ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

قدرت نمایی فولکس واگن ID R در دروازه بهشت چین؛ تبلیغات به سبک آلمانی

ابرخودرو برقی فولکس واگن ID R که رکوردهای بیشماری در پیست های اتومبیل رانی مطرح جهان و همینطور مسیرهای جاده ای پر پیچ و خم همچون پیکس پایک از خود به جای گذاشته است در ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۱۶ شهریور ۱۳۹۸ | ۱۸:۳۰

ابرخودرو برقی فولکس واگن ID R که رکوردهای بیشماری در پیست های اتومبیل رانی مطرح جهان و همینطور مسیرهای جاده ای پر پیچ و خم همچون پیکس پایک از خود به جای گذاشته است در جدید ترین چالش خود که یکی از سخت ترین آنها نیز به شمار می رود به سراغ مسیر کوهستانی خطرناکی به نام دروازه بهشت در تیانمنشن کشور چین رفته است. ID R توانسته این مسیر 10.9 کیلومتری که بخش هایی از آن از بتن و خاک پوشیده شده و در مجموع دارای 99 پیچ است را در عرض 7 دقیقه و 38.585 ثانیه طی کند.

این مسیر در سال 2006 میلادی و پس از هشت سال تکمیل شده است و یکی از خطرناک ترین مسیرهای جهان نیز به شمار می رود. زیرا در صورت منحرف شدن با توجه به ارتفاع 1519 متری این مسیر سقوط خودرو قطعی به نظر می رسد.

فولکس واگن ID R

رومین دامس راننده ID.R درباره به جای گذاشتن این رکورد می گوید: در بخش هایی از مسیر سرعت به تنها 25 کیلومتر بر ساعت می رسد و در بخش های سرعت بالا نیز تا 230 کیلومتر بر ساعت سرعت داریم. یکی از مزیت هیا مهم ID R گشتاور بسیار بالای موتورهای الکتریکی است ضمن این که آیرودینامیک ID R نیز به گونه ای طراحی و تنظیم شده تا حداکثر چسبندگی مورد نیاز فراهم شود.

فولکس واگن ID R از دو موتور الکتریکی بر روی هر یک از اکسل های جلو و عقب بهره می برد که در مجموع 670 اسب بخار نیرو تولید می کند. وزن این پرتوتایپ تنها 1100 کیلوگرم است و در عرض 2.25 ثانیه از صفر به 100 می رسد.

فولکس واگن ID R

از آنجا که با یک خودروی تمام برقی سر و کار داریم دیگر نیازی به تعبیه ورودی هوا برای هوا رسانی به موتور و خنک کاری آن نیستیم که همین مسئله باعث می شود تا آیرودینامیک خودرو ارتقا پیدا کند.

فولکس واگن این رکوردها را در کشورهای بسیار مهمی یعنی آلمان به عنوان بازار داخلی، انگلستان یکی از مهم ترین بازارهای اروپایی و چین مهم ترین بازار آسیایی به ثبت رسانده است تا راه را برای عرضه خودروهای الکتریکی تولید انبوه خود هموار کند.

فولکس واگن جز اولین شرکت هایی به حساب می آید که در چین پسا کمونیستی سرمایه گذاری کرده است. فولگس واگن گروه سایک فولکس واگن را در سال 1984 میلادی تاسیس کرد که به تولید محصولات فولکس واگن می پردازد. همچنین در سال 1990 گروه فاو فولکس واگن را نیز تاسیس کرد تا همکاری گسترده تر و نزدیکی با کشور چین داشته باشد.

فولکس واگن ID R

فولکس واگن در حال حاضر 13.4 درصد از بازار چین را در اختیار دارد که دو برابر بزرگ تر از دومین نام بزرگ بازار یعنی هوندا است.

اما با حرکت به سوی خودروهای برقی و نیاز به سرمایه گذرای عظیم به نظر می رسد که فولکس واگن قصد همکاری گسترده ای با شرکای چینی خود دارد و از آنجا که چین بزرگ ترین بازار وسایل نقلیه برقی نیز به شمار می رود فولکس واگن هدف بسیار مناسبی را انتخاب کرده است.

فولکس واگن قصد دارد تا 10 مدل بر پایه پلت فرم ماژولار خود یعنی MEB تا سال 2023 میلادی تولید کند و اولین آنها نیز ID.3 خواهد بود که در همین نمایشگاه فرانکفورت آلمان پرده برداری خواهد شد.

در اینجا می توانید مطلب مربوط به رکورد در مسیر گوودوود انگلستان را مطالعه کنید و در اینجا نیز خبر مربوط به رکورد ID R در پیست نوربرگ رینگ آلمان را مطالعه کنید.

گفتنی است که تمرکز فولکس واگن بر روی خودروهای برقی پس از رسوایی بزرگ تقلب زیست محیطی این شرکت موسوم به دیزل گیت، در دستور کار این شرکت قرار گرفت و هدف از این پروژه زدودن نام فولکس واگن به عنوان یک شرکت مخرب محیط زیست از اذهان عمومی و جایگزین کردن آن با سازنده خودروهای برقی و سبز موفق است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی