ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ماشین های خودران
تکنولوژی

ماشین خودران اپل با سنسورهای جدید رؤیت شد

اپل مدتهاست سرگرم تحقیق و توسعه در زمینه ماشین های خودران است و هرچند هدف آنها از این پروژه چندان مشخص نیست اما اخیرا یکی از ماشین های این شرکت با آرایه ای جدید از ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۶ شهریور ۱۳۹۸ | ۱۹:۴۵

اپل مدتهاست سرگرم تحقیق و توسعه در زمینه ماشین های خودران است و هرچند هدف آنها از این پروژه چندان مشخص نیست اما اخیرا یکی از ماشین های این شرکت با آرایه ای جدید از سنسورها رویت شده است.

ماشین های خودران معمولا به مجموعه ای از سنسورها از جمله دوربین، رادار و حسگرهای لیدار مجهز می شوند. لیدار شباهت زیادی به رادار دارد اما به جای امواج رادیویی بر پایه پالس های لیزری کار می کند. اغلب ماشین های خودران از لیدار به عنوان ابزار اصلی سنجش مسیر استفاده می کنند اما این ابزارها گران هستند و اپل از تامین کنندگان خواسته به جای لیدار حسگرهایی ارزانتر، کوچکتر و با فرایند تولید ساده‌تر بسازند.

مینگ-چی کو: خودروی اپل احتمالاً بین سال‌های ۲۰۲۳ تا ۲۰۲۵ معرفی خواهد شد

ظاهرا کمپانی کوپرتینویی در این زمینه به موفقیت هایی دست پیدا کرده چون یکی از ماشین خودران آنها با آرایه جدیدی از سنسورها رویت شده است. هرچند نمی توان به صورت قطعی از روی تصویر قضاوت کرد اما ظاهرا این پیکربندی تنها به دوربین ها متکی است و در آن خبری از لیدار نیست. البته نباید این احتمال را هم دستکم گرفت که سنسورهای لیدار در مجاورت دوربین های کناری پنهان شده باشند.

ماشین های خودران

فارغ از روش فعلی کمپانی کوپرتینویی واضح است که اپل نه تنها پروژه ماشین های خودران را کنار نگذاشته بلکه با استخدام «استیو مک مانوس»، معاون مهندسی سابق تسلا و به کار گرفتن نفرات بیشتر با قدرت در حال پیشبرد این پروژه است.

اپل حدود دو ماه قبل هم استارت آپ فعال در زمینه ماشین های خودران Drive.ai را خریداری کرد که در معرض ورشکستگی قرار گرفته بود. Drive.ai با استفاده از یادگیری عمیق سیستمی توسعه داده که به ماشین اجازه می دهد اشیا را تشخیص داده و از آنها دوری کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Gol pesar
    Gol pesar | ۱۷ شهریور ۱۳۹۸

    اينكه اپل همچين پروژه اي در سر داشته باشه ، شكي نيست، پتانسيل مالي اشو دارن...

    ولي از كجا يقين كردن كه اين ماشين مال اپل بوده؟!

مطالب پیشنهادی