ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پیام پنهانی اپل در ویدیوی رونمایی از آیفون 11 [تماشا کنید]

اپل در اقدامی جالب به فاصله کوتاهی بعد از رویداد رونمایی از خانواده آیفون 11 ویدیویی کوتاه شده از مراسم منتشر کرد که حاوی پیامی مخفی بود. کمپانی کوپرتینویی ساعاتی پس از رویداد سالانه خود، ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۲۱ شهریور ۱۳۹۸ | ۱۰:۳۰

اپل در اقدامی جالب به فاصله کوتاهی بعد از رویداد رونمایی از خانواده آیفون 11 ویدیویی کوتاه شده از مراسم منتشر کرد که حاوی پیامی مخفی بود.

کمپانی کوپرتینویی ساعاتی پس از رویداد سالانه خود، مراسم دو ساعته را در یک ویدیوی دو دقیقه ای خلاصه و در یوتیوب منتشر کرد. این ویدیو تا هنگام درج این مطلب نزدیک به 15 میلیون بار در یوتیوب تماشا شده. ویدیوی مختصر را ببینید:

چند صد هزار نفر در دقایق اولیه انتشار ویدیو آن را دیدند و متوجه چیز غیرعادی نشدند. ولی کاربر تیزبین سایت ردیت به نام «Gcarsk» برای اولین بار این پیام پنهانی یا ایستر اِگ (Easter Egg) را پیدا کرد. اگر ویدیو را حول و حوش 1:23 پاز کنید تصویر زیر را می بینید:

معمولاً وقتی ویندوز دچار مشکل می شود با صفحه ای آبی رنگ همانند تصویر بالا مواجه می شویم. ابتدای پیغام عبارت Error 09102019 نوشته شده که به تاریخ رویداد اپل اشاره می کند. تا اینجا همه چیز عادی و قابل فهم است. بعد از این کد هم متن زیر آمده:

«ایده ای به ذهنمان رسید تا در این ویدیو پیغامی پنهان کنیم تا طرفداران دو آتشه اپل مجبور شوند ویدیو را پاز کنند.»

پس از پیام فوق تعداد زیادی کدهای دودویی یا باینری را می بینیم که در نگاه اول هیچ چیزی نمی توان از آنها فهمید اما همین کدها پیام را دل خود پنهان کرده اند. اگر کدهای تصویر را به وسیله یک مبدل به استاندارد اسکی (ASCII) تبدیل کنیم پیام زیر به نمایش در می آید:

«واقعاً وقت گذاشتید و این کدها را رمزگشایی کردید؟ دوستتان داریم.»

همانطور که می بینید بعد از تلاش فراوان فقط پیام یک خطی بالا به نمایش در می آید. شاید بهتر بود اپل با هدیه دادن یک آیفون 11 پرو مکس به کسی که برای اولین بار این پیام را پیدا می کند، این ایستر اِگ را هیجان انگیزتر می کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی