ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نوکیا ۶.۲
تکنولوژی

میان رده های نوکیا ۶.۲ و نوکیا ۷.۲ معرفی شدند

یکی از نقاط قوت شرکت HMD در سری گوشی های نوکیا، تولید محصول در هر رده قیمتی و با هر سطح امکانات بوده است. این شرکت در جریان IFA 2019 تازه ترین اعضای خانواده میان ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۴ شهریور ۱۳۹۸ | ۲۰:۲۵

یکی از نقاط قوت شرکت HMD در سری گوشی های نوکیا، تولید محصول در هر رده قیمتی و با هر سطح امکانات بوده است. این شرکت در جریان IFA 2019 تازه ترین اعضای خانواده میان رده خود را با نام های نوکیا ۶.۲ و نوکیا ۷.۲ معرفی کرد.

به لحاظ ظاهری، این دو موبایل مشترکات زیادی در بخش شاسی و طراحی دارند؛ بدنه ای از جنس آلومینیوم با پوشش پلیمری که هر دو طرف آنها را سطحی شیشه ای پوشانده است.

بخش جلویی این گوشی ها بزرگ ترین به روز رسانی را دریافت کرده است؛ شرکت سازنده، نوکیا ۶.۲ و نوکیا ۷.۲ را به پنل های فول اچ دی پلاس ۶.۳ اینچی با بریدگی قطره ای شکل مجهز کرده که از تکنولوژی اختصاصی نوکیا به نام PureDisplay بهره می گیرند و دقت و طیف رنگ بالایی دارند.

نوکیا ۶.۲

در بخش پشتی بدنه این دو موبایل نیز یک سنسور اثر انگشت و همچنین دوربین سه گانه خودنمایی می کند هرچند که توانمندی های نوکیا ۶.۲ و نوکیا ۷.۲ در حوزه عکاسی کاملا متفاوت از یکدیگر است.

مدل ارزان تر یعنی نوکیا ۶.۲ به یک لنز اصلی ۱۶ مگاپیکسلی، یک حسگر ۸ مگاپیکسلی واید با زاویه دید ۱۱۸ درجه و یک سنسور عمق سنج برای استفاده در حین عکاسی پرتره مجهز شده است.

نوکیا ۶.۲

نوکیا ۷.۲ هم به آرایه دوربین سه گانه مجهز است با این تفاوت که لنز اصلی آن ۴۸ مگاپیکسلی است و در کنار آن یک سنسور ۸ مگاپیکسلی واید با میدان دید ۱۱۸ درجه و یک لنز ۵ مگاپیکسلی عمق سنج نیز خودنمایی می کند. HMD همچنین در ساخت این دو گوشی با برند آلمانی زایس همکاری داشته و برای شبیه سازی افکت بوکه در لنزهای زایس، سه مد نرم افزاری مختص به این شرکت را برای نوکیا ۷.۲ در نظر گرفته است.

نوکیا ۶.۲

تفاوت میان این دو مدل گوشی در CPU آنها نیز نمود یافته است؛ در حالی که نوکیا ۶.۲ به پردازنده ضعیف و قدیمی اسنپدراگون ۶۳۶ مجهز شده، نوکیا ۷.۲ توان پردازشی خود را از چیپست اسنپدراگون ۶۶۰ کوالکام می گیرد. علاوه بر این، شرکت سازنده برای متمایز کردن هرچه بیشتر این دو گوشی از یکدیگر پنل پشتی نوکیا ۷.۲ را از شیشه مات ساخته که در کنار دو آپشن رنگی سبز و مشکی به فروش خواهند رسید. هر دوی این گوشی ها به چهار گیگابایت رم و باتری ۳۵۰۰ میلی آمپر ساعتی مجهز شده اند و یک دکمه اختصاصی هم برای فراخوانی دستیار دیجیتالی گوگل روی بدنه آنها تعبیه شده است.

نوکیا ۶.۲ قرار است که با قیمت ۲۰۹ یورو به بازار عرضه شود و نوکیا ۷.۲ نیز درست مانند نسل قبلی خود ۳۴۹ یورو قیمت دارد و گفته شده که تا پایان شهریورماه هر دوی آنها قابل خرید خواهند بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی