ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فروش سیگارهای الکترونیکی طعم دار در ایالت میشیگان آمریکا ممنوع شد

فرماندار ایالت میشیگان «گرچن ویتمر» اعلام کرد که به منظور کنترل استعمال سیگارهای الکترونیکی توسط نوجوانان، فروش سیگارهای الکترونیکی طعم دار را در این ایالت ممنوع می‌کند. این تصمیم در حالی گرفته شده که پیشتر ...

زینب عابدی راد
نوشته شده توسط زینب عابدی راد | ۱۶ شهریور ۱۳۹۸ | ۱۶:۳۰

فرماندار ایالت میشیگان «گرچن ویتمر» اعلام کرد که به منظور کنترل استعمال سیگارهای الکترونیکی توسط نوجوانان، فروش سیگارهای الکترونیکی طعم دار را در این ایالت ممنوع می‌کند. این تصمیم در حالی گرفته شده که پیشتر شهرهایی مثل سن فرانسیسکو هم چنین رویه‌ای را در پیش گرفته‌اند اما با این تصمیم ویتمر، میشیگان به اولین ایالت آمریکا تبدیل می‌شود که فروش این محصولات را ممنوع اعلام می‌کند.

ممنوعیت فروش سیگارهای الکترونیکی طعم دار به محض مشخص شدن کامل قوانین مرتبط با آن، اجرا خواهد شد که احتمالا حداکثر تا 30 روز آینده به طول می‌انجامد. قانون منع در میشیگان به مدت 6 ماه معتبر خواهد بود و بعد از آن هم 6 ماه دیگر قابل تمدید است تا قانون‌گذاران در این مدت به یک راه حال دائمی برای این مشکل دست پیدا کنند.

سیگارهای الکترونیکی طعم دار

البته این قانون فقط شامل طعم‌های شیرین و میوه‌ای جذاب برای نوجوانان نمی‌شود بلکه طعم‌هایی مثل منتول و نعنا را هم در بر می‌گیرد. با این حال طعم‌های تنباکو از این قائله مستثنا بوده و ممنوع نخواهند شد.

به گزارش واشینگتن پست، لابی‌گران سیگارهای الکترونیکی بر این عقیده هستند که با شروع ممنوعیت، بازار سیاهی برای این سیگارها به وجود خواهد آمد. بعلاوه بر اساس پیش‌بینی آن‌ها سلامت افرادی که قبلا سیگارهای معمولی را استعمال می‌کرده و حالا به سیگارهای الکترونیکی روی آورده‌اند با مشکلات جدی مواجه خواهد شد. «گرگ کانلی» مدیر انجمن سیگارهای الکترونیکی آمریکا در این باره گفته است:

این اقدام بی‌شرمانه می‌تواند منجر به از بین رفتن صدها کسب و کار کوچک در میشیگان و باعث بازگشت دوباره استعمال کنندگان سیگارهای عادی به سمت این محصولات مرگبار شود.

از آن سو فرماندار ویتمر در این باره گفته که اولویت اول او محافظت از سلامت نوجوانان و مردم میشیگان بوده است. او همچنین اشاره کرد که در حال حاضر کمپانی‌های تولید کننده این محصولات با استفاده از طعم‌های جذابی مثل شکلات سعی در جذب کودکان به سمت این سیگارهای به ظاهر سالم دارند و از این طریق کودکان را به استعمال نیکوتین معتاد می‌کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • enrix
    enrix | ۱۶ شهریور ۱۳۹۸

    داستان چیه فقط داخل یه ایالت؟؟

مطالب پیشنهادی