ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گزارشات از تغییرات آیفون در سال ۲۰۲۰ خبر می‌دهند

هنوز چند روزی تا معرفی رسمی آیفون‌های جدید مانده ولی با این حال گزارشات از تغییرات آیفون در سال سال ۲۰۲۰ خبر می دهند مینگ چی کو (Ming-Chi Kuo) تحلیلگر معروف دنیای تکنولوژی که ۹۰ ...

کورش چایچی
نوشته شده توسط کورش چایچی | ۱۶ شهریور ۱۳۹۸ | ۱۶:۴۵

هنوز چند روزی تا معرفی رسمی آیفون‌های جدید مانده ولی با این حال گزارشات از تغییرات آیفون در سال سال ۲۰۲۰ خبر می دهند

مینگ چی کو (Ming-Chi Kuo) تحلیلگر معروف دنیای تکنولوژی که ۹۰ درصد پیشبینی‌هایش درست از آب در می‌آید، این بار ادعا می‌کند که آیفون‌های سال ۲۰۲۰ با طراحی متفاوت‌تری به بازار عرضه خواهند شد.

بر اساس گزارش منتشر شده آقای کو، آیفون‌های جدید سه پیشرفت جدید خواهند داشت. اولین تغییر، طراحی آن‌ها است که از سال ۲۰۱۷ به روز نشده است. دومین تغییر، اضافه شدن قابلیت 5G به آیفون‌های جدید است که با توجه به فراگیر شدن این تکنولوژی، امری قابل حدس زدن بود. در نهایت سومین تغییر که شاید هیجان کمتری به همراه داشته باشد، بهبود عملکرد دوربین‌های آیفون است. البته این آخری مقداری عجیب است زیرا هم امسال قرار است اپل آیفون‌های خود را با دوربین ۳ گانه معرفی کند و هم هر سال اپل می‌گوید که دوربین‌های آیفون پیشرفت شگرفی داشته‌اند.

با این حال مهمترین تغییر همان طراحی جدید خواهد بود که به شدت نیاز به آن حس می‌شود. تا همین چند سال پیش، سیاست اپل در طراحی به تئوری تیک تاک پایبند بود. این تئوری این گونه بود که اپل ابتدا با گوشی‌های شماره معمولی خود (مثل آیفون ۶) طراحی جدیدی را معرفی می‌کرد و در گوشی‌های نسل بعدی خود که لقب آیفون‌های سری S را یدک می‌کشیدند، تنها به بهبود‌های سخت‌افزاری بسنده می‌کرد و شاید یکی دو ویژگی جدید را در گوشی‌های جدید شاهد بودیم (مثل 3D Touch در آیفون ۶ اس).

اما اپل بعد از قدم تاک خود با آیفون ۶ اس دیگر به تیک بازنگشت و همان طراحی را در آیفون ۷ (با حذف حلقه دور دوربین) و آیفون ۸ (با بدنه شیشه ای به جای آلومینیومی) نیز به کار برد.

قدم تیک اپل اما با آیفون X شروع شد و در ادامه توسط آیفون XS و XR نیز ادامه یافت. البته امسال هم با توجه به عکس‌های لو رفته می‌توان انتظار داشت که طراحی مشابهی در آیفون ‌۱۱ و دو مدل دیگر به کار رود.

البته گفته می‌شود که اندازه صفحه نمایش آیفون‌هایی با پنل OLED نیز تغییر می کنند. بر اساس گزارشات آقای کو، آیفون ۵.۸ اینچی در سال 2020 به ۵.۴ اینچی کاهش خواهد یافت و در مقابل آیفون ۶.۵ اینچی با اندازه ۶.۸ اینچی عرضه خواهد شد. همچنین گفته می‌شود اپل در حال بررسی اضافه کردن سنسور تاچ آیدی زیر نمایشگر به آیفون‌های ۲۰۲۰ خود است تا کاربران دو انتخاب بیومتریک را برای امن‌تر کردن گوشی خود در اختیار داشته باشند.

با این حال هنوز آیفون‌های ۲۰۱۹ معرفی نشده (تا سه‌شنبه باید صبر کنیم) حدس و گمان‌ها در رابطه با آیفون‌های ۲۰۲۰ شروع شده و در آینده تصاویر و گزارشات بیشتری نیز از آن‌ها بدست خواهد آمد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی