ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

معرفی اپلیکیشن Sleep as Android؛ دقیق و سالم بخوابید

از نظر پزشکی خواب یکی از مهمترین نیاز‌های انسان به شمار می‌رود اما به اندازه کافی خوابیدن به معنی سالم خوابیدن نیست. المان‌های مهمی وجود دارند که خواب صحیح و درست را مشخص می‌کنند. برای ...

مانی میرجوادی
نوشته شده توسط مانی میرجوادی | ۱۸ شهریور ۱۳۹۸ | ۲۰:۰۰

از نظر پزشکی خواب یکی از مهمترین نیاز‌های انسان به شمار می‌رود اما به اندازه کافی خوابیدن به معنی سالم خوابیدن نیست. المان‌های مهمی وجود دارند که خواب صحیح و درست را مشخص می‌کنند. برای این که بفهمید درست خوابیده‌اید یا نه نمی‌توانید هم بخوابید و هم وضعیت استراحت خود را آنالیز و بررسی کنید. به همین دلیل استفاده از اپلیکیشن Sleep as Android می‌تواند تا حد زیادی به شما کمک کند.

در این مطلب تصمیم گرفتیم به معرفی نرم افزار Sleep as Android بپردازیم. اپلیکیشنی که با کمک گرفتن از آن می‌توانید به سادگی کیفیت خواب خود را بررسی کرده و حتی با توجه به توصیه‌های آن بهتر از گذشته استراحت کنید. اپلیکیشن یاد شده به شما اجازه می‌دهد که به درستی بخوابید و همچنین صحیح یا غلط بودن روش استراحت خود را متوجه شوید. با معرفی این اپلیکیشن و ویژگی‌هایش همراه ما باشید.

اپلیکیشن Sleep as Android

همانطور که گفتیم اصلی ترین هدف نرم افزار Sleep as Android بررسی کیفیت خواب شماست. البته این نرم افزار علاوه بر این تلاش می‌کند تا با استفاده از توانایی‌های مختلفی که دارد به روش‌های سالم شما را از خواب بیدار کند. اپلیکیشن Sleep as Android برای این کار از صداهای طبیعی استفاده می‌کند و همچنین با گجت‌های پوشیدنی و سنسور‌های هوشمند دستگاه‌های دیگر هم سازگار است.

یکی از ویژگی‌های قابل توجه این نرم افزار Sonar نام دارد. ویژگی یاد شده باعث می‌شود که دیگر نیاز نباشد تا گوشی را با خود به تخت ببرید و در نزدیکی بدنتان قرارش دهید. این نرم افزار با استفاده از امواج فراصوت می‌تواند کیفیت خواب کاربر را بسنجد. بنابراین بر خلاف بسیاری دیگر از نرم افزار‌ها نیازی نیست که گوشی را با خود به تخت ببرید و نگران آسیب دیدن گوشی خود باشید.

اپلیکیشن یاد شده از گجت‌های پوشیدنی مثل ساعت‌های هوشمند (حتی Pebble)، می بند‌ها، گجت‌های گلکسی و بسیاری دیگر از دستگاه‌های پوشیدنی و هوشمند دیگر پشتیبانی می‌کند. علاوه بر این می‌توانید به خوبی نرم افزار را با اپلیکیشن‌های سنجش سلامت نظیر Google Fit همگام سازی کنید تا نتایج بهتری از سلامت و کیفیت خواب خود به دست آورید.

اپلیکیشن Sleep as Android

یکی از قابلیت‌های جالب اپلیکیشن Sleep as Android این است که علاوه بر امکان تنظیم ساعت برای خواب‌های طولانی مدت، می‌توانید برای چُرت‌های کوتاه مدت خود نیز از آن استفاده کنید. این نرم افزار به شما اجازه می‌دهد از بین زمان‌های تعریف شده یکی را انتخاب کرده و در همان مدت کوتاه هم کیفیت خوابتان مورد ارزیابی Sleep as Android قرار خواهد گرفت.

تنظیم آلارم یکی دیگر از ویژگی‌های Sleep as Android به شمار می‌رود که وجودش شاید غافلگیر کننده نباشد، اما از خوبی‌های آن می‌توان به دقت بالا و همچنین استفاده از روش‌های مناسب برای بیدار کردن کاربر اشاره کرد. به عنوان مثال این اپلیکیشن می‌تواند تشخیص دهد که کیفیت خواب کاربر چگونه بوده و به همین طریق آلارم مناسب برای بیدار کردن افراد را انتخاب می‌کند. این آلارم‌ها عمدتا از طبیعت گرفته شده تا کیفیت خواب کاربر را تحت الشعاع قرار ندهد.

بعد از آنکه بیدار شوید، می‌توانید خودتان هم به خوابتان نمره دهید. دلیل اصلی وجود این ویژگی آن است که نوع خواب هر فرد با دیگری متفاوت است. اپلیکیشن قادر است تشخیص دهد که شما در خواب چه مقدار تکان خوردید، چه مقدار خروپف کرده‌اید و همچنین چند بار از خواب بیدار شدید. اما این موضوعات در هر فرد متفاوت است. ممکن است با وجود همه این اتفاقات و بعد از بیدار شدن از خواب، حس کنید که استراحت راضی کننده‌ای داشته‌اید. به همین دلیل نمره دادن به خواب به اپلیکیشن کمک می‌کند بهتر از گذشته کیفیت خوابتان را ارزیابی نماید.

اپلیکیشن Sleep as Android

اپلیکیشن Sleep as Android توصیه‌های مختلفی هم ارائه می‌دهد. به عنوان مثال بعد از آنکه زمان آلارم خود را مشخص کردید می‌توانید گزینه Start Sleep Tracking را بزنید تا کیفیت خوابتان مورد ارزیابی اپلیکیشن قرار بگیرد. اپلیکیشن یک صفحه‌ با پس زمینه مشکی نمایش خواهد داد و برخی توصیه‌های مختلف را به شما ارائه می‌دهد.

به عنوان مثال از شما می‌خواهد که وای‌فای گوشی را خاموش کنید تا امواج آن به شما آسیب نرساند یا گوشی خود را به شارژر وصل کنید تا در میانه شب خاموش نشود. همچنین آیکون چراغ قوه در این اپلیکیشن به شما این امکان را می‌دهد که در هر زمان از شب که بیدار شدید بتوانید با استفاده از آن مسیر خود را پیدا کنید.

خطی منحنی در این صفحه به نمایش گذاشته می‌شود که میزان تکان خوردن شما و صداهای مختلف در شب را می‌سنجد. با تماشای آن می‌توانید به صورت مقطعی متوجه شوید که در شبی که گذشت چقدر اطرافتان آرام بوده و چه مقدار از سر و صداهای ناشی از تکان خوردن یا خروپف‌های خود شما شکل گرفته است. این نرم افزار حتی قادر است در صورتی که در خواب حرف می‌زنید آن‌ها را ضبط کند.

اپلیکیشن Sleep as Android

در صورتی که خوابتان نمی‌برد، اپلیکیشن Sleep as Android مجموعه صوتی خاصی را تدارک دیده که می‌توانید با اجرای آن‌ها به آرامش برسید و کم کم به خواب فرو بروید. از این بین می‌توان به صدای اقیانوس، وال، رعد و برق و کوهستان اشاره کرد. چند صدای مختلف دیگر هم در این اپلیکیشن طراحی شده که می‌توانید آن‌ها را خریداری کنید.

بعد از آن که از خواب بیدار می‌شوید قادرید نموداری از ارزیابی خوابتان را مشاهده نمایید. این اطلاعات به شما نشان می‌دهد که کیفیت خوابتان چطور بوده، در چه ساعاتی از شب خروپف کرده‌اید و حتی بیش از حد تکان خوردید. این نمودار در طولانی مدت می‌تواند یک ارزیابی کلی از کیفیت خوابتان در چند روز گذشته داشته باشد و توصیه‌های مختلفی را ارائه دهد.

به طور کلی نرم افزار Sleep as Android امکانات زیادی دارد که به شما کمک می‌کند سالم، دقیق و قابل پیش‌بینی بخوابید. از همه مهمتر این اپلیکیشن به شما کمک می‌کند تا کیفیت خواب خود را بالا ببرید تا بعد از بیدار شدن انرژی مناسبی برای انجام کار‌های روزانه داشته باشید.

Sleep as Android

Sleep as Android

سازنده: Urbandroid (Petr Nálevka) قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه‌ای دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 18 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • iAmirHossein
    iAmirHossein | ۱۹ شهریور ۱۳۹۸

    بلندگوی گوشی و میکروفون گوشی مگه توو یه سری فرکانس مشخص کار نمیکنن؟ این نرم افزار چطوری از طریق فراصوت کار میکنه؟

  • Reza Dark
    Reza Dark | ۱۹ شهریور ۱۳۹۸

    بسیار کاربردی و جالب بود
    مچکر
    خسته نباشی

مطالب پیشنهادی