ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

برد اشمیت تکنولوژی تشخیص چهره
تکنولوژی

مدیر مایکروسافت: ترامپ دلایل کافی برای ممنوعیت هواوی ندارد

مدیر مایکروسافت در مصاحبه ای با بلومبرگ در مورد تحریم هواوی صحبت کرد و گفت که دولت ترامپ اسناد کافی مبنی بر خطرناک بودن تجهیزات هواوی برای امنیت ملی آمریکا در اختیار ندارد. «برد اسمیت» ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۱۸ شهریور ۱۳۹۸ | ۱۹:۳۰

مدیر مایکروسافت در مصاحبه ای با بلومبرگ در مورد تحریم هواوی صحبت کرد و گفت که دولت ترامپ اسناد کافی مبنی بر خطرناک بودن تجهیزات هواوی برای امنیت ملی آمریکا در اختیار ندارد.

«برد اسمیت» (Brad Smith) می گوید وقتی از قانونگذاران آمریکایی پرسیده تا علت تحریم هواوی و دلایل خطرناک بودن این شرکت را برای امنیت آمریکا شرح دهند، توضیح قانع کننده ای به او نداده اند:

«وقتی از دولتمردان در مورد علت ممنوعیت هواوی سوال می کنیم اغلب اوقات جوابی که به ما می دهند این است که اگر آنچه را که ما می دانیم شما هم می دانستید، به ما حق می دادید تا محصولات هواوی را ممنوع اعلام کنیم. ما هم در جواب می گوییم خب اسنادی که این ادعا را ثابت می کنند به ما نشان دهید تا خودمان تصمیم بگیریم.»

هواوی یکی از بزرگ ترین مشتریان مایکروسافت محسوب شده و لپ تاپ های ساخت این کمپانی از سیستم عامل ویندوز بهره می برند.

تحریم هواوی

وزارت بازرگانی ایالات متحده آمریکا کمپانی هواوی را پس از فرمان اجرایی ترامپ در ماه مه سال جاری میلادی در لیست سیاه قرار داد. دلیل این تصمیم نگرانی های امنیتی در مورد احتمال ارتباط داشتن هواوی با دولت چین عنوان شد. این تصمیم پیامدهای منفی بسیاری برای ایالات متحده داشته و در یکی از آخرین موارد حدود 600 نفر از کارکنان این شرکت در آمریکا بیکار شدند.

رییس جمهور آمریکا خرداد ماه امسال در یک کنفرانس خبری از یک طرف هواوی را خیلی خطرناک و از طرف دیگر آن را جزوی از توافق تجاری احتمالی آمریکا با چین معرفی کرد. او با این سخنان متناقض باعث سردرگمی مردم شد و اعتبار نهادهای امنیتی این کشور را زیر سوال برد.

کاخ سفید و هواوی تاکنون بیانیه ای در این رابطه منتشر نکرده اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی