ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

چگونه اپل کارت را به چاقوی آشپزخانه تبدیل کنیم؟

اخیرا اسم اپل کارت را در فضای مجازی زیاد شنیده‌اید. اپل کارت همان کارت بانکی معمولی است که فقط اپل آن را تولید می‌کند تا روزمره‌ترین و کاربردی‌ترین ابزار خرید به کابوسی ترسناک تبدیل شود. ...

کورش چایچی
نوشته شده توسط کورش چایچی | ۱۶ شهریور ۱۳۹۸ | ۱۹:۳۰

اخیرا اسم اپل کارت را در فضای مجازی زیاد شنیده‌اید. اپل کارت همان کارت بانکی معمولی است که فقط اپل آن را تولید می‌کند تا روزمره‌ترین و کاربردی‌ترین ابزار خرید به کابوسی ترسناک تبدیل شود.

اپل به خیال خودش با ارائه کارت بانکی، امنیت کاربران را با سیستم‌های رمزنگاری شده جدیدش در حین خرید تامین می‌کند. ولی این کمپانی در اصل استفاده از آن را به قدری زجرآور کرده که کسی به عنوان کارت بانکی از آن استفاده نمی‌کند و همه ترجیح می‌دهند با کارت‌های بانکی «غیر امن» خود خرید کنند.

اپل می‌گوید از فرایندی چند لایه برای پوشش سطح تیتانیومی اپل کارت بهره می‌برد که پس از بررسی‌های دکتر ونک (Wenk) متالورژیست دانشگاه برکلی، مشخص شد که چندان صادق نبوده است.

دکتر ونک با کمک میکروسکوپ الکترونی (SEM) که با تابش الکترون به سطح یک ماده ساختار اتمی آن را تشخیص می‌دهد، توانست مواد سازنده‌ این کارت را تشخیص دهد. بر اساس بررسی دکتر ونک، اپل کارت از ۹۰ درصد تیتانیوم و ۱۰ درصد آلومینیوم تشکیل شده که با ادعای اپل مغایرت ۱۰ درصدی دارد.

حالا چرا استفاده از آن زجر‌آور است؟ چون کاربران نباید آن را داخل کیف پول چرم یا شلوار جین خود حمل کنند. به گفته‌ اپل این کار باعث محو شدن رنگ تیتانیومی براق آن محو می‌شود. پس کاربران باید اپل کارت را چگونه حمل کنند؟ در قاب‌های ۹۰۰ دلاری.

آیا این همه زجر برای استفاده از یک کارت بانکی، طبیعی است؟ جواب این سوال را شخصی که کاربری کارت بانکی خود را به چاقو تغییر داده است می‌دهد. این کاربر خلاق (و گاهی اوقات خشن) لبه پایینی کارت خود را تیز و برنده کرده و از آن برای خرد کردن «کرفس» استفاده می‌کند.

استفاده از اپل کارت به عنوان چاقو
اپل کارت در قامت چاقوی پرتاب
اپل کارت در قامت چاقوی آشپزخانه
اپل کارت و بریدن کاغذ

این کاربر به سادگی از محو شدن رنگ اپل کارت خود صرف نظر کرده و از آن استفاده بهتری می‌کند. همچنین این چاقوی جیبی قابلیت پرتاب را نیز دارد و کاربران می‌توانند از آن برای خورد کردن سبزیجات دور از دسترس نیز استفاده کنند. بهتر است خودتان ویدیو این کاربر را ببینید.

البته کاربران دیگری که همچنان امید به استفاده صحیح از اپل کارت خود دارند هم پیدا می‌شوند. آن‌ها روش ملایم تری را پیش گرفته‌ و با کمک ماشین‌های CNC، نقش و نگار‌های زیبایی را روی بدنه‌ «تیتانیومی» آن پدید آورده‌اند. البته که این کار خشم اپل را در پی دارد، اما حداقل حسنش این است که در نهایت زیبایی، رنگ براق خود را از دست می دهد.

کاربرد CNC در طراحی اپل کارت
اپل کارت CNC شده

کاربر دیگر که کلا صورت مسئله را پاک کرده و به همراه آن، پوشش براق اپل کارت خود را هم به چیزی شبیه آهن‌های زنگ زده تبدیل کرده است. این کاربر با انجام این حرکت اعتراضی، اپل را نشانه گرفته و باید ببینیم روز ۳ شنبه آیا آیفون جدید با رنگ «زنگ آهن» نیز عرضه خواهد شد یا خیر.

اپل کارت با پوشش آهنی و غبر براق
اپل کارت بدون پوشش براق

موضوعی که همه راه‌کار‌های این کاربران را در یک سبد قرار می‌دهد این است که این بار اپل با طراحی این کارت خود به زیبایی هرچه تمام خرابکاری کرده و می‌توانند مطمئن باشد که کسی اپل کارت خودش را در کیف پولش حمل نخواهد کرد، زیرا از این به بعد کاربران از آن برای خرد کردن خیار استفاده می‌کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • امیرعباس
    امیرعباس | ۱۶ شهریور ۱۳۹۸

    حاجی من که کلی خندیدم ایول بعدشم جانبداری چیه شما از کارت عابری که نمیتونی تو جیبت بزاری تعریف میکنی?

  • arian nargesi
    arian nargesi | ۱۶ شهریور ۱۳۹۸

    دیجیاتوی عزیز وظیفه شما به عنوان یک سایت خبری فقط اطلاع رسانی هست . نه اینکه نسبت به یک محصول جبهه بگیری و سعی در خراب کردنش کنی . اصلا خوشم نیومد

    • MobileMax
      MobileMax | ۱۶ شهریور ۱۳۹۸

      جبهه نمیگیره که واقعیتو میگه شما طرفدار اپلی???

    • r.age
      r.age | ۱۶ شهریور ۱۳۹۸

      ??ولی ما خوشمون اومد

مطالب پیشنهادی