ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

9b0bb35c-bmw-concept-4-live-7
خودرو

ب ام و کانسپت 4 رونمایی شد؛ جلوپنجره ای که مدام بزرگ و بزرگ تر می شود

جولای گذشته بود که یک رندرینگ (طرح دیجیتال) منتسب به نسل بعدی ب ام و M3 جنجال های زیادی بر پا کرد. دلیل این امر به جلوپنجره غیر متعارف و بسیار بزرگی مربوط می شد ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۹ شهریور ۱۳۹۸ | ۱۳:۴۵

جولای گذشته بود که یک رندرینگ (طرح دیجیتال) منتسب به نسل بعدی ب ام و M3 جنجال های زیادی بر پا کرد. دلیل این امر به جلوپنجره غیر متعارف و بسیار بزرگی مربوط می شد که نمای روبروی خودرو را کاملا تحت تاثیر قرار داده بود.

next-bmw-m3-rendering

با توجه به رویه انتقاد برانگیزی که ب ام و در استفاده از جلوپنجره های بزرگ در پیش گرفته، طیف گسترده ای از علاقه مندان امیدوار بودند طرح مذکور در دنیای مجازی مدفون شده و راهی به دنیای واقعی پیدا نکند. اما با جدیدترین کانسپتی که باواریایی ها رونمایی کرده اند، باید گفت این کابوس به واقعیت تبدیل شده و احتمالا قرار است برخی از مدل های آتی ب ام و با جلوپنجره هایی عظیم، راهی بازار شوند.

0555e317-bmw-concept-4-live-13

کانسپت 4 پیش نمایشی است از نسل بعدی سری 4، M3 و M4

این مدل مفهومی کانسپت 4 نامگذاری شده و در واقع پیش نمایشی از نسل بعدی سری 4، M3 و M4 محسوب می شود. بی تردید اولین چیزی که در برخورد با تصاویر کانسپت 4 جلب توجه می کند، نمای روبرو و جلوپنجره این خودرو است.

26cda7f3-bmw-concept-4-live-15

با فاکتور گرفتن این المان که البته شاید برای برخی خوشایند باشد، دیگر نسبت های به کار رفته در سایر بخش های بدنه، کانسپت 4 را کاملا جذاب و هیجان انگیز نشان می دهند.

bmw-concept-4-2019 (1)
رینگ های کانسپت 4 اندازه ای برابر با 21 اینچ دارند

کانسپت 4 در نمایشگاه خودروی فرانکفورت در معرض دید عموم قرار می گیرد

ب ام و می گوید در طراحی کانسپت 4 نیم نگاهی به گذشته داشته و از مدل های معروف و نمادینی چون 328 و 3.0 CSi الهام گرفته است. اما واقعیت این است که پیدا کردن شباهت بین این مدل مفهومی و خودروهای یاد شده، کاری سخت و دشوار به نظر می رسد، چرا که زبان طراحی آنها تفاوت های بنیادینی با هم دارند.

ب ام و 3.0 CSi کوپه
ب ام و 3.0 CSi کوپه

bmw-concept-4-2019 (3)

رنگی که برای اتاق ب ام و کانسپت 4 استفاده شده "قرمز ممنوع" نام دارد. این رینگ حجم ها و خطوط اتاق را به زیبایی هر چه تمام به رخ می کشد.

bmw-concept-4-2019 (5)

بی شک چراغ های لیزری یکی از نقاط قوت ب ام و کانسپت 4 هستند. این چراغ ها فاقد شیشه محافظ بوده و اجزای آن ساختاری سه بعدی دارند. درست در زیر این چراغ ها، ورودی های هوای بزرگی به چشم می خورند که نقش تهویه ترمزها و رساندن هوای تازه به موتور را عهده دار هستند.

bmw-concept-4-2019 (7)

نمای عقب مفهومی ب ام و کانسپت 4 کاملا عریض دیده شده و حس قدرت و هیجان را به بیننده القا می کند. در این بخش المان هایی چون خطوط تیز و بر آمده، چراغ های LED باریک با گرافیک موسوم به "ضربان قلب"، خروجی های اگزوز و دیفیوزر بزرگ شاخص تر از بقیه هستند.

bmw-concept-4-2019 (2)

این احتمال وجود دارد که ب ام و با ارایه کانسپت 4 در حال ارزیابی و دریافت بازخورد نسبت به این سبک از طراحی و جلوپنجره غول پیکر باشد. به عبارت دیگر در صورت استقبال از این مدل مفهومی، شاهد به کارگیری المان های اصلی آن در مدل های آتی باواریایی ها خواهیم بود.

bmw-concept-4-2019 (10)

آقای دوماگوژ دوکچ (Domagoj Dukec) مدیر طراحی برند ب ام و، در اظهار نظری جالب گفته جلوپنجره کلیوی همیشه نماد ب ام و بوده و کانسپت 4 این المان را با اطمینان و قوت بیشتری به نمایش می گذارد، طوری که چنین جلوپنجره ای پیشتر در هیچ یک از محصولات ب ام و دیده نشده است.

bmw-concept-4-2019 (8)

آدرین فن هویدونک (Adrian van Hooydonk) مدیر بخش طراحی گروه ب ام و نیز درباره کانسپت 4 گفته این خودروی مفهومی عصاره برند ب ام و بوده و نسبت های ایده آل را با طراحی دقیق و روشن پیوند می دهد.

bmw-concept-4-2019 (23)

درباره مشخصات فنی و داخل کابین کانسپت 4 فعلا جزئیاتی در دست نیست. این خودرو در نمایشگاه خودروی فرانکفورت که در روزهای آتی برگزار می شود، در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • yahoo8317
    yahoo8317 | ۱۹ شهریور ۱۳۹۸

    دقیقا وقتی lexus هم جلو پنجرشو بزرگ کرد منتقدین عزیز مخالفتای شدیدی رو انجام دادن ولی موفق شد نظر اکثریت رو جلب کنه،الانم منتقدین با بی ام مخالفت میکنن،کلا کار منتقدین مخالفت با المانهای جدیده

مطالب پیشنهادی