ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

مدرسه تابستانی فناوری
تکنولوژی

مدرسه تابستانی فناوری با تقدیر از ۷ وب‌سایت و ۵ بازی رایانه‌ای دانش‌آموزی پایان یافت

مراسم اختتامیه اولین مدرسه تابستانی فناوری اطلاعات با معرفی ۷ وب سایت و ۵ بازی رایانه‌ای و تقدیر از دانش آموزان طراح برگزار شد. در این مراسم «امیر ناظمی» رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران و ...

پگاه طوسی
نوشته شده توسط پگاه طوسی | ۱۶ شهریور ۱۳۹۸ | ۱۵:۱۶

مراسم اختتامیه اولین مدرسه تابستانی فناوری اطلاعات با معرفی ۷ وب سایت و ۵ بازی رایانه‌ای و تقدیر از دانش آموزان طراح برگزار شد. در این مراسم «امیر ناظمی» رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران و «علی وحدت» رییس صندوق نوآوری و شکوفایی، «مشکات اسدی» مشاور مشارکت زنان رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران و «فرحناز مینایی پور» مشاور وزیر آموزش و پرورش، «مینو خالقی» مشاور وزیر کشور و «پانته‌آ دری» معاون دوره متوسطه آموزش و پرورش تهران حضور داشتند.

ناظمی با تقدیر از مجریان و برگزار کنندگان این برنامه عنوان کرد که انسان‌ سازی تنها راه برای داشتن آینده‌ روشن کشور است. ناظمی درباره نکات مورد توجه این برنامه، گفت: «ابزار اصلی زیستن در آینده کارآفرینی، تفکر انتقادی است و همین موضوع از سرفصل‌های اصلی این رویداد بوده است.»

وحدت ابتدا به بازدید «محمود واعظی» مدیر دفتر رییس جمهور از مدرسه تابستانی فناوری اطلاعات اشاره کرد که در آن واعظی روند پیشرفت و رشد دانش آموزان را هر سال بهتر از سال قبل عنوان کرده بود. رییس صندوق نوآوری و شکوفایی همچنین ایران را کشور ثروتمندی از نظر نیروی انسانی خواند و خطاب به دانش‌آموزان گفت: «اگر از حالا هدف را دنبال کنید برنده واقعی شما هستید. بستر فراهم شده که شما از الان در مسیر درست قرار بگیرید. شما باید شرکت‌های دانش بنیان بعدی را بسازید و برای کشور کسب ثروت کنید.»

مدرسه تابستانی فناوری

صائبه سلوکی، مدیر پروژه طرح ملی توسعه کارآفرینی در بستر فناوری اطلاعات نیز با اشاره به اینکه این طرح از اسفند ۹۷ آغاز شده است، گفت: «دانش آموزان در این دوره مشکلات کسب‌وکارها را شناسایی کردند و سایت‌هایی نیز در این حوزه طراحی شد. ۷۰ منتور و مربی داوطلبانه کنار ما بودند و ما را همراهی کردند.»

مینایی پور مشاور رئیس آموزش و پرورش که سابقه کارآفرینی دارد، در این مراسم به دانش آموزان گفت فرصتی که اکنون در اختیار شماست، قبلا در اختیار ما نبود و قطعا اگر چنین فضایی برای نسل‌های گذشته وجود داشت، شرایط بسیار متفاوت بود: «ریسک پذیری و خلاقیت می‌تواند مهارت کارآفرینی را بهبود ببخشد و امیدوارم شما همیشه این را مدنظر قرار بدهید.»

دری معاون دوره متوسطه آموزش و پرورش تهران هم مدرسه تابستانی فناوری اطلاعات را زنجیره‌ای از فرصت‌های تعالی بخش برای دانش آموزان دانست و تاکید دارد جز برپایی این مدارس باید به روز بودن و مطلع بودن مربیان را هم در این حوزه مد نظر قرار داد: «این رویدادها برای دانش آموزان ما ایجاد ظرفیت و موقعیت می‌کند تا با ذهن بازتر وارد آینده کاری شان شود. علاوه بر دانش آموزان همکاران ما نیز باید با فناوری اطلاعات آشنا شوند و بتوانند با استفاده از راه حل های نو، مشکلات قدیمی را حل کنند.»

مدرسه تابستانی فناوری

در این مراسم از ۷ وب سایت و ۵ بازی رایانه‌ای توسط دانش‌آموزان طراح آن معرفی شده و مورد تقدیر قرار گرفتند. «وجی فود» با رویکرد سلامت در تغذیه و توجه به گیاهخواری، «زیگور» طراحی بازی رایانه‌ای، «هِلو کار» اجاره خودروهای شخصی، «جاست دنس» طراحی بازی با حرکت دادن فلش‌ها، «پک من» طراح بازی که نسخه‌ای از یک بازی ژاپنی را بازنویسی کرده بودند و «بی‌بوک» ارائه کننده سرویسی برای اجاره کتاب، دانلود صوتی و پی‌دی‌اف کتاب، «دست این داس» سایتی در حوزه فروش، «اس اسکین» هوشمندسازی پوست با هوش مصنوعی، «اداس» سایتی در حوزه خیریه و چندین سایت و بازی دیگر تقدیر شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی