ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

آیفون های ۲۰۱۹
تکنولوژی

تحلیلگر ارشد مسائل اپل: خبری از شارژ بیسیم دوسویه و قلم در آیفون های ۲۰۱۹ نخواهد بود

در حالی که تنها چند ساعت تا برگزاری کنفرانس خبری اپل برای معرفی آیفون ۱۱ باقی مانده است، مینگ-چی کو تحلیلگر ارشد مسائل مرتبط با این شرکت گزارش تازه ای را منتشر کرده و در ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۹ شهریور ۱۳۹۸ | ۱۲:۱۵

در حالی که تنها چند ساعت تا برگزاری کنفرانس خبری اپل برای معرفی آیفون ۱۱ باقی مانده است، مینگ-چی کو تحلیلگر ارشد مسائل مرتبط با این شرکت گزارش تازه ای را منتشر کرده و در آن به ارائه جزئیات در مورد انتظارات از این مراسم پرداخته است. کو خاطر نشان کرده که مدل های مختلف آیفون ۱۱ از ورودی اپل پنسل پشتیبانی نخواهند کرد و همزمان خبری از پورت USB-C هم در آنها نخواهد بود. با این حال اما آیفون های ۵.۸ و ۶.۵ اینچی جدید همراه با شارژر بهره مند از تکنولوژی شارژ سریع در جعبه به دست مشتریانشان می رسند.

همانطور که احتمالا در خبرها خوانده اید طبق برخی شایعات آیفون ۱۱ احتمالا از اپل پنسل یا قلم اپل پشتیبانی می کند اما کو بر این باور است که چنین اتفاقی نخواهد افتاد. این را هم اضافه کنیم که شایعه پشتیبانی آیفون های جدید از قلم هر سال همزمان با برگزاری کنفرانس خبری اپل قوت می گیرد و همیشه هم مینگ چی کو آن را رد می کند.

آیفون های ۲۰۱۹

در عین حال این تحلیلگر خاطر نشان کرده که مدل های مختلف آیفون های جدید از تکنولوژی شارژ وایرلس دو سویه نیز پشتیبانی نخواهند کرد؛ قابلیت تازه ای که تصور می شد اصلی ترین به روز رسانی آیفون های ۲۰۱۹ باشد اما کو مدعی شده که این فناوری به خاطر اینکه پیش نیازهای مد نظر اپل را برآورده نمی کند احتمالا جایی در آیفون های جدید نخواهد داشت.

شارژ وایرلس دو سویه به کاربران امکان می دهد که دیگر دستگاه های پشتیبانی کننده از استاندارد چی (Qi) را از طریق پشت بدنه آیفون هایشان شارژ نمایند. برای مثال میتوانید ایرپاد خود را روی پشت آیفون بگذارید تا شارژ شود. کو پیشتر پیش بینی کرده بود که مدل های مختلف آیفون ۱۱ احتمالا به باتری های بزرگ تری مجهز می شوند تا امکان اضافه شدن قابلیت شارژ بیسیم دوسویه در آنها فراهم شود. با این حال مارک گرومن از بلومبرگ هم مدعی شده که از مقامات اپل شنیده تکمیل این قابلیت و اضافه کردنش به آیفون های ۲۰۱۹ آنها را با مشکل روبرو کرده است.

کو همچنین گزارشات قبلی مبنی بر همراه شدن آیفون ۱۱ پرو با شارژر مبتنی بر شارژ سریع را تایید کرده و در این رابطه گفته است که آیفون ۵.۸ اینچی و مدل ۶.۵ اینچی به همراه یک آداپتور ۱۸ واتی مجهز به کانکتور USB-C وارد بازار می شوند اما آپدیت ۶.۱ اینچی مدل XR همچنان با همان شارژر ۵ واتی USB-A در اختیار مشتریان قرار خواهد گرفت و تمامی این مدل ها همچنان پورت ارتباطی لایتنینگ را خواهند داشت.

کو از افت فروش سال به سال ۵ تا ۱۰ درصدی آیفون های جدید به خاطر فقدان نوآوری سخن می گوید

کو در ادامه خاطرنشان کرد که بریدگی موجود روی نمایشگر آیفون ها نیز احتمالا بدون تغییر سر جای قبلیش خواهد بود و مدل های جدید در قالب رنگ های تازه ای عرضه خواهند شد. نکته دیگری که در صحبتهای اخیر مینگ چی کو جلب توجه کرده اضافه شدن تکنولوژی الترا واید بند به هر سه مدل آیفون است؛ این فناوری به میزان چشمگیری قابلیت نقشه نگاری آیفون ها در فضای بسته را بهبود می دهد.

در انتها نیز کو پیش بینی کرده که صادرات آیفون های جدید با افت سال به سال ۵ تا ۱۰ درصدی روبرو شود و از رقم ۶۵ تا ۷۰ میلیون دستگاه در سال جاری فراتر نرود. به گفته او نبود نوآوری و امکانات تازه در این موبایل ها فروش آنها را نسبت به نسخه های سال قبل کمتر خواهد کرد با این حال اما مدلهای قبلی به خاطر کاهش قیمت همیشگی بعد از مراسم امشب با افزایش فروش روبرو خواهند شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی