ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

شبیه سازی
علمی

شبیه‌سازی گربه فریز شده در چین و نارضایتی صاحب آن

به تازگی گربه ای که جسدش در فریزر قرار داده شده بود شبیه سازی شده. این اولین بار در چین است که یک گربه به این روش متولد می شود. زمانی که گربه «هوانگ یو» ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۱۸ شهریور ۱۳۹۸ | ۱۲:۳۰

به تازگی گربه ای که جسدش در فریزر قرار داده شده بود شبیه سازی شده. این اولین بار در چین است که یک گربه به این روش متولد می شود.

زمانی که گربه «هوانگ یو» جان داد، او امیدوار بود که روزی به طریقی حیوان در گذشته اش را به زندگی باز گرداند، به همین دلیل جسد «گارلیک» فقید را فریز کرد. 7 ماه بعد با صرف 35 هزار دلار آرزوی یو محقق شد. دانشمندان شرکت «سینوژن» موفق شدند نسخه دوم گارلیک را شبیه سازی کنند.

شبیه سازی گارلیک هزینه ای 35 هزار دلاری داشته

سینوژن از سال 2015 در زمینه شبیه سازی حیوانات فعال است. دانشمندان برای شبیه سازی گارلیک سلول های پوست او را برداشت کرده و به تخمک های دریافت شده از یک گربه دیگر پیوند زدند. به این ترتیب 40 جنین شبیه سازی شده ایجاد شدند که به واسطه لقاح مصنوعی در بدن 4 گربه ماده دیگر قرار گرفتند. در نهایت 3 مورد، منجر به حاملگی گربه ها شد اما پس از سقط شدن دو جنین، یک مورد نهایی به تولد نسخه 2.0 گارلیک منتهی شد.

شبیه سازی
گارلیک 2.0 در کنار گربه ای که او را به دنیا آورده

دستاورد چینی ها موجب شده دانشمندان این کشور در زمینه شبیه سازی حیوانات در سطح بین المللی مطرح شوند. سینوژن در قدم بعدی قصد دارد یک اسب را شبیه سازی کند. در آینده هم جانوران در معرض خطر از جمله پانداها و ببر جنوب چین شبیه سازی خواهند شد.

با وجود این که سینوژن به دستاورد خود می بالد اما ظاهراً هوانگ یو از نتیجه کار چندان راضی نیست. گارلیک 2.0 در مقایسه با نسخه اصلی رنگ متفاوتی دارد و این در حالی است که گفته می شود شباهت ها بیش از 90 درصد است. گارلیک 2.0 در واقع بیشتر شبیه به پسر یا عمو زاده های گارلیک اصلی به نظر می رسد. یو در این باره به تایمز می گوید:

«اگر به شما بگویم نا امید نشده ام، دروغ گفته ام.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Erfaan Zandii
    Erfaan Zandii | ۱۸ شهریور ۱۳۹۸

    چژور همدیگه رو‌نیگا میکنن ???

مطالب پیشنهادی