ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نقض قوانین کارگری توسط اپل و فاکسکان در کارخانه تولید آیفون در چین

سازمان دفاع از حقوق کارگران در چین گزارش مفصلی منتشر کرده و در آن اپل و فاکسکان را به زیر پا گذاشتن قوانین کارگری متهم کرده است. سازمان دفاع از حقوق کارگران در چین (CLW) ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۱۸ شهریور ۱۳۹۸ | ۱۸:۰۰

سازمان دفاع از حقوق کارگران در چین گزارش مفصلی منتشر کرده و در آن اپل و فاکسکان را به زیر پا گذاشتن قوانین کارگری متهم کرده است.

سازمان دفاع از حقوق کارگران در چین (CLW) در گزارش خود مدعی شده بیش از نیمی از کارگرانی که در ماه اوت برای کار در بزرگ ترین کارخانه تولید آیفون در شهر ژنگژو (Zhengzhou) استخدام شده بودند، کارگران موقت بوده اند.

طبق قوانین کارگری در چین تعداد کارگران موقت نباید از 10 درصد از تعداد کل نیروها بیشتر شود. در بین کارگران، دانش آموزان کارآموز نیز به چشم می خورند که حق اضافه کاری ندارند.

با آغاز ماه سپتامبر و فصل بازگشایی مدارس بسیاری از دانش آموزان به مدرسه برگشتند که منجر به کاهش نیروهای استخدامی موقت شده، ولی باز هم سازمان مذکور می گوید تعداد کارگران موقت بسیار بیشتر از حد مجاز بوده است.

اپل در پاسخ به این گزارش بیشتر اتهامات سازمان دفاع از حقوق کارگران چینی را تکذیب کرد و اعلام کرد:

«تاکید می کنیم که همه کارگران حقوق مناسب را دریافت کرده اند. اضافه کاری ها و پاداش ها پرداخت شده و اضافه کاری ها نیز همه داوطلبانه بوده و هیچ فشاری روی کارگران برای کار بیشتر وارد نشده است.»

اپل در بیانیه خود نگفت کدام اتهامات درست هستند اما اعلام کرد که در حال همکاری با فاکسکان برای حل این مشکل است. سازمان دفاع از حقوق کارگران چینی می گوید اپل و فاکسکان همچنان در حال بیگاری کشیدن از کارگران چینی بوده و به دلیل نزدیک شدن به زمان عرضه آیفون 11 بعید است در این روند تغییری ایجاد کنند.

شرکت فاکسکان تایید کرد که برخی از قوانین کارگری را نقض کرده است:

«مدارکی پیدا کرده ایم که نشان می دهند استفاده از کارگران موقت و میزان اضافه کاری مطابق قوانین نبوده است. اما تمامی دستمزدها و اضافه کاری ها پرداخته شده اند.»

حقوق پایه کارگرانی که در کارخانه های تولید آیفون مشغول به کارند 295 دلار است که برای گرداندن خانواده و امورات زندگی در شهر ژنگژو کافی نیست.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی