ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

پلی استیشن ۲ پرتابل
تکنولوژی

با کنسول قابل حمل PIS2 آشنا شوید؛ ترکیب PS2 و رزبری پای [تماشا کنید]

حدود شش سال از توقف تولید پلی استیشن ۲ می گذرد اما گیمرها هنوز سرگرم سر و کله زدن با محبوب ترین کنسول بازی تاریخ هستند. یکی از کاربران ردیت پس از سال ها تلاش ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۶ شهریور ۱۳۹۸ | ۲۳:۵۹

حدود شش سال از توقف تولید پلی استیشن ۲ می گذرد اما گیمرها هنوز سرگرم سر و کله زدن با محبوب ترین کنسول بازی تاریخ هستند. یکی از کاربران ردیت پس از سال ها تلاش توانسته دستگاهی را عرضه کند که نقش پلی استیشن ۲ پرتابل را بازی می کند.

این ابزار که PIS2 نام دارد، از هسته اصلی سخت افزار PS2 و رزبری پای ۲ بهره برده و فایل های بازی را بدون هیچ گونه شبیه سازی و از طریق سرور SMB اترنت اجرا می کند. توسعه دهنده این گجت با نام کاربری Darkwingmod مدعی است بازی ها تقریبا با سرعت کامل اجرا می شوند و گیم های سبک FMV هم به صورت روان به نمایش در می آیند.

وی برای توسعه PIS2 مین برد PS2 اسلیم را در شاسی بزرگ ولی خوش دستی جای داده که شامل یک نمایشگر سازگار با سیگنال های کامپوزیت و VGA می شود. باتری پلی استیشن ۲ پرتابل برای ۹۰ دقیق بازی کفایت می کند و می توان آنرا با پاور PS2 شارژ کرد.

PIS2 دارای دو اسلات کارت حافظه است که در یکی از آنها می توان مموری قرار دارد اما اسلات دوم داخل شاسی قرار گرفته و میزبان کارت حافظه حاوی Free MCboot است که امکان اجرای کدهای ساین نشده را به سخت افزار می دهد. در  PS2 معمولی از Free MCboot برای اجرای بازی های کپی استفاده می شود اما در PIS2 امکان اجرای بازی پس از انتقال از طریق سرور SMB را فراهم می سازد.

کنسول پلی استیشن ۲ پس از عرضه در سال ۲۰۰۰ و در مدت بیش از یک دهه به فروش ۱۵۹ میلیونی رسید که آنرا به محبوب ترین بازی تاریخ تبدیل می کند. طبیعتا میلیون ها کاربر در سراسر دنیا خاطرات شیرینی را با این کنسول تجربه کرده اند و سعی دارند به روش های مختلف از جمله شبیه سازی خاطرت خود را زنده نگاه دارند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • فرد
    فرد | ۱۷ شهریور ۱۳۹۸

    دیجیاتو لطفا بررسی بفرمایید مطالب دلخواه رو نمیشه مثل قبل نشان گذاری کرد میگه ارتباط برقرار نمیشه درصورتی که کل بخش های دیگه اپلیکیشن درسته. لطفا اگه مشکلی هست آپدیت بدین حل بشه این مشکل با لاگ اوت و پاک کردن کش هم حل نشد? ممنون

  • طاووس
    طاووس | ۱۷ شهریور ۱۳۹۸

    چقدر عالی
    فکر کنم با کنسول های دیگم بشه این کارو کرد مثلاً وان ایکس که قابل حمل شه

  • Digik
    Digik | ۱۷ شهریور ۱۳۹۸

    چقد خوبه ادم همچین توانایی های فنی داشته باشه
    کف بزنید به افتخارش

  • دادا
    دادا | ۱۷ شهریور ۱۳۹۸

    دمش گرم مهندس واقعی

مطالب پیشنهادی