ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

3f7605af-mercedes-vision-eqs-unveiled-24
خودرو

کانسپت مرسدس بنز Vision EQS معرفی شد؛ سدانی سبز و لوکس از آینده [تماشا کنید]

همانطور که پیشتر وعده داده شده بود، مرسدس بنز از مدل مفهومی Vision EQS در نمایشگاه خودروی فرانکفورت پرده برداری کرد. این خودرو برداشت اشتوتگارتی ها از یک سدان لوکس در آینده نه چندان دور ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۹ شهریور ۱۳۹۸ | ۱۶:۱۵

همانطور که پیشتر وعده داده شده بود، مرسدس بنز از مدل مفهومی Vision EQS در نمایشگاه خودروی فرانکفورت پرده برداری کرد. این خودرو برداشت اشتوتگارتی ها از یک سدان لوکس در آینده نه چندان دور را به نمایش می گذارد.

d633fe71-mercedes-vision-eqs-unveiled-11

مرسدس بنز Vision EQS پیکره ای ساده، پیوسته و به دور از پیچیدگی های زیاد دارد؛ اما نسبت ها و حجم های سیال موجود در بدنه این کانسپت به گونه ای هستند که علی رغم سادگی، آن را کاملا مدرن و پیشرفته نشان می دهند.

96670c8e-mercedes-vision-eqs-unveiled-14

در نمای روبرو به دلیل بهره گیری از پیشرانه ای الکتریکی خبری از جلوپنجره مشبک نیست. در عوض ترکیب زیبای چراغ های اصلی دیجیتال - که هر یک دارای دو لنز هولوگرافیک هستند – با 940 چراغ LED کوچک جذابیت خاصی به Vision EQS بخشیده است. این چراغ های LED می توانند افکت های سه بعدی ایجاد کنند.

0cbc0a47-mercedes-vision-eqs-unveiled-26

7cd005dd-mercedes-vision-eqs-unveiled-30

نمای عقب مرسدس بنز Vision EQS بسیار ساده و یکدست طراحی شده است. در این بخش هم ماتریکسی نورانی از  229 چراغ کوچک LED وجود دارد که در واقع نقش چراغ های اصلی را ایفا می کند.

d137a9a0-mercedes-vision-eqs-unveiled-17

در داخل کابین، طراحان مرسدس بنز از کشتی های تفریحی لوکس الهام گرفته و داشبورد را به شکلی یکپارچه با بدنه طراحی کرده اند. مثل نمای ظاهری، در این بخش نیز سادگی و طراحی مینیمال حرف اول را می زند، هر چند تکنولوژی های به کار رفته می تواند موضوع چند مقاله جداگانه باشد!

6a6590ec-mercedes-vision-eqs-unveiled-45

نمایشگر لمسی بزرگ میانی را می توان یکی از ویژگی های شاخص کابین مرسدس بنز Vision EQS دانست. این نمایشگر حالتی معلق روی کنسول مرکزی داشته و با توجه به تصاویر جاسوسی منتشر شده از نسل بعدی S کلاس، به احتمال زیاد شاهد بکارگیری نمونه مشابه با آن در این سدان تشریفاتی خواهیم بود.

274a156e-mercedes-vision-eqs-unveiled-46

اشتوتگارتی ها در داخل کابین، دوستی با محیط زیست را در دستور کار قرار داده و عمدتا از مواد بازیافتی استفاده کرده اند. آنطور که اعلام شده در ساخت اجزای داخلی این کانسپت، از میکروفایبرهای DINAMICA، بطری های پلاستیکی بازیافتی و چرم مصنوعی بهره گرفته شده است.

جالب اینکه مرسدس بنز می گوید پوشش داخلی سقف کانسپت Vision EQS از مواد حاصل از بازیافت زباله های پلاستیکی موجود در اقیانوس ها ساخته شده است.

3104e7ff-mercedes-vision-eqs-unveiled-44

طبق انتظار، مرسدس بنز Vision EQS از آخرین تکنولوژی ها و پیشرفته ترین نسخه سیستم انفوتینمنت MBUX سود می برد. در کابین این مفهومی نمایشگرهای دیجیتال متعددی تعبیه شده که برای تماشای محتوای دیجیتال یا کنترل آپشن ها و تنظیمات گوناگون کاربرد دارند.

942bb803-mercedes-vision-eqs-unveiled-29
بخش تیره و روشن اتاق مرسدس بنز Vision EQS با یک نوار LED از هم جدا شده است

نورپردازی فوق العاده زیبا با آنچه که مرسدس بنز از آن با نام "نور متصل" (CONNECTED LIGHT) یاد می کند، فضای بسیار دل انگیزی را برای سرنشینان Vision EQS رقم می زند.

01427297-mercedes-vision-eqs-unveiled-37

دریچه های یکپارچه با داشبورد، پوشش رزگلد اسپیکرها و محفظه جواهر مانند عطر خوشبو کننده کابین از دیگر ویژگی های جالب و جذاب کابین تازه ترین مفهومی مرسدس بنز به شمار می روند.

از آنجایی که کانسپت Vision EQS به آینده تعلق دارد، به انبوهی از سنسورهای مختلف و سطح سوم از فناوری خودران مجهز شده است. با تکیه بر این فناوری امکان رانندگی خودکار در اتوبان ها وجود دارد. در صورت ارایه آپدیت های نرم افزاری این خودرو به سطح پنجم فناوری خودران نیز ارتقا می یابد.

654d3e47-mercedes-vision-eqs-unveiled-156

نیروی مورد نیاز برای حرکت کانسپت مرسدس بنز Vision EQS توسط پیشرانه ای تمام الکتریکی تامین می شود. این پیشرانه در مجموع 470 اسب بخار قدرت و 760 نیوتن متر گشتاور تولید نموده و هر چهار چرخ را به حرکت وادار می کند.

8637e498-mercedes-vision-eqs-unveiled-16

به گفته مرسدس بنز با تکیه بر این پیشرانه Vision EQS برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر به زمانی کمتر از 4.5 ثانیه نیاز داشته و می تواند به نهایت سرعتی بیش از 200 کیلومتر در ساعت دست پیدا کند.

گوردون واگنر مدیر دپارتمان طراحی مرسدس بنز در کنار کانسپت Vision EQS
گوردون واگنر مدیر دپارتمان طراحی مرسدس بنز در کنار کانسپت Vision EQS

وظیفه تامین انرژی مورد نیاز پیشرانه مرسدس بنز Vision EQS را پک باتری تقریبا 100 کیلووات ساعتی بر عهده دارد. طبق استاندارد WLTP این اتومبیل کانسپت قادر است تا 700 کیلومتر مسافت را با یک بار شارژ پشت سر بگذارد. به لطف فناوری شارژ سریع و سازگاری با شارژرهای 350 کیلوواتی، تا 80 درصد از ظرفیت باتری این کانسپت در زمانی کمتر از 20 دقیقه پر می شود.

e246384e-mercedes-vision-eqs-unveiled-22

گفتنی است مرسدس بنز، مفهومی Vision EQS را یک پلتفرم تکنولوژیک نامیده و افزوده این پلتفرم به دلیل ساختار ماژولی و قابلیت تطبیق پذیری زیاد، پتانسیل های بالایی را برای محصولات آتی این کمپانی به ارمغان خواهد آورد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی