ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

چیپست 5G کوالکام
تکنولوژی

کوالکام پشتیبانی از 5G را به گوشی‌های میان‌رده می آورد

اگر همین حالا قصد خرید یک گوشی سازگار با 5G را داشته باشید تقریباً تنها باید از بین پرچمداران محدود انتخاب کنید. کوالکام قصد دارد راهکاری برای این موضوع ارائه دهد و چیپست های اسنپدارگون ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۱۶ شهریور ۱۳۹۸ | ۱۲:۰۰

اگر همین حالا قصد خرید یک گوشی سازگار با 5G را داشته باشید تقریباً تنها باید از بین پرچمداران محدود انتخاب کنید. کوالکام قصد دارد راهکاری برای این موضوع ارائه دهد و چیپست های اسنپدارگون سری 6 و 7 را هم به مودم های 5G مجهز کند. به عبارت دیگر در سال 2020 گوشی های 5G با سرعت شبکه فراتر از یک گیگابیت بر ثانیه با قیمت به صرفه تر روانه بازار خواهند شد.

در حال حاضر چیپست های اسنپدراگون سری 8 به گوشی های 5G نیرو می دهند اما با مجهز شدن سری 6 و 7 به این تکنولوژی، کاربران گوشی های ارزان قیمت تر هم به 5G دسترسی خواهند یافت. به گفته کوالکام شرکت های مطرح تولید کننده گوشی های هوشمند از جمله اوپو، ریلمی، ردمی، ویو، موتورولا، اچ‌ام‌دی و ال‌جی با کوالکام برای مجهز کردن گوشی های میان رده خود به اسنپدراگون 5G سری 7 همکاری می کنند.

چیپست 5G کوالکام

این چیپست بر اساس معماری 7 نانومتری تولید می شود و انتظار می رود در اوایل سه ماهه چهارم سال جاری میلادی (حدود پاییز) آماده عرضه تجاری باشد. علاوه بر این اسنپدراگون سری 6 در نیمه دوم سال 2020 فناوری 5G را به دستگاه های ارزان قیمت تری در سراسر جهان خواهد آورد.

کوالکام تشریح کرده که محصولات 5G از استانداردهای ارائه شده در تمامی مناطق کلیدی جهان پشتیبانی خواهند کرد و با شبکه های طیف زیر 6 گیگاهرتز و نیز موج میلی متری (mmWave) سازگار خواهد بود. انتظار می رود در ماه های آینده جزئیات بیشتری از چیپست 5G کوالکام منتشر شود.

علاوه بر کوالکام دیگر شرکت ها هم در تلاش برای تولید چیپست های مجهز به مودم 5G هستند. سامسونگ اگزینوس 980 را در هفته گذشته معرفی کرد. این چیپست به مودم 5G داخلی مجهز شده و البته ظاهراً از mmWave پشتیبانی نمی کند. هواوی هم ساعاتی قبل از Kirin 990 5G رونمایی کرد که مشابه محصول سامسونگ فاقد پشتیبانی از mmWave است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی