ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کارت اعتباری
تکنولوژی

دستگیری فروشنده ژاپنی که اطلاعات کارت های اعتباری ۱۳۰۰ مشتری خود را حفظ کرده بود

با پیشرفت تکنولوژی شیوه های سرقت نیز روز به روز پیچیده تر می شوند و ابعادشان نیز گسترده تر. با این حال اما هنوز هم برخی روش های قدیمی برای سرقت اطلاعات جواب می دهند ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۸ شهریور ۱۳۹۸ | ۰۹:۳۰

با پیشرفت تکنولوژی شیوه های سرقت نیز روز به روز پیچیده تر می شوند و ابعادشان نیز گسترده تر. با این حال اما هنوز هم برخی روش های قدیمی برای سرقت اطلاعات جواب می دهند و عجیب آنکه استفاده از آنها در جوامع پیشرفته دنیا گزارش داده می شود.

در تازه ترین اتفاق، گفته شده فروشنده فروشگاهی در ژاپن اطلاعات کارت های اعتباری مشتریان آن فروشگاه را با استفاده از روشی قدیمی سرقت کرده: نگاه کردن به آن کارت ها و حفظ جزئیات بیش از ۱۳۰۰ کارت.

طبق گزارشی که نشریه های محلی ژاپن از جمله Sankei News و Hachima Kiko در این رابطه منتشر کرده اند، این مرد ۳۴ ساله در یک مرکز خرید واقع در شهر کوتو در نزدیکی کیوتو کار می کرده و پلس گزارش داده که او در بازه زمانی کوتاه خرید مشتریان توانسته شماره کارت ۱۶ رقمی، به همراه پسورد و تاریخ انقضای کارت هایشان را صرفا با نگاه کردن به آنها به خاطر بسپارد.

پلیس در گزارش خود خاطر نشان کرده که بعد از دستگیری این فروشنده آنها دفترچه یادداشتی حاوی اطلاعات کارت های اعتباری ۱۳۰۰ قربانی را در آن پیدا کرده اند. این فرد کلاهبردار که ظاهرا حافظه ای در سطح شرلوک هولمز داشته بعد از آن توجه پلیس را به خود جلب کرد که با استفاده از اطلاعات یکی از این کارت ها خریدهایی به مبلغ ۲۷۰ هزار ین (حدودا ۲۵۰۰ دلار) را به صورت آنلاین انجام و سپس آدرس منزل خود را برای تحویل سفارشات اعلام کرد.

کارت های اعتباری

او به پلیس گفته که بعد از خرید آنلاین با استفاده از اطلاعات این کارت ها، آیتم های خریداری شده را به یک فروشگاه کوچک می فروخته تا با پولی که از این طریق عایدش می شده اجاره منزل و هزینه زندگی اش را بپردازد.

سرقت اطلاعات کارت های اعتباری از آن دست مواردی است که این روزها عموما در فضای آنلاین رخ می دهد. همین چند وقت پیش بود که وبسایت MoviePass اطلاعات کارت های اعتباری ده ها هزار از کاربرانشان را بدون پسورد در معرض دید و دسترس همه قرار داد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • آریا
    آریا | ۱۸ شهریور ۱۳۹۸

    عجب حافظه ای. این شخص با این طور حافظه چرا فروشنده بوده؟

مطالب پیشنهادی