ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نسخه بتای اپل موزیک تحت وب در دسترس کاربران قرار گرفت

نسخه وب اپل موزیک (Apple Music) در دسترس کاربران قرار گرفته و حالا کاربران بدون در اختیار داشتن اپ iTunes یا Apple Music می‌توانند موسیقی مورد نظرشان را مستقیما از طریق مرورگر گوش کنند. کاربران می‌توانند ...

زینب عابدی راد
نوشته شده توسط زینب عابدی راد | ۱۶ شهریور ۱۳۹۸ | ۱۹:۰۰

نسخه وب اپل موزیک (Apple Music) در دسترس کاربران قرار گرفته و حالا کاربران بدون در اختیار داشتن اپ iTunes یا Apple Music می‌توانند موسیقی مورد نظرشان را مستقیما از طریق مرورگر گوش کنند. کاربران می‌توانند هم اکنون از نسخه بتای این سرویس روی وب استفاده کنند.

اپل موزیک روی وب شباهت زیادی به اپلکیشن آن که تا آخر امسال به همراه macOS کاتالینا عرضه خواهد شد داشته و تنها تفاوت آن اجرا شدنش از روی مروگر است. به گفته اپل سرویس مبتنی بر وب اپل موزیک روی تمام مرورگرها قابل استفاده است که شامل گوگل کروم هم می‌شود. علاوه بر این پلتفرم‌های مختلفی مثل ویندوز 10، کروم OS و حتی اندروید هم از این سرویس پشتیبانی خواهند کرد.

نسخه وب اپل موزیک

سایت مذکور امکان دسترسی به تمام مجموعه این سرویس به همراه تِرک‌هایی که در لایبرری کاربران موجود است را برای آن‌ها فراهم می‌کند، حتی اگر این ترک‌ها در اپل موزیک وجود نداشته باشند. پلی‌لیست‌ها که لیست پیشنهادی For You اپل را هم در بر می‌گیرد در کنار ایستگاه‌های رادیویی مختلف اپل موزیک هم در نسخه بتا در دسترس کاربران قرار گرفته است.

با این حال نسخه بتا برخی از قابلیت‌ها را هم در خود جای نداده، از جمله پخش زنده Beats 1، برخی از موزیک ویدیوهای اختصاصی اپل و پلی‌لیست‌های هوشمند. اما اپل گفته که این وبسایت با گذشت زمان تکمیل‌تر خواهد شد. بعلاوه کاربران در نهایت این امکان را هم خواهند داشت که به صورت مستقیم از طریق وبسایت در اپل موزیک ثبت نام کنند.

راه‌اندازی سرویس وب برای بخش پر مخاطب موسیقی به اپل این امکان را می‌دهد تا بدون نیاز به توسعه اپ‌های مجزا آن را به پلتفرم‌های دیگر مثل کروم OS یا لینوکس هم بیاورد. از آن مهمتر نسخه وب اپل موزیک می‌تواند این شرکت را در مقایسه با بزرگترین رقیبش یعنی اسپاتیفای در جایگاه مساوی‌تری قرار دهد. در واقع اسپاتیفای سال‌ها پیش سرویس مبتنی بر وب خود را راه‌اندازی کرده بود و اوایل امسال نخستین سرویس موسیقی شناخته شد که 100 میلیون کاربر با اشتراک پولی از آن استفاده می‌کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • MK
    MK | ۱۶ شهریور ۱۳۹۸

    ایران جاییه که میشه راجع به یه سایت خبر بنویسی اما جرات نکنی لینک سایت رو بذاری ?

مطالب پیشنهادی