ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

هند محل فرود ماه‌نشین ویکرام را پیدا کرد؛ تلاش برای برقراری ارتباط

با پیدا شدن محل فرود سطح نشین ویکرام روی ماه، امیدها به سازمان پژوهش های فضایی هند بازگشت. سازمان پژوهش های فضایی هند (ISRO) می گوید محل فرود سطح نشین ویکرام را پیدا کرده و ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۱۸ شهریور ۱۳۹۸ | ۱۳:۰۰

با پیدا شدن محل فرود سطح نشین ویکرام روی ماه، امیدها به سازمان پژوهش های فضایی هند بازگشت.

سازمان پژوهش های فضایی هند (ISRO) می گوید محل فرود سطح نشین ویکرام را پیدا کرده و در حال تلاش برای برقراری ارتباط با آن است. همانطور که می دانید جمعه گذشته ماه نشین «ویکرام» اندکی قبل از فرود آمدن روی سطح ماه ارتباط خود را با هندی ها از دست داد و از سرنوشت آن اطلاعاتی در دست نبود.

درون این سطح نشین، ماه نورد Pragyan قرار گرفته که وظیفه تحلیل خاک ماه، جستجوی آب و اندازه گیری لرزش های آن را بر دوش می کشد.

چاندرایان-2
ویکرام به همراه ماه نورد Pragyan

هنوز معلوم نیست ماه نشین ویکرام و ماه نورد Pragyan پس از «فرود سخت» بر سطح ماه در چه وضعیتی هستند اما احتمال اینکه ماه نشین از برخورد شدید هیچ آسیبی ندیده باشد کم است. اما هنوز احتمال برقراری ارتباط با آن وجود دارد.

سازمان پژوهش های فضایی هند می خواهد با پیدا کردن محل فرود سطح نشین ویکرام از اتفاقات رخ داده دقایقی پیش از فرود مطلع شده و از یافته های بدست آمده در ماموریت های آینده استفاده کند.

فضاپیمای چاندرایان-2 (Chandrayaan-2) نیز در مدار ماه قرار گرفته و سازمان پژوهش های فضایی هند از آن برای مطالعه ماه و نقشه برداری از مولکول های آب و مواد معدنی قطب های ماه استفاده خواهد کرد. طول عمر این فضاپیما قبلاً یک سال تخمین زده می شد اما حالا هندی ها می گویند پرتاب دقیق و مدیریت صحیح ماموریت باعث شده تا عمر آن نزدیک به هفت سال افزایش پیدا کند.

ویکرام اولین ماه نشین کشور هند محسوب شده و با فرود روی سطح ماه، این کشور را در کنار آمریکا، روسیه و چین به چهارمین کشوری تبدیل کرده که موفق به نشاندن سطح نشین روی قمر زمین می شوند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی