ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

پورشه تایکان
اخبار خودرو

تست شتاب و ترمز پورشه تایکان روی ناو هواپیمابر [تماشا کنید]

پورشه تایکان که چند روز قبل رونمایی شده توجه های زیادی را به خود جلب کرده کمپانی آلمانی هم مدت ها است تلاش می کند قابلیت های این خودرو برقی را به رخ بکشد. در یکی ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۱۷ شهریور ۱۳۹۸ | ۲۳:۵۹

پورشه تایکان که چند روز قبل رونمایی شده توجه های زیادی را به خود جلب کرده کمپانی آلمانی هم مدت ها است تلاش می کند قابلیت های این خودرو برقی را به رخ بکشد. در یکی از چالش ها و کمی قبل از رونمایی، اشتوتگارتی ها تایکان را به عرشه ناو هواپیمابر برده اند تا تست حرکت از سکون تا 145 کیلومتر بر ساعت و توقف مجدد را اجرا کنند.

رانندگی تایکان را «شی هولبروک»، راننده حرفه ای به عهده داشته. هولبروک در این چالش موفق می شود روی عرشه ناو هواپیمابرِ بازنشسته یو اس اس هورنت به سرعت 145.77 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. سپس ترمزهای سرامیکی تایکان در حالی خودرو را متوقف می کنند که تنها 9 متر به انتهای کشتی باقی مانده است. تمامی این ها تنها 10.7 ثانیه زمان می برد.

تایکان نیروی پیشران خود را از دو موتور برقی دریافت می کند که در مجموع می توانند 616 اسب بخار قدرت تولید کنند. البته در صورت فعال شدن بیش تقویت (Overboost) برای مدتی کوتاه خروجی در تایکان نسخه توربو به 671 و در نسخه توربو S به 750 اسب بخار افزایش می یابد.

حداکثر گشتاور تایکان توربو و توربو اس 850 و 1,050 نیوتن متر است. مدل توربو برای رسیدن به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت تنها به 3.0 ثانیه نیاز دارد در حالی که نسخه توربو اس در 2.6 ثانیه به این سرعت دست پیدا می کند. یک گیربکس دو سرعته که روی اکسل عقب نصب شده وظیفه انتقال نیرو به چرخ ها را به عهده دارد. حداکثر پیمایش مدل توربو و توربو اس هم به ترتیب 450 و 412 کیلومتر عنوان شده است.

پورشه تایکان

پورشه تایکان طراحی آیرودینامیکی فوق العاده ای دارد و ضریب درگ آن تنها 0.22cd است. داخل کابین یک نمایشگر مرکزی 10.9 اینچی به چشم می خورد و خریداران می توانند یک نمایشگر اختصاصی نیز برای سرنشین کناری سفارش دهند. به گفته پورشه فضای داخلی با تمرکز بر راننده طراحی شده و می توان با استفاده از دستورات صوتی و گفتن عبارت «Hey Porsche» کنترل تجهیزات مختلف را به دست گرفت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • AZjaguar
    AZjaguar | ۱۸ شهریور ۱۳۹۸

    صداش چه عجیبه. کسی خبر داره موتورش از چه نوعیه و آیا چرخ دنده داره برا انتقال قدرت؟

مطالب پیشنهادی