزه محیط زیست به نام Bruitparif توسعه یافته و از چهار میکروفن بهره می برد. این میکروفون ها وظیفه دارند مکان خودروها و میزان بلندی صدای آنها را اندازه گیری کنند.

رادار صوتی Bruitparif قابلیت اتصال به دوربین پلیس را دارد. در این صورت چنانچه صدای وسیله نقلیه ای بیش از حد مجاز باشد، شماره آن ثبت شده و به طور خودکار یک برگه جریمه برای راننده صادر می شود. علاوه بر این امکان ذخیره سازی داده برای استفاده در اوقات بعدی یا به عنوان مدرک نیز در رادار صوتی گنجانده شده است.

به گزارش رویترز، این دستگاه مبتکرانه در جنوب شرق پاریس و در منطقه ای به نام Villeneuve-le-Roi نصب می شود. انتظار می رود فعالیت آزمایشی این دستگاه به زودی آغاز شود.

Paris suburb pioneers noise radar (1)

بد نیست اشاره کنیم فرانسوی ها پیش از این قوانینی را در رابطه با میزان صدای متعارف وسایل نقلیه تصویب کرده و در حال اجرای آنها هستند؛ اما به دلیل مشکلاتی که پلیس در شناسایی و متوقف کردن متخلفین دارد، اجرای آن چندان راحت و آسان نیست. ناگفته پیداست با کار گذاشتن رادارهای صوتی و اتوماسیون فرایندهای مربوطه، روند برخورد با خاطیان تسهیل می شود.

یکی از مقامات ناحیه Villeneuve-le-Roi در اظهار نظری جالب گفته که قانونگذاران مخالف مدل های فراری، هارلی دیودسن و مواردی از این دست نیستند، ولی برخی از مالکین چنین مدل هایی دوست دارند قدرت و صدای وسیله نقلیه خود را به رخ بکشند که این موضوع می تواند برای شهروندان آزاردهنده باشد.

Paris suburb pioneers noise radar (2)

علاوه بر این ناحیه، رادار صوتی به صورت آزمایشی در چند نقطه دیگر از پاریس به کار گرفته می شود. به غیر از فرانسه، انگلستان نیز قوانینی جدی برای مقابله با صدای بلند اگزوز وسایل نقلیه تصویب کرده است.

در مقابل محدودیت های موجود برای میزان صدای تولیدی توسط خودروها و موتورسیکلت های بنزینی، قوانینی هم در اتحادیه اروپا تصویب شده اند که مدل های برقی را به تولید صدا ملزم می کنند. بر اساس این قوانین از سال 2021 تمامی مدل های جدید هنگام حرکت با سرعت 20 کیلومتر باید با پخش صدا، عابرین را متوجه نزدیک شدن خود کنند.

این قوانین تلاش دارند مشکل بی صدا بودن مدل های الکتریکی و هیبریدی در سرعت های پایین را برطرف نموده و ایمنی عبور و مرور را برای عابرین پیاده، دوچرخه سواران و افرادی که دچار نقص در بینایی هستند، ارتقا دهند. ایالات متحده هم از سال آینده قوانین مشابهی را اجرا خواهد کرد.

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی