ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

شکایت دادستانان ۵۰ ایالت آمریکا از گوگل

شرکت های بزرگ عرصه تکنولوژی در آمریکا از جمله گوگل همواره به انحصار گرایی متهم شده اند و حالا دادستان کل تگزاس پرونده جدیدی را برای رسیدگی به این اتهام علیه غول جستجوی اینترنتی گشوده ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۹ شهریور ۱۳۹۸ | ۱۴:۴۰

شرکت های بزرگ عرصه تکنولوژی در آمریکا از جمله گوگل همواره به انحصار گرایی متهم شده اند و حالا دادستان کل تگزاس پرونده جدیدی را برای رسیدگی به این اتهام علیه غول جستجوی اینترنتی گشوده است.

کن پاکستون دادستان کل تگزاس در کنفرانس مطبوعاتی ویژه ای که روز گذشته به همین بهانه در پله های ورودی دادگاه عالی آمریکا ترتیب داده شده بود گفت:

آنها بر مشتریان سلطه دارند، بر فروشندگان سلطه دارند و حتی از نظر ویدیویی نیز با یوتوب سلطه خود را حفظ کرده اند.

طبق آنچه یک منبع ناشناس پیش از این کنفرانس خبری به نشریه Politico گفته تقریبا پنجاه ایالت آمریکا موافقت خود را با گشوده شدن این پرونده شکایت علیه گوگل اعلام کرده اند و صرفا کالیفرنیا و آلاباما تصمیم گرفته اند که خود را در آن دخیل نکنند.

البته بررسی های اولیه در این پرونده مربوط به سلطه گوگل روی حوزه تبلیغات وب تمرکز دارد با این حال آنطور که پاکستون گفته آنها به دنبال حقایق تا هرکجا که لازم باشد پیش می روند. دادستان کل تگزاس در کنفرانس خبری خود چنین گفت:

تبدیل شدن یک کسب و کار به بزرگ ترین شرکت در یک شهر هیچ ایرادی ندارد مگر اینکه قوانین رقابت آزاد را رعایت کنند اما ما شواهدی را پیدا کرده ایم که نشان می دهند فعالیت گوگل انتخاب های پیش روی کاربران را محدود کرده، نوآوری را از بین برده و حریم خصوصی کاربران را زیر پا گذاشته و جریان و توزیع اطلاعات آنلاین را تحت کنترل این شرکت قرار داده است.

این پرونده را میتوان یکی از چندین شکایتی قلمداد کرد که تاکنون علیه گوگل مطرح شده است. پیشتر ائتلافی مشابه به این میان دادستانان ایالت های آیوا، نیویورک، نبراسکا، کارولینای شمالی، فلوریدا، اوهایو، کلورادو و واشنگتن دی سی شکل گرفت که باعث اعلام شکایت علیه شرکت فیسبوک شد.

کنت واکر مدیر ارشد حقوقی گوگل هفته گذشته در یک پست وبلاگی اینطور نوشت:

سرویس های گوگل به مردم کمک می کنند، انتخاب های بیشتری را پیش رویشان قرار می دهند و هزاران شغل و کسب و کار کوچک را در سراسر آمریکا ایجاد می کنند. در عین حال این درست است که دولت باید روی فعالیت شرکت ها نظارت کند و مطمئن شود که همه کمپانی های موفق از جمله گوگل مطابق با قانون رفتار میکنند. ما همواره همکاری سازنده ای با قانونگذاران داشته ایم و همچنان به این رویه ادامه می دهیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • esio
    esio | ۱۹ شهریور ۱۳۹۸

    پیچای گوگل رو شبیه این شرکت های مینیمالیستی ای کرده که تو فیلما به عنوان طرف بد داستان معرفی میشن. شرکتی از محصولات یکپارچه که نشان از کنترل شدید شرکت رو همه چیز هستن. قبلا لری پیج گفته بود که دوست داره شرکت همیشه یه محیط استارت آپی و پویا داشته باشه و احتمالا تبدیل کردن گوگل به آلفابت رو هم به خاطر همین انجام دادن اما نتیجه کاملا برعکس شد. سرمایه گذاری تو حوزه های جدید بیش از حد آینده نگرانه انجام شد و مدیری که برای خود گوگل انتخاب کردن هم خیلی محافظه کارانه عمل کرد. جالبه این وسط آمازون خیلی بهتر اهدافی که گوگل از آلفابت شدن رو داشت عملی کرد.

  • mahyar1010
    mahyar1010 | ۱۹ شهریور ۱۳۹۸

    هر کجا انحصار باشه با مشکل مواجه میشیم

مطالب پیشنهادی